5 en 10 euromunten....- 1 april grap?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

5 en 10 euromunten....- 1 april grap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 11:43

Ik dacht net even dat ik in de maling genomen werd (1 apri hehe).
Ik ging postzegels halen, kreeg ik een zilverkleurige rare munt terug. Is een 5 euro munt. Was bij het postkantoor. Dus ik vraag, is dat wel wettig betaalmiddel. Jaja... Scheve mond
Argwanende ik loop naar de supermarkt en vraag "Mag ik hiermee betalen?" Ja hoor, ze bestaan ook van 10 euro... Bloos OK, dan

Loop ik achter of weten jullie ook niet dat er munten van 5 en 10 euro in omloop zijn?

:evaw:


Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:43

Klopt, ik kreeg gisteren een folder bij de Postbank

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 11:45

Die 5 euro - munt ziet er niet uit overigens...

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:46

Wat ont-zet-tend handig dat ze dat rond 1 april doen
Ik zou ook gaan twijfelen hoor Haha!
(heb ze ook nog niet gezien)

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:51

Ik geloof er helemaal niks van!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 11:53


:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:56

ik mag hopen dat het een grap is.
Alsof we niet al genoeg van die rot munten hebben gekregen, die vreselijk op elkaar lijken Boos!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:05

Is idd geen grap, zag laatst de advertentie in de krant oid. Ik hoef ze niet en vraag wel om het briefje, ben net gewend aan de verdeling v/d munten en de briefjes, laten we het daar AUB bij houden...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:05

Ja plus dat je bij muntgeld denkt aan 'kleingeld', ik tenminste wel.
Alles wat er aan muntgeld in mijn portemonee zit, beschouw ik als 'restjes'.
Heb wat meer respect voor briefgeld Haha!
Dus als er een muntjes van 10 euro (toch 22 gulden!!) in mijn portemonee zit heb ik het idee dat ik die sneller uit zal geven...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:07

Vreemd dat ze diet in belgië dit niet hebben Haha!

Ow exclusief betaalmiddel in Nederland ... wel een collectorsitem dan Nerd
Laatst bijgewerkt door Belsje op 01-04-03 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 12:08

Zijn die belgen eindelijk eens slim Knipoog

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:11

Ehhhhh, ze mogen in België ook van die munten fabrieken en gebruiken... volgens mij is het nog een idee van Nederlandse origine ook.. echt heel erg. Vroeger hadden we toch ook van die zilveren munten zo af en toe? Naja.. ik vind het eigenlijk niks, maar goed, ik ben dan ook geen muntenverzamelaar...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:14

Vaag, maar het kan wel eens van pas komen... sommige automaten (parkeer etc) nemen namelijk geen briefjes aan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:18

Ik wou al zeggen, is het soms die Vincent van Gogh munt! Lachen idd, net op 1 april!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:21

Ik heb nu al te weinig ruimte voor dat muntgeld in mijn portefeuille Bloos Frusty

Bij deze, may my wallet rest in peace...

(de ritssluiting heeft het een week geleden begeven, daardoor ja, dankjewel Duisenberg )

Djees zeg, houden jullie die brol maar netjes in Nederland, daar moeten ze hier niet mee beginnen.


Maarre, het spijt me zeer, maar ik geloof er echt niet veel van. Dat muntstuk ziet er helemaal niet uit als zijnde in de stijl van de overige munten, en ik heb er hier niks van gehoord. Voor mij is't een 1 april grap

(wat we hier dit jaar trouwens niet gehad hebben in het nieuws , omdat "het oorlog is" *rolleyes* )

edit: ik heb even die link gevolgd, het is dus een speciaal uitgebrachte munt, voornamelijk bedoeld als collectors item
Die hebben we hier in België ook om de haverklap, maar die komen niet in het betalingsverkeer terecht. Ik vind het wel vreemd dat je die gewoon als wisselgeld krijgt op postkantoor, want wat ik uit die site opmaak, is dat je ze daar kan kopen (weliswaar gewoon tegen de waarde, vijf euro). Ik zou een briefje gevraagd hebben, ik hoef die verzameldingen niet, en ik heb al muntgeld genoeg!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:01

Sypheron schreef:
Vaag, maar het kan wel eens van pas komen... sommige automaten (parkeer etc) nemen namelijk geen briefjes aan.


Ik neem aan, dat ze geen automaten geschikt gaan maken voor een speciale uitgaven van 5 en 10 euro munten.

Verder is het fijn dat het bedrijfsleven hiervan ook op de hoogte wordt gebracht door bijvoorbeeld de banken. Wij weten van niets iig.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:08

Hier in Rotterdam kun je tegenwoordig bij parkeerautomaten alleen met je pas betalen (hetzij chip, hetzij pin). Maar ook ik vind dat er grenzen zijn hoor. Ik word al helemaal gestoord van al het euro muntgeld en nu dit nog! Nog even en dan begint het op krachttraining te lijken wanneer je je portomonnee uit je zak haalt! Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:10

waarom is dat nu weer goed!!! We hebben toch al genoeg kleingeld en munten geraken veel sneller verloren. ik vind er maar niks aan

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:11

Tessebes, lijkt me niet zo'n groot probleem. Een automaat kent munten namelijk aan grootte en gewicht, dus het is alleen een kwestie van software upgraden.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:23

Sypheron schreef:
Tessebes, lijkt me niet zo'n groot probleem. Een automaat kent munten namelijk aan grootte en gewicht, dus het is alleen een kwestie van software upgraden.


Ja, dat weet ik wel, maar ze gaan echt geen automaten upgraden voor een speciale uitgave van 5 en 10 euromunten. Of kan jij je herinneren dat je in het guldentijdperk ook de 10 guldenmunten erin kon gooien?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:30

Nee, dat kon inderdaad niet Tessebes *LOL*
Ach, die munten moeten ze gewoon weer uit de roulatie halen. Dat worden alleen collectorsitems, zoals de oude zilveren tientjes.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:33

grrr..... als je achter de kassa zit, dan heb je dus al 7!! vakjes voor muntgeld, nu krijgen we er dan 9??!!
sjemig he, wat kunnen die lui toch dom zijn, ik wil gewoon de gulden terug!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:36

XoNo schreef:
Nog even en dan begint het op krachttraining te lijken wanneer je je portomonnee uit je zak haalt! Frusty


Ja en om het voor jezelf erger te maken, grijp je toch het eerst naar papierengeld om af te rekenen (vanwege wachtenden achter je) en dan krijg je alleen maar meer terug Scheve mond Lips are sealed
Je denkt gemakkelijk; kleingeld.
Had ik laatst toch iets van bijna 15 euro aan 'kleingeld' in mijn portemonnee!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:36

Is het niet een soort limited edition ofzo? Net als ze zilveren tientjes? Of komt het er echt bij als vast muntgeld? Ik heb overigens afgelopen zaterdag nog achter de kassa gezeten (weliswaar voor de laatste keer! (Ik is Koos Werkeloos! Haha!)) en had ook nog niet van die munten gehoord.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:43

Ja, het is nu een soort limited edition, maar ik denk dat er op de lange termijn wel munten van 5 en 10 zullen komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, BLEXBot, Chantalla, cinniz123, Fantast, Fenn, love_juliet, Plonspony, Pytje, Roosch en 63 bezoekers