gebroken tand??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

gebroken tand??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:39

Ik wist niet zeker of dit hier of bij medisch moest komen te staan ik waag een gokje op hier..
Maar ik zit met het volgende;
Gisteren was ik bij Macha en toen zag ik tot mijn verbazing dat ze haar rechterondertand had afgebroken tot op het tandvlees, Ik kon verder niets zien alleen een bungelende tand *deze kon ik er ook niet vanaf halen zat nog vast aan een groot en dik stukje tandvlees* Maar nou is mijn vraag: groeit er weer een nieuwe tand aan of heb ik een paard met 1 tandje te weinig? Lips are sealed Ach gut Ze is al uit haar 'wisselperiode' ....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:41

Hoe oud is de pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:52

Ze is 3 jaar oud..

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:55

Dan wisselt ze nog gewoon hoor, ze wisselen de voortanden in 3 etappes met telkens ongeveer een jaar ertussen. Niks aan de hand dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:01

Ohw pfieuw! Gelukkig maar.... Maar wel raar dat ze op zo'n manier wisselt..... het zag er echt uit alsof ze haar tand ergens tegen aan had gestoten (maar haar kin is niet beschadigd Verward) gelukkig komt het wel goed Lovers

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:18

Bij het wisselen kan het er zowieso een beetje vaag uitzien omdat de nieuwe tand er al onder zit, en de ode naar buiten duwt. Als die los bungelt, kan het zo lijken dat de tand gebroken is, terwijl het onderste stuk waarschijnlijk gewoon de nieuwe tand is. Welke voortand was het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 15:52

Rechts onder... haar voortand laat maar zeggen, maar een paard wisselt toch maar 1 keer van tanden? of vaker?

Want BILLY: wat jij zei over de 3 etapes waarbijze hun voortanden verwisselen hoe bedoel je dat precies?

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:43