rijden met GPS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

rijden met GPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 16:48

Laatst ondekte ik het GPS systeempje (ziet er uit als een gele telefoon)van mijn vriend in de kast. En aangezien ik iemand ben die altijd alles kan gebruiken ben ik er eens fijn mee gaan rijden. Onztettend leuk speeltje. Kun je fijn je routes meten, snelheden, punten uitzetten etc. Mijn vriend vond het eigenlijk een beetje te duur als speeltje voor de vrouw maar ik mag hem toch blijven gebruiken Haha! . Zijn er hier nog meer mensen die hier de lol van ontdekt hebben.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:55

Ja hoor Haha!.
De 'gele telefoon' is al verschillende ritten meegeweest om te ontdekken hoeveel kilometers we gemaakt hebben, wat de route was (heeeeeel handig in onbekend gebied), onze gemiddelde snelheid.
Zo zie je heel mooi dat wat (jij denkt) voor je gevoel een constant draftempo is in werkelijkheid langzaam begint en vlot eindigt (tempo rijden is ook een vak Knipoog ).
Voor ons ook heel illustratief: dachten we dat we flink doorreden. In 2 uur 14 km afgelegd. Gemiddelde snelheid 7 km per uur. Nog niet eens endurance tempo!
Met mn vorige bijrijdpaard overigens een topsnelheid geklokt van 50,4 km per uur.
Het is vooral heel leuk om te zien hoe je eigen gevoel/idee soms toch afwijkt van de werkelijkheid.
Let wel op dat je ontvangst goed blijft. Over het algemeen: touwtje om je nek en jas erover dichtgeritst is goede ontvangst. In de bossen kan het soms wegvallen, maar in open terrein niks aan de hand.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 17:33

Yep, ook ik rij af en toe met onze 'gele telefoon' Haha! . Ideaal voor iemand zonder richtingsgevoel zoals ik Knipoog . Het zou wel leuk zijn om een aantal ruiterroutes (bestaand of zelf bedacht) uit te zetten om met behulp van GPS te rijden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 19:06

wow, die topsnelheid. Wij gaan van het weekend naar het kanaal richting Dongen om eens fijn de topsnelheid van Lois te klokken. Tot nu toe niet harder geweest dan 30.1 km dat was heuveltje op racen in gallop. Ik heb laatst 2o km in 2 uur gereden dus ik mag ook nog wat aan m'n gemiddelde snelheid werken Haha! . Wat een mens al niet doet met z'n paard in de bossen. Hij is overigens in goede conditie. Niet dat er hier mensen zijn dat ik m'n paard loop af te beulen voor een getalletje. Ikzelf ben degene die van z'n paard afdruipt als kaarsvet na een flinke rit Knipoog