Ben ik nou gek, of is het nou idd zo dat "kliekjes

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Ben ik nou gek, of is het nou idd zo dat "kliekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:03

dat sommige van de oude vertrouwde boktkliekjes elkaar wel erg "het handje boven het hoofd houden"... met alle respect hoor, maar ik heb een bepaald topic echt met lichte verbazing zitten lezen... ik kan me niet aan het idee onttrekken dat zodra er iemand die een beetje buiten de boot valt en een andere mening geeft in topics de hele mik/een hoop mensen er (onbewust???) bovenop duikt/duiken... en vervolgens gaan er ook wel eens topics op slot die in mijn ogen nog helemaal niets meer waren dan een interessante discussie... terwijl er topics zijn waar er openlijk gekat word of steken onder water (met name naar een bepaalde bokker) worden gegeven die alle fatsoen ver te buiten gaan...en daar vind ik helaas geen slotjes op Huilen Ik snap het eerlijk gezegd echt niet. Wil iemand misschien uitleggen waarom dit is? En zeg het ook gerust als je denkt dat ik het verkeerd begrijp maar goed, het is dat ik geen oude koeien uit de sloot wil halen anders had ik een paar links geplaatst. Maar ik vind het erg jammer dat er zo'n sterk onderscheid lijkt te worden gemaakt in de verschillende (oude "kliek", niet kliek, nieuwelingen, ouderen, jongeren...) bokkers... Het is juist zo leuk als we allemaal wat van elkaar opsteken... ook als er dan eens een mening bij zit waar iemand het niet mee eens is (er leiden meer wegen naar Rome Tong uitsteken ) Zolang men zich fatsoenlijk gedraagt in topics snap ik niet waarom er toch met slotjes wordt gegooid... Verward Zo mis ik een hoop interessante discussies


PS: Een kleine toevoeging omdat ik mischien wat feller overkwam dan mijn bedoeling was. Ik heb het over "kliekjes" omdat ik geen betere benaming wist... ik ben zelf in sommige opzichten ook deel van een kliekje hoor... En er zijn natuurlijk meerdere kliekjes op bokt, ik bedoel dus niet als persoonlijke aanval op wie dan ook. En ik heb er zelf ook een handje van om sommige mensen (irl, op het forum, waar dan ook) het handje boven het hoofd te houden zeg maar... daar ben je vrienden voor, lijkt me niet meer dan menselijk. Maar met dit topic (en eerlijk is eerlijk, misschien was ik een tikkeltje fanatiek, maar dat was wel goed voor reacties Knipoog ) heb ik slechts de bedoeling om weer eens even stil te staan bij een stukje objectiviteit en gezelligheid.
Laatst bijgewerkt door vikki op 02-04-03 14:31, in het totaal 3 keer bewerkt


Rozamaz

Berichten: 62
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:04

volledig mee eens

Love is in the air!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:14

Er zijn al een paar keer topics geopend met deze opmerking, dus er zal wel een waarheid in zitten Scheve mond . Misschienkijk ik wel altijd bij de "verkeerde" topics, want zelf is het me nog niet echt vaak opgevallen! Wél dat "nieuwkomers" het soms een beetje "moeilijk" hebben, maar dat is na 100 berichten ook voorbij Knipoog !

vikki schreef:
... Zolang men zich fatsoenlijk gedraagt in topics snap ik niet waarom er toch met slotjes wordt gegooid... Verward Zo mis ik een hoop interessante discussies


Dat ben ik idd met je eens Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:18

Laat ik nog even wat duidelijker stellen... ik bedoel dit ook niet als aanval... het kan heel goed ook zo zijn dat de vaste "kliek" meer pb't voor slotjes natuurlijk... (kan ik natuurlijk ook gaan doen met die andere topics...duh) maar ik krijg wel meer het idee dat hoe groter bokt wordt, hoe kleiner de objectiviteit wordt. En dat is helemaal niet bedoeld als negatieve kritiek, maar gewoon als puntje om bij stil te staan. En als er mensen zijn die denken dat ik het verkeerd begrijp, of dat er andere oorzaken zijn... dan hoor ik dat ook graag. Dat is dan weer een puntje voor mij om bij stil te staan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:24

Ik heb juist het idee dat de 'oude kliek' (sorry Bart *LOL* ) niet meer zo bestaat als het altijd geweest is. Wel zie je af en toe dezelfde mensen altidj voor elkaar opkomen en dezelfde mening delen, maar ik denk dat dat niet anders is dan in het dagelijks leven.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:27

Sterre schreef:
Er zijn al een paar keer topics geopend met deze opmerking, dus er zal wel een waarheid in zitten Scheve mond . Misschienkijk ik wel altijd bij de "verkeerde" topics, want zelf is het me nog niet echt vaak opgevallen! Wél dat "nieuwkomers" het soms een beetje "moeilijk" hebben, maar dat is na 100 berichten ook voorbij Knipoog !


Idd nieuwkomers zijn écht nieuwkomers, maar dat is na 100 berichtjes nog niet over!
Ik zit al over de 300 maar heb niet het gevoel er echt 'bij te horen'.

Romeo Lovers

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:37

Dat ben ik absoluut met Marinke eens.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:44

Marinke"]
[quote="Sterre schreef:
Er zijn al een paar keer topics geopend met deze opmerking, dus er zal wel een waarheid in zitten Scheve mond . Misschienkijk ik wel altijd bij de "verkeerde" topics, want zelf is het me nog niet echt vaak opgevallen! Wél dat "nieuwkomers" het soms een beetje "moeilijk" hebben, maar dat is na 100 berichten ook voorbij Knipoog !


Idd nieuwkomers zijn écht nieuwkomers, maar dat is na 100 berichtjes nog niet over!Ik zit al over de 300 maar heb niet het gevoel er echt 'bij te horen'.
[/quote]

En dat vind ik nou juist zo jammer... zo kunnen we ons zelf hartstikke tekort doen Haha! Jullie nieuwelingetjes zijn misschien ook wel hartstikke aardig... en misschien weten jullie af en toe zelfs wel waar jullie het over hebben... Knipoog Dit topic is eigenlijk ook goed om mezelf eens open te stellen voor de nieuwe bokkers...


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:44

Marinke, ik ben je in een topic nog niet "tegen gekomen" Knipoog , dus ik weet niet wat jij allemaal voor zin of onzin hebt neer geschreven Clown ! (Fabienne, jou geloof ik één of twee keer, kan dat ??!) Ik kan alleen maar over mezelf praten,als ik zeg dat ik reageer op wát iemand schrijft, niet of hij/zij 300 berichten heeft neergezet, of misschien "al" 3000 ! Als ik het met diegene eens ben, zal ik dat beamen, zo niet, dan ga ik er tegen in (zonder aanzien des persoons!!)
Wel merk ik, dat er bijv. op FA vaker "geruzied" word, als op bijv. Algemeen Scheve mond ! Kom eens op het DVT Lachen (Jaaaa, daar is ´ie weer Haha! !) dat staat op Slow chat. Daar is het heel gezellig en daar leer je iig een heel aantal aardige Schijnheilig bokkers "kennen" !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:53

Dat ben ik niet met Marinke eens, ik merk wel dat ik selectief lees en zeker reageer op berichten. Ik reageer zelden op berichten op VvvD tenzij het echte bekenden van me zijn. Vragen die al honderd keer gesteld zijn negeer ik ook, of ik meld even dat bokt een zoekfunctie kent. Maar als iemand iets nuttigs te melden of vragen heeft, ga ik daar heus wel op in (of tegenin *LOL*) onafhankelijk van het aantal berichten.

Maar het kliekjes effect herken ik wel een beetje, anderszijds is dat ook niet zo raar als je hier al lang komt en al die al dezelfde mensen tegen het lijf loopt.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:02

Oh jee.........ik moet dus hard aan het posten aan om "erbij" te horen Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:04

Wel nee !! Gewoon jezelf blijven Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:13

Van die nieuwkomers herken ik bij mezelf ook wel.
Bokt is zo groot geworden en ik kan lang niet alles lezen. Dus dan is het in mijn beleving logisch als ik alleen de berichtjes lees van de mensen die ik ken. (dat geldt met name bij VvdD)
Voor de rest selecteer ik op onderwerp, waarbij ik de reacties van 'oude bekenden' idd aandachtiger lees dan van nieuwkomers.
Hoewel dat ook niet altijd geldt, vaak kijk ik naar reacties van mensen die op dezelfde golflengte zitten (bv. ook dressuurrijden).

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:20

Het is inderdaad moeilijk om er als nieuwkomer tussen te komen, dat probleem heb ik ook. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor reacties je plaatst op andermans topics.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:25

Dacht ik in eerste instantie toe echt dat je het over etenskliekjes had Haha!

Ik heb dit ook al vaker gelezen maar ik heb het eigenlijk zelf nog steeds niet kunnen ontdekken.

Fitzroy schreef:
Hoewel dat ook niet altijd geldt, vaak kijk ik naar reacties van mensen die op dezelfde golflengte zitten (bv. ook dressuurrijden).


Dat is iets wat wel vaker voorkomt denk ik, misschien dat relatief nieuwe mensen daardoor denken dat er kliekjes zijn want juist omdat ze op dezelfde golflengte zitten krijg je dan een hele sterke mening gepresenteerd in zo'n topic. Als je dan zelf een andere mening toegedaan bent komt dat misschien wat overweldigend over. Maar het is wel een logisch iets, je reageert op de dingen die je interesse hebben, waar je ervaring in hebt en niet op de dingen die je niets zeggen.

Het DVT is ook een kliekje in de zin dat DVT-ers vaak op elkaars andere topics reageren maar de meningen in het DVT zijn wel verschillend en de manieren waarop we de paardensport beoefenen ook. Maar we respecteren elkaars mening wel en veroordelen niet. Ook is het geen groepje waar een nieuweling geen kans maakt. In tegendeel. Daarom ben ik daar ook zo'n regelmatige gast.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:26

Ik zit ook nog niet zolang op Bokt. Heb ook al de diverse foutjes gemaakt maar eigenlijk nog geen mensen op mijn nek gehad Haha! Alleen maar behulpzame reakties!

Maar het is inderdaad niet gemakkelijk om "erbij" te horen, zal toch een groeiproces zijn dat langer duurt dan onze 300 berichtjes Knipoog

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:27

Hele stomme vraag van zo'n zogenaamde 'nieuwkomer': Wat is DVT? Verward

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:31

doorvraagtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:35

Het DoorVraagTopic, dat vindt je op het SlowChatForum Haha!

Tja, ik sluit me aan bij Fitz; het is hier zo groot geworden dat je niet alles kunt lezen, en dan kijk je al snel naar OF pakkende titels (en die komen niet zo veel voor, ik kan niet zo veel met "effe kijkuuuuh" of "help") OF naar voor mij bekende Bokkers die gepost hebben.

Ik ken ook voornamelijk Bokkers van het eerste uur, hoewel ik ook later heel leuke Bokkers heb leren kennen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 15:35

samantha23 schreef:
Het is inderdaad moeilijk om er als nieuwkomer tussen te komen, dat probleem heb ik ook. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor reacties je plaatst op andermans topics.


En vreemd genoeg zijn jouw topics of reacties in topics me al een aantal keren opgevallen... ik had niet eens door dat je een "nieuweling" bent... Haha!

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:35

O, ok bedankt Lielle! Maarre die heb ik niet? Verward Of heeft niet iedereen die?

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:37

O thanx Vikki, ik doe m'n best... Schijnheilig (Maarre opgevallen in de positieve of negatieve zin?) Verward

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:37

Jurga schreef:
Ik heb juist het idee dat de 'oude kliek' (sorry Bart *LOL* ) niet meer zo bestaat als het altijd geweest is. Wel zie je af en toe dezelfde mensen altidj voor elkaar opkomen en dezelfde mening delen, maar ik denk dat dat niet anders is dan in het dagelijks leven.


Inderdaad, een tijdje terug was er veel meer sprake van, maar dat is verleden tijd. In dat opzicht vind ik bokt toch wat meer een grote groep geworden, de verschillen tussen de kleine sub-groepjes zijn imo kleiner geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:37

Maar wat ik ook heel lastig vind, is dat we nu zo ver zijn dat usernames meerdere malen gebruikt gaan worden maar met een andere spelling, of een ander nummer als toevoeging. Zo hebben we dus verschillende Samantha's bijvoorbeeld. En een Moossie en een Moosie. Verwarrend, dus niet prettig Bokbaar Haha!

Trouwens Vikki, je hebt wel gelijk hoor met je oorspronkelijke bericht. Als een "vreemde" zegt dat íe op een 2.5jarige rijdt wordt 'ie afgemaakt, als een bekende (en dan vooral uit een grotere groep) dat doet is het allemaal poeslief leuk en aardig. Jammer, maar dat hou je niet tegen.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:44

Slowchat info voor Samantha (overigens was jij me ook al opgevallen Haha!)

Citaat:
Tenslotte nog even dit: je bent welkom op SC als je minimaal 150 (inhoudelijke) posts hebt geplaatst op de specifieke paardenfora. Deze regel is er om te voorkomen dat mensen alleen maar op Bokt komen ‘omdat daar zo’n gezellig slowchatforum is’. Gebruikers die zich vóór 1 november 2002 hebben aangemeld op Bokt hoeven niet aan deze voorwaarde te voldoen. Wel moet je je apart aanmelden voor SC via deze link.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _Gerdien_, cariena1, fro, Marleen_L, Mrskiwi, N_B_N, Nathalie18x, PotjeMayo, Saaams, Sannens, Westerntrail en 77 bezoekers