DANA

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

DANA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 12:26

Allemaal heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en tips, wij hebben hier heel erg veel steun aan gehad. Gelukkig is er weer beter nieuws met Dana gaat het goed haar koorts is weg en haar eetlust is weer terug,(al mag ze dan alleen nog maar ruwvoer om de melkproductie terug te krijgen) De veeart zei zelfs leg er weekend maar weer een zadel op en ga lekker met haar buiten stappen dat zal haar goed doen. Ik hoop dat ze ook snel weer wat lekkers mag dan ga ik een lekkere emmer met slobber voor maken ( ik wil haar nu zo graag lekker verwennen).

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:54

Nou, doe dat maar Knipoog verwen haar maar goed..
Fijn dat het zo goed met haar gaat, ze gaat echt in sprongen vooruit als ik eht zo hoor.
Verwen haar maar goed, en nog veel sterkte he Knipoog



Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:56

Gelukkig dat ze weer aan het opknappen is, geef haar maar een knuffel van mij en verwen haar inderaad maar flink.
Is ze geen kandidaat voor de moederloze veulencentrale?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:22

Fijn om te horen dat ze vooruit gaat. Ik hoop dat deze stijgende lijn blijft doorzetten.

* To Belg, or not to Belg *

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:25

Pfff, gelukkig, dit klinkt al weer veel beter. Ik hoop dat de stijgende lijn zich blijft voortzetten en dat ze snel weer helemaal de oude is *LOL* .

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:08

Fijn dat t al wat beter gaat. Met jullie zelf ook? Wat een klapper hoor moet dat zijn geweest. Grote knuf voor Dana, en nog veel sterkte voor jullie allemaal.


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:21

Zoals iedereen hier al zegt: ontzettend fijn dat het al weer beter gaat met haar. Ik hoop ook dat het zo blijft gaan en dat ze er snel weer bovenop is. Jullie allemaal: nog heel veel sterkte en zet hem op!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:41

gelukkig maar zeg.
mijn verzorgpaardje moet ook nog bevallen...
ik hoop zo dat alles goed gaat. soms wordt je van dit soort verhalen wel een beetje bang..

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:13

Er kan tijdens een bevalling vanalles gebeuren, dat is waar. Maar maak je niet al te druk hoor, vaak gaat het wel goed. En zorg er gewoon voor dat je veearts stand-by staat (en jij zijn goede nummer hebt voor spoedgevallen). Bij ons komen er elk jaar ongeveer 3 veulens en dat is altijd nog goed gegaan. Hopelijk hoeft niemand hier nog zo'n drama mee te maken als Trea en Dana (en de rest van de familie).

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:24

Wat jammer dat je de melk productie wilt laten remmen.
Er zijn heel veel veulentjes in nederland die geen moeder meer hebben.
er zijn veel mensen die hun veulentje maar altegraag bij mensen willen zetten die een merrie hebben die het veulen verloren zijn.
misschien kan het als nog

doe de groetjes aan dona

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 23:33

Fairie schreef:
Wat jammer dat je de melk productie wilt laten remmen.
Er zijn heel veel veulentjes in nederland die geen moeder meer hebben.
er zijn veel mensen die hun veulentje maar altegraag bij mensen willen zetten die een merrie hebben die het veulen verloren zijn.
misschien kan het als nog

do
de groetjes aan dona


Hoi

Natuurlijk hebben wij daar ook nog aan gedacht, ik heb zelfs die nacht nog drie mensen gebeld . Een daarvan zou een veulen zijn waarvan de merrie zou zijn overleden (wat later bleek dat het niet zo was) ik was zelfs van plan om hem dezelfde nacht te gaan halen. Nou de ander was al voorzien, en ik zou de volgende het andere veulen gaan halen. Maar toen bleek dat Dana hele hoge koorts kreeg, hebben we besloten om dit niet te doen. In overleg met deze mensen die dit natuurlijk begrepen en zeiden zorg nu aub dat je merrie er weer bovenop komt en dat zij het wel redde met de fles was het voor ons ook een opluchting. Ook heeft Trea met de veearts gehad om de biest af te melken, en deze vond het niet verstandig ivm uierontsteking. Wij vinden het natuurlijk ook vervelend maar op dit moment gaat Dana toch voor, ik hoop dat je dat begrijpt.

groetjes Gert

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:52

Fairie schreef:
Wat jammer dat je de melk productie wilt laten remmen.
Er zijn heel veel veulentjes in nederland die geen moeder meer hebben.
er zijn veel mensen die hun veulentje maar altegraag bij mensen willen zetten die een merrie hebben die het veulen verloren zijn.
misschien kan het als nog

doe de groetjes aan dona


Klinkt inderdaad allemaal heel aardig, maar weet wel, dat je vaak niet zomaar een vreemd veulen bij een vreemde merrie kunt zetten. Het gaat meestal niet goed, en dat gaat ten koste van je veulen. Mijn vriendin heeft het destijds met haar veulen geprobeerd bij drie verschillende merries, maar het veulen werd overal weggeslagen. Toen hebben we de buurt gemobiliseerd en het met de fles gedaan. Het veulen is nu een prachtige enter geworden.


Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:54

Daar had een vriendin van mij ook last van idd... Vaak worden ze niet geaccepteerd in de gevallen die ik heb meegemaakt bij andere fokkers of gehoord. Maar ja, soms wil de merrie het wel en dan is het natuurlijk fantastisch! En met de fles is dan wel tijdrovend, maar je ontwikkeld gelijk wel een sterke band! Uiteraard is het op de natuurlijke wijze altijd beter, maar als je geen keus hebt...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 23:52

het is niet makkelijk nee, dat weet ik. natuurlijke wijze is tuurlijk beter, Carlaa. en je hebt altijd kans dat het wel klikt tussen merrie en veulen.
proberen lijkt mij altijd de moeite waard!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, colinneke, kimmetje26, Lanoca, Lente en 93 bezoekers