Dressuur starten welke cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Dressuur starten welke cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 11:12

Ik zo'n glimmende cap omdat het bij mij absoluut niet speelde dat ik ging starten. Nu lijkt het er toch op dat ik ga starten en vraag ik me af welke cap jullie dragen....

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:27

Ik draag gewoon mijn veiligheidshelm, weet het merk zo even niet maar hij heeft van die luchtgaten en is met een soort fluweel bekleed. De meeste die ik ken rijden door de weeks met veiligheidshelm maar op de wedstrijden met een cap omdat ze dit toch mooier vinden, nou dat doe ik dus niet heb er maling aan of het minder mooi is of niet, de helm zit lekkeren ben hem gewend, heb er nooit commentaar of een punt minder om gekregen (zou ook erg onterecht zijn), mijn moto veiligheid voor alles

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:28

Ik heb gewoon zn ouderwets ding met stiek. Ik denk dat het niet uitmaalt met wat voor een cap je start.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:30

Beppies, volgens mij heb jij dezelfde als ik, nl een Casco. Start i dus ook mee Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:36

het gaat toch om het rijden Verward dus het zou niet moeten uitmaken wat voor cap je op hebt! (alleen zag ik v.h. weekend een meisje met een gewone cap met zo'n stiekie..maar een hele uitgelubberde... Bloos geen gezicht! doe dan het elastiekje niet onder je kin!) ik rij met een gewone cap, thuis met een veiligheidscap(Casco) en vind een hoedje vaak wel "af" staan, behalve als het rijden vervolgens nergens op slaat Haha!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:37

Yep Lielle, volgens mij hebben wij dezelfde

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 11:38

Dus er zijn geen voorschriften?
dan hoef ik dus geen nieuwe cap aan te schaffen dat is mooi meegenomen Lachen er komt al genoeg op me af

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:39

Ik start ook met een Casco

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:51

Ik "ga" starten met een Casco Haha!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:02

Ik rijd ook gewoon met mijn casco Alleen ik moet echt een keer een andere...mijn hoofdje is te klein voor de standaardmaat(52-56)dus het schuift zo Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:09

Ik start mijn mijn casco, zwart met fluweel. Geen problemen mee, juist beter dan de 'ouderwetse' caps want daar kreeg ik hoofdpijn van.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:48

Ik start met mijn Pikeur GPA, die vind ik veel mooier dan de Casco en bovendien valt die Casco bij mij van mij hoofd af, hoe strak ik de sluiting ook maak (heb denk ik een eierkopje Schijnheilig ) Ook in de M2 rijd ik gewoon met veiligheidshelm...

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:52

Ik rij normaal gesproken met een Casco, maar op wedstrijd met een ouderwetse.
Misschien dat ik binnenkort toch ook ga starten met die Casco, heb zo m'n twijfels of ik wel ga blijven zitten op dat paard... Scheve mond En dan heb ik toch liever die Casco op.

Nulla tenaci invia est via

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:00

marieketencate schreef:
Ik start met mijn Pikeur GPA, die vind ik veel mooier dan de Casco en bovendien valt die Casco bij mij van mij hoofd af, hoe strak ik de sluiting ook maak (heb denk ik een eierkopje Schijnheilig ) Ook in de M2 rijd ik gewoon met veiligheidshelm...


Dat heb ik dus ook...Knipoog Ben nu aan het sparen voor een pikeur, hopelijk past die dan wel
De crosshelm van je zusje zit in ieder geval als gegoten *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:49

Met dressuur start ik met een donkerblauwe engelse cap, gewoon omdat ik het mooier vind dan die veiligheidscaps. Als het ervan gaat komen dat ik nog eens een B parcourtje ga springen, dan doe ik zeker een veiligheidshelm op. Doe ik trouwens nu ook al met mijn springlesjes

Marije_jiplover

Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:07

Ik heb vorig jaar een horka airstream gekocht, die met "flock" bedekking. Die gebruik ik altijd als ik een cap opzet, dus ook bij dressuurwedstrijden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:06

thuis rijdt ik met een 'normale' cap dressuur zo'n oud model dus, die is al enkele jaren oud. met zo'n zelfde oud model rijdt ik op wedstrijden dressuur alleen is die well nog helemaal zwart en mooi.
thuis met springen heb ik een veiligheidscap IHR ofzoiets, nep GPA xzeg maar, ziet er bijna hetzelfde uit, alleen wel stukken goedkoper en is ook een goedgekeurde cap uffcourse. deze gebruik ik natuurlijk ook op springwedstrijden

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:56

Ik start ook met een Casco. Alleen door het gebruik is hij wat kalig geworden en zoek dus een nette ouderwetse cap. Tot die tijd blijf ik gewoon zo starten.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:58

Voor de dressuurwedstrijd heb ik gewoon zo'n ouderwetse cap.

Maar tijdens buitenritten en als ik ga spring heb ik een veiligheidscap op. Maar ik ben zo'n muts dat ik dat niet vind staan bij mij tijdens een dressuurwedstrijd.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 07:45

Nou, dan ben ik dus ook zo'n muts... Haha! . Ik heb thuis (alleen met springen en buitenrijden) altijd mijn casco op. Op concours met dressuur doe ik toch een ouderwetse cap op, ondanks dat ik het een rotding vind. Anders ziet het er niet uit (vind ik, bij mezelf... Tong uitsteken ) Met springen en evt. crossen zou ik wel de veiligheidshelm op doen.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:30

meestal met mijn oude gare cap! vind het zo stom die fietshelm! maar meestal moet ik daarvoor of erna meteen springen en dan heb ik wel me fietshelm op!!!!!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:04

Als ik ''ga'' starten start ik ook met mijn fluwelen zwarte casco! Haha! Vingers aflikken

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:05

Marije_jiplover schreef:
Ik heb vorig jaar een horka airstream gekocht, die met "flock" bedekking. Die gebruik ik altijd als ik een cap opzet, dus ook bij dressuurwedstrijden.


jeb deze heb ik ook ( geloof ik).
deze gebruik ik thuis een voor de wedstrijden wil ik graag een pikeur aanschaffen ( even papa en mama lief aankijken) omdat deze mooier izjn vind ik.

Love the life that you live, live the life that you love

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 13:43

marieketencate schreef:
Ik start met mijn Pikeur GPA, die vind ik veel mooier dan de Casco en bovendien valt die Casco bij mij van mij hoofd af, hoe strak ik de sluiting ook maak (heb denk ik een eierkopje Schijnheilig ) Ook in de M2 rijd ik gewoon met veiligheidshelm...


Hmm, dan ben ik niet de enige met zo'n GPA... Vind het voor dressuur eigenlijk geen gezicht.. Had zondag met onderlinge wedstrijd weer zo'n ouderwets model capje op, maar die zit voor geen meter, dus ik denk dat ik maar gewoon de GPA op ga zetten Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:54

Persoonlijk vind ik zo'n ouderwetse cap veel mooier staan bij een dressuurwedstrijd. Zelf heb ik hem nog en ik bewaar hem ook zorgvuldig.
Die Casco's vind ik niet mooi voor dressuur. (heb ik wel maar dat ding ligt ergens ongebruikt achterin de auto).

Uiteraard rijd ik met hoedje, dit doe ik al vanaf de M1. Vind ik persoonlijk altijd nog het mooiste voor de dressuur.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annikavolder, Melzazu en 13 bezoekers