Jan des Bouvrie lamp van de Blokker..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Jan des Bouvrie lamp van de Blokker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 15:18

Ik heb eindelijk een blokker gevonden die ze nog wel heeft en er eentje gehaald. Zo klein tafellampje.

Alleen nou vraag ik me af of die "stengels" waar de lampjes op zitten echt buigzaam zijn.....ik ben zo bang dat ik ze breek....of moet ik gewoon ff doorzetten... Verward

Misschien beetje onnozel vraagje voor hier..maar tegenwoordig krijg je op alles antwoord hier op bokt..Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:33

volgens mij is het de bedoeling dat je ze alleen opzij buigt. dus geen kronkels erin ofzo. of bedoelde je dat niet?

GermaJ

Berichten: 7
Geregistreerd: 02-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:34

Wij hadden die ook. Maar mijn zoontje van 4 had hem stukgegooid.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 15:44

nee geen kronkels....Haha!....dat lijkt me niet verstandig..maar inderdaad uit elkaar buigen...ze staan nu kaasrecht naast elkaar....en in de etalage stonden ze ook gewoon uit elkaar gebogen..dus zal wel goed zijn dan toch....

Leuk he Germa...kids..Haha!...ik heb dan (nog) geen klein grut rondlopen maar wel een hond die erg speelt is..heb hem dan ook alvast hoog en veilig neer gezet..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:51

wij hebben hem ook, maar dan uit een andere winkel. ons mam dacht dat ze een leuk apart lampje had. en ze had er niet te veel voor betaald want in een andere winkel was ie bijna 10 euro duurder. staat ie 2 weken later in het blokkerboekje voor rond de 25 euro minder

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 15:54

frustrend is dat he... Scheve mond

Ik heb ook een uitvoering gezien is een echte lampenzaak gezien...zelfde model maar veel een luxere en mooiere uitvoering...echt prachtig...alleen was die 199.99 euro.....dus ben erg blij met mijn "2de keus" lamp ...

Daarom ben als de dood dat ik hem sloop...aangezien ik daar nogal goed in ben... Party!!

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:18

Ik zou ze niet te ver gaan buigen, gewoon een klein stukje. Maar het zijn wel mooie lampen! Heb ze ook gezien. Past alleen niet in mijn inrichting.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:38

Ik heb ze ook en je kunt ze wel uit elkaar buigen, maar geen rare kronkels volgens mij. Zou het in ieder geval niet proberen als ik jou was Lachen

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 10:32

Nou het is me gelukt...met beleid heb ik ze in de gewenste positie gekregen.....En ik geniet ervan...

Dank voor de tips..Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:33

GermaJ schreef:
Wij hadden die ook. Maar mijn zoontje van 4 had hem stukgegooid.

had jij effe geluk.

Vinden jullie die moderne jan des bouvries sh*t nu echt mooi mensen of is het alleen de naam en de status?

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 11:18

de naam zegt me niets.....status....ben ik me niet van bewust..

Ik vindt het een sfeervol lampje...past gewoon goed in mijn kamer....
Echt prachtig nee...maar ja....ik vind het wel mooi..Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:36

Desiree"]
[quote="GermaJ schreef:
Wij hadden die ook. Maar mijn zoontje van 4 had hem stukgegooid.

had jij effe geluk.

Vinden jullie die moderne jan des bouvries sh*t nu echt mooi mensen of is het alleen de naam en de status?
[/quote]

haha,
bij ons gaat het echt niet om status. (dan had ik wel een dure kwpner ipv een fjord Haha! )
er staat trouwens ook nergens op dat het een jan de bouvries lamp is, geen merkje ofzo geloof ik. wij vonden het gewoon een leuk lampje

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 11:39

Ach ja het gaat alleem om de naam. Er zijn best mooie spullen van, maar de prijs.... Hij heet eigenlijk Jan Bonouvrie, komt oorspronkelijk uit Culemborg. Die naam vond hij te min en heeft de Des Bouvrie van gemaakt.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-03 12:07

ik vond de prijs nogal meevallen eerlijk gezegd....30 euro...Als ik in een echte lampenzaak loop zie ik eigenlijk vrij weinig lampen onder de 100 euro...

Er staat trouwens wel een echt merkje op hoor..Knipoog
Alleen mijn lamp staat zo dat het merkje naar de muur staat...

Verdorie ...kunnen ze nog niet zien dat ik in het bezit ben van een Jan Des Bouvrie lamp ben..... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 13:05

Ik vind het meeste van JdB wel erg mooi hoor, en nee mij gaat het niet om de status en de naam. Ik vind de stijl gewoon leuk! Lekker simpel en strak, daar hou ik wel van

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 14:35

Les_Fjal schreef:
ik vond de prijs nogal meevallen eerlijk gezegd....30 euro...Als ik in een echte lampenzaak loop zie ik eigenlijk vrij weinig lampen onder de 100 euro...

Er staat trouwens wel een echt merkje op hoor..Knipoog
Alleen mijn lamp staat zo dat het merkje naar de muur staat...

Verdorie ...kunnen ze nog niet zien dat ik in het bezit ben van een Jan Des Bouvrie lamp ben..... Schijnheilig


o, dan staat het merkje bij ons waarschijnlijk ook naar de muur. nooit geweten dat ie der op zat Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:53

Afbeelding

Wij hebben ze dus ook, ik heb de ene ook gebogen, zodat die hetzelfde staat als de andere, maar dan in spiegelbeeld, anders leek het zo raar.... Gaat prima.....