huismiddeltjes/tips tegen menstruatieklachten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

huismiddeltjes/tips tegen menstruatieklachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 19:30

Als ik ongesteld ben heb ik last van buikpijn,misselijkheid en pijn in m'n onderrug.

Zijn er hier nog mensen die hier wat handige huismiddeltjes of tips voor hebben?
Laatst bijgewerkt door Lindy op 01-04-03 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt


Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:31

Pil schijnt te werken toch?
(verder heb ik er als man zijnde weinig verstand van Bloos)

Samantha_

Berichten: 10795
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:32

bij buikpijn op bed gaan liggen met een warme kruik op je buik of een hittepit. En een lekker warm kopje thee of iets dergelijks.


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:32

Als je echt overgeeft en heel kotsmisselijk bent of vergaat van de buikkramp, dan helpt de pil wel...
Als je gewoon niet zo lekker bent en een beetje rugpijn hebt, zal de pil je waarschijnlijk niet veel verder helpen.

Ik heb ook nog steeds buikpijn en voel me niet 100% als ik ongesteld moet worden.

Paracetamol wil nog wel eens helpen, verder huismiddeltjes weet ik niet echt... Kom maar op zou ik zeggen!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 19:39

Het is niet zo erg dat ik ga overgeven,en ik wil niet aan de pil.
Dus dat is al uit gesloten. Knipoog

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:45

Ik heb er een paar jaar geleden een middel voor gekregen van de dokter speciaal voor die pijn ...
Hoe het heet weet ik alleen niet meer ik grbuik ze niet meer omdat ik vrijwel geen pijn meer heb ...

Hetzijn blauwe pilletjes en werkten bij mij Perfect tegen menstruatiepijn ..

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:50

Ze zijn alleen niet te krijgen bij de drogist ... dus wel op bestelling bij de dokter
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 01-04-03 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal TC Welsh B Pony's Fokkerij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:51

Femex heten die blauwe dingen volgens mij. werkten bij mij helemaal niet. Ibuprofen werkt bij mij wel. En verder CHOCOLA! En een warm kruikje en een lief vriendje waar je tegen aan kan kruipen op de bank wil ook wel eens helpen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:54

Vroeger had ik altijd heel erg last van mijn menstruatie. Ik had echt vreselijke pijn in mijn buik (kon ook niet rennen of paardrijden want dan werd het alleen maar erger) en was zo'n 9 dagen ongesteld. Op een gegeven moment was het zo erg dat mijn vader voor me naar de dokter is gegaan en hij heeft een recept gekregen van een medicijn wat helpt tegen menstruatiepijn. Maar de pil was ook een optie, had de dokter gezegd, maar dan moest ik wel persoonlijk langskomen. Ben toen voor de pil gegaan, ook omdat ik het handig vond dat ik dan mijn menstruatie kon 'regelen'. Nu gaat het al tijden goed!! (en het is ook maar een paar dagen, nog een voordeel!!)

Maar er bestaat dus wel een medicijn tegen menstruatiepijn.
Wat nog meer helpt: Warme douche op je buik, daar gaat de pijn meestal ook van weg.

:D

batje

Berichten: 10559
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:22

Ibuprofen en ondanks de pijn stallen uitmesten of rijden. Is voor mij het enige wat werkt.. als ik op de bank ga hangen kan je me opdweilen.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

horseless
Berichten: 2398
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:33

Ibuprofen en een warme kruik doen wonderen bij mij.

Nog steeds lief verlegen en onschuldig

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:37

Bij mij helpt paardrijden meestal wel Verward
Na het rijden heb ik veel minder last van krampjes en al die toestanden...
Natuurlijk ga ik vroeg onder de wol met een kruik en pijnstillers maar rijden is voor mij wel HET middel.

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:39

Zwanger worden Tong uitsteken

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:42

Albert schreef:
Zwanger worden Tong uitsteken

Dat is natuurlijk ook een optie Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:44

En het zal ook weer eens niet een man zijn die het zegt Tong uitsteken

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:10

Albert schreef:
Zwanger worden Tong uitsteken


mwoa aardig bedacht, maar je kunt toch moeilijk je hele leven zwanger blijven.
Hoewel, met de pil doe je eigenlijk hetzelfde.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:12

In bad gaan!
Ik heb altijd last van buikpijn,en dan ga ik altijd in bad..lekker warm en het helpt bij mij wel heel goed..
Succes ermee

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 00:13

Ik was ook altijd heel erg ziek als ik ongesteld werd. Hoofdpijn, buikpijn, rugpijn en ik verloor "liters" bloed, ik viel zelfs soms bijna flauw. Ik slik nu al jaren de pil en ik heb nergens mee last van. Maar goed, daar wil je dus niet aan blijkbaar.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:30

Ik was ook altijd vreselijk ziek... Helse pijnen en kotsmisselijk ... Scheve mond
Nu ik de pil gebruik is het al een stuk minder, maar echt niet weg...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:36

Iedereen doet altijd zo negatief over de pil, maar de pil zorgt wel voor regelmaat, je verliest minder bloed en je hebt minder pijn. Leg mij maar eens uit dat die dingen slecht zijn voor een lichaam.......
Ik hoop dat ik hem altijd kan blijven slikken hoor.

Toch blijf ik het heel vreemd vinden dat bij een natuurlijk proces vrouwen zoveel bloed moeten verliezen, pijn moeten hebben en ziek zijn. Wat is er aan de hand? heeft de natuur een fout gemaakt? zijn we gedegenereerd? is dit altijd zo geweest of was dat bij de eerste mensen veel minder?

De hond is de betere mens

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 09:41

Ik heb er ook nogal last van, misselijk, kramp, overgeven en zelfs flauwvallen. Das niet echt fijn.

De pil hielp ook niet echt, het enige verschil is dat ik wat nauwkeuriger weet wanneer ik ongesteld wordt. Van de huisarts kreeg ik Femmex, een zetpillen voor als ik aan het overgeven was. Moet je wel steeds een recept halen bij de apotheek.

Bij iedere drogist kun je Femerital halen, dat helpt heel goed maar het zijn behoorlijk grote pillen. Als je al dreigt te gaan overgeven niet echt fijn. Sommige drogisterijen verkopen Femaperin. Dat zijn kleine gladde tabetjes dus die slikken goed weg en het werkt net zo goed als de Femmex die ik van de arts voorgeschreven krijg. Als het wat weg zakt gebruik ik Ibuprofen, dat werkt ook goed.

Verder probeer ik wel altijd gewoon door te gaan en niet op de bank te gaan hangen of in bed te kruipen. Dan is het enige waar je nog aan denkt dat je je zo beroerd voelt, en verzuip je in medelijden met je zelf. Gewoon lekker bezig blijven, dan heb je er ook minder last van.

Een warm bad helpt trouwens goed bij kramp.

The Arab in his purity is a horse of the highest courage. (Davenport)

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:45

het schijnt dat een bekertje azijn helpt tegen menstuatiepijn. het valt te proberen toch???

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:47

Ik heb geen last van buikpijn alleen de eerste dag Tong uitsteken.Maar mijn zus neemt dan altijd Panadol en ik neem dat ook als ik buikpijn heb Tong uitsteken.Helpt bij mij toch echt altijd.Is tegen pijn en koorts.Kan je bij de apotheker krijgen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:59

azijn???!! kan ik bijna nie geloven.

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:02

Femapirin is geloof ik gewoon een dure vorm van Ibuprofen (net zo goed als Neurofen gewoon een duur merk Ibuprofen is). Het helpt inderdaad goed tegen menstruatiepijn. De pilletjes zijn bovendien glad en dus makkelijk te slikken (in tegenstelling tot bv paracetamol, die krijg ik moeilijk doorgeslikt, zeker als ik misselijk ben).
Een warm bad, douche of kruik helpt met name omdat je dan je buik/rug ontspant, een andere goede manier om je daar te ontspannen is... het hebben van een orgasme...Tja, hoe je dat regelt moet je zelf weten...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Buxy, Eve_16, fotolijstje, ManonGrr, mmajar, N_B_N, pinto_1, rider, Roosch, Selina, SemrushBot, spookyskippy, Swift, Ubermetrics, xSagan en 168 bezoekers