Mijn pony is ook al bijna zo ver!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Mijn pony is ook al bijna zo ver!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 15:07

Hallo!

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren met mijn pony!
Het wordt het 10e veulen van Kimmie ( ze is 22 ).
20 April is ze uitgerekend, maar ik verwacht dat het wel ietsje eerder zal komen. Ze heeft al 1,5 week behoorlijk wat uiers. Ze is enorm dik... en ze heeft ook wel last van haar buik als ik haar zie lopen af en toe... kan ik wel zien dat ze het zwaar heeft.

Ik vind het allemaal wel heel erg spannend worden nu... en maak me behoorlijk zorgen.. Denk dat ik dat grotendeels doe omdat mijn pony al best wel op leeftijd is. 22 jaar... maar haar conditie is nog wel erg goed.
Anders had ik haar ook nooit laten dekken. Ik weet dat het heel goed mogelijk is paarden op latere leeftijd nog een veulen te laten krijgen, maar toch.... er zitten toch meer risico's aan.

In de komende dagen zal het nog wel niet komen, daar ga ik in ieder geval niet van uit, want de voortekenen zijn er nog niet. Maarja bij een paard weet je het natuurlijk nooit! 6 jaar terug heeft ze ons ook enorm verrast! Toen stond de volgende ochtend ineens een kleintje in de stal!

Groetjes Linda

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:25

Spannend zeg, ben erg benieuwd of jouw veulen er eerder is dan de mijne. Succes met afwachten en ik zal duimen dat alles goedgaat.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 16:34

Dankje! Ik ben ook benieuwd wanneer die van jou zin heeft om eruit te komen! Je zit al een aantal weken te wachten of niet? Erg is dat... wachten... wachten.... wachten... en op het moment dat je het niet verwacht komt het!!! Heb ik namelijk nog altijd gehad!! haha

Groetjes!!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:52

Kimnor schreef:
Dankje! Ik ben ook benieuwd wanneer die van jou zin heeft om eruit te komen! Je zit al een aantal weken te wachten of niet? Erg is dat... wachten... wachten.... wachten... en op het moment dat je het niet verwacht komt het!!! Heb ik namelijk nog altijd gehad!! haha

Groetjes!!!



Aantal weken? Zeg maar gerust bijna 11 maanden Tong uitsteken (of ondertussen al langer?)

Spannend hé, die veulens op komst Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:09

Ik wacht idd al een aantal weken, zwaar frustrerend. Kan steeds melden dat er weer niets komt die nacht. Hopen dat het bij jou vlotter gaat.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 20:32

Spannend zeg!!! das wel oud ja 22 jaar, majah als ie nog in goede conditie is kan het niet veel kwaad denk ik!!

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:27

Jurga als ik eerlijk ben denk ik dat die van jou er toch eerder zal zijn!!
En dat hoop ik ook voor je, je hebt nu wel lang genoeg gewacht!
Bij mijn pony is de laaste 3 dagen geen verandering... Denk dat het nog wel zeker 1,5 week/2 weken duurt. Maar ik kan er ook naast zitten!

Groetjes Linda

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 20:11

leuk hoor, ik zie net dat haar vader Merrie Moscan is, wees maar zuinig op der!

Van wie is ze drachtig?

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:07

Ik ben zeker zuinig op der! Het is een schat van een pony!!
Ik vind het echt jammer dat Merrie Moscan nu dood is... ik heb hem eind vorig jaar nog opgezocht... en toen las ik in 1 keer dat hij dood was... was toch wel even slikken...

De vader van het veulen is Ralph... 18 jarige hengst van Stal slangenburg... weet niet of je die hengst kent?

Groetjes Linda

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:11

natuurlijk ken ik die Haha! Ik ben een al een Forestkenner Tong uitsteken

Leuke combi. Het is idd jammer dat Moscan dood is, Wij hebben er nog 3 kleindochters van, en hij zit bij sommige pony's in de bloedlijnen.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 21:42

Hai

Als jij een echte kenner bent... weet jij dan toevallig of Ralph geen dekkingen meer doet? Ik heb namelijk een nieuwe folder van Stal Slangenburg gekregen, met de hengst Tygo en Nelson... maar Ralph stond er niet meer in...

Groetjes!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:50

Mmmm, nou je het zegt, hij stond ook niet bij de advertentie van Slangenburg. Ik zie net in de Forester dat ie weer terug is naar Fa. van de Rakt in Nistelrode.

Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-03 15:40

Nou, Kim die heeft het nu echt zwaar... ze loopt vreselijk moeilijk en kraakt van alle kanten. Zondag 1e paasdag is ze uitgeteld. Haar banden zijn al helemaal slap, ze is net een drilpudding van achter. Het veulen is erg actief, telkens aan het schoppen, ik kan het voelen, zien en horen, het klotst helemaal. Ze is nog niet aan het harsen, en dat vind ik een beetje raar... tenzij het natuurlijk nog een paar weken duurt, maar zo ziet het er verder helemaal niet uit.. Haar uiers waren telkens keihard en vol, nu zijn ze wat zachter aan het worden. Misschien komt het door het warme weer, ik weet het niet... Ik hoop in ieder geval voor Kim dat het niet al te lang meer gaat duren, ze heeft er volgens mij ook helemaal genoeg van, vooral nu het zo warm is....

Groetjes Linda