Drie doden bij explosie DSM Geleen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Drie doden bij explosie DSM Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:10

Getver! Net op het nieuws, ga gauw kijken of ik meer nieuws kan vinden.


www.nu.nl

Doden bij ontploffing DSM in Geleen

Uitgegeven: 1 april 2003 16:05
Laatst gewijzigd: 1 april 2003 16:10

AMSTERDAM - Bij een ontploffing op het terrein van DSM in Geleen zijn donderdagmiddag enkele doden gevallen.

Volgens de eerste berichten zou het om twee of drie slachtoffers gaan. Twee mensen raakten gewond. De explosie deed zich voor in een zoutoven. (later meer)


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41632
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:14

Huh? Donderdagmiddag en dat wordt nu pas gemeld Verward

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Billy

Berichten: 20690
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:16

Bij mij staat er dinsdag, kort na het middaguur.

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:37

Ehm, dat was denk ik fout bij www.nu.nl. Dit staat er nu:

AMSTERDAM - Bij een ontploffing op het terrein van DSM (site kan moeilijk bereikbaar zijn) in Geleen zijn dinsdag kort na het middaguur zeker drie doden gevallen. Twee mensen raakten gewond.

Volgens DSM-woordvoerder Gerard van der Zanden is er geen gevaar voor de directe omgeving. "De explosie heeft plaatsgevonden in de fabriek zelf. Daarbij zijn geen schadelijke stoffen vrijgekomen."

De ontploffing deed zich voor in een zogeheten melaminefabriek, waar onder meer plastic campingbestek wordt gemaakt. Daar werd gewerkt aan een ketel, die op gas wordt gestookt. Tijdens die werkzaamheden is een explosie ontstaan. De ontploffing gebeurde rond kwart over 12. (later meer)


Het is dus vanmiddag gebeurd. Ik ken 2 mensen die daar werken maar volgens mij zitten die bij een andere afdeling (DSM is belachelijk groot). Maar het is best eng dat zoiets gebeurd, het is hier zo dichtbij en er staan zo vaak dingen in de krant van foutjes. Vanochtend ging het ook weer over een lekje gif. Aan de ene kant vind ik het terrein van DSM heel machtig, als ik op kerensheide (knooppunt A76 en A2 kom krijg ik ik altijd een speciaal gevoel bij de aanblik van al die buizen, vooral 's avonds.
Maar als ik op de berg achter de manege ben is het een heel lelijk uitzicht.
[img]http://www.nu.nl/img.db?70461+s(234!x170!)[/img] foto nu.nl

Maar ik wil niet weten wat er allemaal fout gaat want wat ik begrepen heb van iemand die er werkt is het niet echt zo veilig als ze voordoen.


nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:29

baaaah, mijn vader werkt ook bij een chemische fabriek!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:35

Dit staat onder meer op de site van DSM: Dinsdag 1 april om 12.15 uur tijdens werkzaamheden aan een gasgestookte ketel in de DSM melaminefabriek 2 te Geleen heeft een explosie plaatsgevonden. Hierbij vielen drie slachtoffers. De omstandigheden in de fabriek zijn van dien aard dat wij moeten aannemen dat deze mensen zijn overleden.

Die laatste zin...het zal er dus dat het er niet echt fijn uit zien daar

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:49

dat denk ik ook niet nee!

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 19:13

pff dat is schrikken. Ik was daar vorige week nog daar op het terrein, wel bij een andere fabriek, ik ben blij dat ik daar nu niet was. Over anderhalve week moeten we weer daar naartoe. Scheve mond
Ik moet zeggen dat de eisen om daar te mogen werken best streng zijn, strenger dan ergens anders. Maar als er maar iets fout gaat heeft het daar natuurlijk wel gelijk grote gevolgen.
Op de radio hadden ze het al over 3 doden, bah getver. Huilen

Sprakeloos

Miran

Berichten: 4423
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:31

De zus van mijn vriend belde gelukkig net, die zat in dat gebouw. Zij is betrokken geweest bij de ontwikkeling van de fabriek en voor hetzelfde geld had zij er ook naast gestaan. Ze is dus flink geschrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:34

Gelukkig maar dat ze belde! Kan me enigzins voorstellen dat ze behoorlijk geschrokken is.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:41

mijn instructeur die mij les geeft zijn oom is daar dood gebleven,zat ook in die oven.
bah lijkt me eng als je familie\vrienden daar werken en er gebeurt wat.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:47

Mijn pa was daar aan het werk.
Hij vertelde mij van een grote klap dat ie hoorde.
Dat gebouw zei die "dat is net zo groot als een dorp" het is nog groter dan Oldemarkt (dorp bij ons in de buurt van een km of 50 groter?)
Jees.

Doe maar gek, alles is al zo "normaal"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 20:53

JolandaVrind schreef:
Mijn pa was daar aan het werk.
Hij vertelde mij van een grote klap dat ie hoorde.
Dat gebouw zei die "dat is net zo groot als een dorp" het is nog groter dan Oldemarkt (dorp bij ons in de buurt van een km of 50 groter?)
Jees.


Jemig dan werkt je vader wel ver weg!

DSM is inderdaad belachelijk groot. Het terrein is een dorp/stadje op zich.

En wat erg voor je instructeur zijn oom beautyfull_mickey! Echt akelig.

Ik stond op dat moment 3 km verder op met mijn paard buiten maar ik heb niks gehoord.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:50

Mijn vader werk ook bij DSM, en ik woonde er 500 meter vandaan.

Ik heb m'n pa nog niet gesproken, maar hij werkt meestal op een andere locatie, dus denk niet dat er iets gebeurd is.

Vond het wel een beetje vreemd op het nieuws gisteren; ze vertelden dat er in 1975 ook een ongeluk is geweest, waarbij 15 mensen om het leven zijn gekomen. Is wel erg lang geleden om dat erbij te gaan halen ... maar goed.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:53

Vanmorgen was er nog een verslaggever van radio 1 op dat terrein. Heb het verder niet gevolgd, maar dacht dat er toen nog niks aan de hand was.

:evaw:

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 21:29

euhm maudje hoe bedoel je eigenlijk?
jij woont toch achter amsterdam,en dsm hier ligt in limburg,dus geen 500 meter bij je vandaan Knipoog
of bedoelde je dat je er vroeger woonde?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:35

beautyfull_mickey schreef:
euhm maudje hoe bedoel je eigenlijk?
jij woont toch achter amsterdam,en dsm hier ligt in limburg,dus geen 500 meter bij je vandaan Knipoog
of bedoelde je dat je er vroeger woonde?


haha, ja, ik woon nu in Zaandam, maar heb altijd in Beek gewoond. Mijn ouders wonen daar nu nog steeds.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 20:52

ow zo,haha ja klopt ligt er erg dichtbij.
is soms best eng zoals met die oorlog als ze op dsm een bom gooien...

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carola, Colaaa, CoonArt, DDD3, GoogleAdsense, Googlebot, Indy_Mouse_9, Jade91, katinker, Kayleigh__, maaikemuis, Miriam91, moeshie, MoniqueT, tesseke, Tribunals, YandexBot en 52 bezoekers