oude pony gekregen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

oude pony gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 12:29

hellowwww

ik heb een oude pony gekregen van mensen die hier in de buurt wonen en ik heb ja gezegd.

eerlijk gezegd twijfel ik wel een beetje of het verstandig is hoor...maar het is zo'n leuk beestje. goed gezond wel gevoelig voor stof. en oud ergens in de 20 ofzo (ze wisten het eigenlijk niet zeker).

het is geen fjord, maar een gewone bruine pony, ietsie groter dan ido, 1.50m ofzoiets.

wat hadden jullie gedaan?

groetjes


Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:33

Als je de ruimte hebt en je kunt het beessie zo een mooie oude dag geven zou ik het ook doen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:35

Je verhaal is nogal incompleet heb ik het idee. Kun je het niet van voor af een vertellen?

Chevano

Berichten: 2301
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:39

Mij oude verzorgpony's zijn 33/30 geworden zonder te rusten. Hebben gewoon lekker gelopen. Dan blijven ze het soepelst. Maar dat licht ook aan het karakter van het paard/pony. Op die van mij konden geen kinderen rijden dan gingen ze er van door. Dus je moet gewoon ff kijken wat het beesie wil. En natuurlijk langzaam aan de conditie wennen. En natuurlijk net als oude mensen alles wat langer/minder. Dus langer inrijden. Langer uitstappen enzo. Nou sucsses ermee.

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 12:48

ja tuurlijk. nou ik heb dus sinds kort een weiland van 1,8 hectare. en ik heb twee shetjes en twee fjordjes.

op mijn werk vertelde een collega over de pony van haar zus. die wilde ze eigenlijk kwijt want ze is net bevallen van haar derde kindje en de pony krijgt eigenlijk nog maar weinig aandacht. ze wordt verder wel goed verzorgd hoor, de hoefjes worden goed gedaan enzo en ze ziet er goed uit. maar ze staat zomers alleen maar op de wei en swinters de hele winter in de stal en dan komt ze er eigenlijk maar weinig uit.

dus mijn collega vroeg of ik niet iemand wist die zo'n oudere pony nog een leuk plekje wil geven.

en ik ken de pony in kwestie ze staat dus niet ver van ons vandaan. het is een vrij zwaargebouwde bruine pony, met zwarte manen en staart en geen wit. ze ziet er niet echt oud uit, geen onwijs doorgezakte rug ofzo. alleen als ze op stal staat dan wordt ze kucherig omdat ze slecht tegen stof kan.

bij mij komt ze dus in de wei te staan (jaarrond). ik heb ook stal maar eigenlijk wil ik ook nog een vergunning aanvragen voor een schuilstal op het land. dan kan de hele kudde naar binnen als ze daar zelf behoefte aan hebben.

ik heb een beetje een zwak voor oude paarden...ik denk al maanden over dit aanbod na en ik heb pas ja gezegd... ze komt zodra het land omheind is, dat zal juni worden denk ik. (het was voorheen een akker en het is pas ingezaaid met gras).

soms denk ik wel eens waar begin ik aan, maar dat komt denk ik vooral omdat mijn vriendin madelein ook een oude pony had en die is pas doodgegaan (die was echt heel oud) en dat is natuurlijk bij deze pony ook een reeele optie. aan de andere kant kan ze natuurlijk ook nog jaren meegaan en lekker omaatje spelen over mijn paardjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:46

Nou als dat beestje zo lekker z'n oude dag bij jou kan slijten, waarom niet?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 14:13

heee ilona
leuk joh, hoe meer paarden, hoe meer vreugd toch???
groetjes,
Ingrid

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:08

Zo'n pony kan nog jaren mee hoor. Wij hebben een shet van 21 en een e pony van 26 maar dat zijn de actiefste paarden bij ons op het land(tussen de jaarlingen en andere jonge pony's). Veel prezier mhet hem.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:32

Als je de ruimte en de tijd ervoor hebt, is er niets mis mee. Als het paard nog vrij fit is, kan hij waarschijnlijk nog jaren mee.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:10

FOTO Haha!

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-03 16:34

hahahaha ik heb nog geen foto's maar ik zal der gauw een van haar maken!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:48

Joh ik zou het ook doen hoor!! Als je er de ruimte en het geld voor hebt waarom niet?? Veel plezier met het paardje!!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashkerlon, belle_boef, boyca, dezzie, Eeeeeeeeef, esmee1233, Libra76, mirriejj, Mjelleke, Mo_Noah, pol013, Vagabondo, Yom en 86 bezoekers