De vorderingen:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

De vorderingen:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 08:02

Een topic waar we allemaal de vorderingen van de zwangere knollies kunnen melden:

Ik heb sinds dit weekend Jonkvrouw op merriebrok gezet, 2 weken eerder als ik normaal gewend ben. Maar ze begint zo enorm te groeien!
Haar vorige eigenaar is vorige week eventjes wezen kijken en die stond verbaast dat ze zo mooi opgevuld was, mooie gevulde flanken en ook op de rug niet meer zo droog.
Bij hem was ze rond deze tijd altijd heel schraal...
Ik wil haar graag in deze conditie houden dus daarom nu al wat extra's, ze staat nu op 2 kilo, eens kijken hoe ze het deze maand daarop gaat doen.
Ik heb wel wat meedelijden met het arme dier *LOL*
Als je nagaat dat ze nog 2,5 maanden moet! Het is dat ik echt zeker weet dat ze na de eerste keer insemineren leeg was, anders zou je echt denken dat het in mei moet komen ipv juni.
Ze kan er op zich nog wel aardig mee overweg, gister heeft ze nog even met Ozep gespeelt en ze ging als een speer. Wel een waggelende hobbeldebobbelende speer, maar goed Haha!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:57

Ben erg benieuwd of ze jou net als mij en Dees ook gaat misleiden *LOL*. Of jij bent zo slim het niet van tevoren te vermelden op Bokt *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:49

Tsja ik ken het. Ik Rij Ro ook nog (wel rustig) maar die wordt wel snel schraal hoor. Op der kont vooral en ik maar voeren. 3 X daags veel kuil + 7 !!!! kg brok en daarnaast 1 kg wortels. zucht... hoe hou ik haar lekker vol.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:37

Jeetje, Jur kan het zonder brok nog aan! Ik voer haar wel (twee kilo per dag) maar die heeft ze niet eens nodig.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:12

Onze merrie is 10 april uitgerekend en het is haar eerste veulen, ze is al een tijdje bezig met alle voortekenen. Ze heeft zins een week of drie een uiertje maar daar is vandaag GOED verandering in gekomen. Eerst voelde ik steeds die "schoteltjes" in haar uier maar vanmorgen niet meer, een lekkere volle uier....maar ik heb het idee dat hij nog groter word. Hij zal vanmiddag wel geslonken zijn. Het veulen heb ik al een tijdje niet meer gevoeld, het is denk ik te groot.

Wat ik heel leuk vind om te zien is dat haar karakter helemaal veranderd, ze is een dominante merrie die best sjagie kan zijn/doen. Maar het is nu een gezellige theemuts...MET karakter natuurlijk Haha!

Ben je een Bokker of een Jokker....


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:15

Haha Ods, leuk is dat he. Die van mij is ook zo'n draak die graag haar tanden laat zien, maar nu staat ze heerlijk tegen je aan te soezen...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 21:44

Zeker Jurga, ik kan er ook kostelijk om lachen maar ben erg blij met de verandering, ik was bang dat ze ook zou zijn met het veulen erbij, maar gelukkig is dat niet zo.

Hoe is het met jou merrie? Ik begreep vandaag dat onze merries ongeveer gelijk lopen Haha!

BTW mijn Mamalou vond het niet leuk toen ik vanmiddag met mijn koude handen even aan haar uier ging voelen..... WOEPS, ze kon 'm nog flink raken Bloos

Ben je een Bokker of een Jokker....


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 08:58

Nou die van mij hoef ik ook echt niet aan de uier te komen. De hele tijd kijken onder de buik en onder de staart mag wel. Dus jouw merrie is nu ook precies uitgeteld? Spannend zeg! Wedstrijdje doen? Tong uitsteken (ik zeg echt niets meer over wanneer ik denk dat het komt haha, heb het toch steeds mis).

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 10:29

Ik mag bij mij zuurpruim overal aankomen... MITS funcitoneel Tong uitsteken
Dus met poetsen kan je zonder probleem de flanken poetsen, maar aai er niet provocerend met 1 vingentje overheen, want dan slaat ze onmiddelijk uit.
Zelfde voor de uiers, schoonmaken geen probleem, maar ga er niet naar zitten staren, dan wordt zo pislink *LOL*

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 10:30

Inderdaad, kijken, kijken, maar niet voelen Haha! Wedstrijdje? Ik zal het Mamalou eens vragen Cool

Bloos O nee OEPS, ik dacht dat die van jou rond 10 april is uitgerekend, die van mij....bij de één 7 april bij de ander 13 april, ik houd maar de 10de aan Knipoog Maar ik denk dat ze het zolang niet uithoud, dacht vanmorgen dat ze aan het kegelen was.....bleek een krulletje te zijn van het zaagzel Huilen

Ben je een Bokker of een Jokker....


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 11:54

Gisteren hals over kop merriebrok gekocht voor B'elanna. Haar veulen zakt steeds in haar bekken, waardoor ze buikpijn krijgt. Haar uiers zijn sinds het weekend duidelijk dikker, vooral 's morgens. De veearts (die langskwam voor de koliekverschijnselen) heeft het veulen voorzichtig wat teruggedrukt en stelde dat 7 maanden drachtig (eerste diagnose) toch echt eerder 9 maanden drachtig moest zijn. Dus ook aanstaand weekend als een gek met de stal aan de gang. Niemand was voorbereid op een veulen, dus er is ook geen geschikte stal o.i.d. Rijden doe ik nu ook maar een stuk voorzichtiger mee. Ze geeft niet aan dat ze er last van heeft, maar galop zal ik dan maar laten. Het worden rustige sjok-buitenritjes langs de vecht.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 12:07

Ik dacht eerst ook midden april, zo hadden wij dat iig zelf op de kalender staan. Maar het dekbewijs van het KWPN geeft begin april aan...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:03

Sjuimpje schreef:
Zelfde voor de uiers, schoonmaken geen probleem, maar ga er niet naar zitten staren, dan wordt zo pislink *LOL*


Haha, jij vind het toch ook niet leuk als er alleen maar tegen je borsten wordt gepraat !! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:24

youngster"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Zelfde voor de uiers, schoonmaken geen probleem, maar ga er niet naar zitten staren, dan wordt zo pislink *LOL*


Haha, jij vind het toch ook niet leuk als er alleen maar tegen je borsten wordt gepraat !! Haha!
[/quote]

Die vind ik goed *LOL*.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 19:23

Dat vind ik echt een super grappige opmerking *LOL*
Ik ben blij dat ik niet meer hoeft te wachten, vond vorig jaar erg genoeg (het duurt zo lang voor je gevoel Tong uitsteken)
Veel sterkte met het wachten, maar het zal vast binnenkort wel komen hoop ik voor jullie!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:17

Nou ik heb het topic maar even naar boven gehaald, Mamalou heeft toch weer voor vorderingen gezorgd. Eerst zaterdagavond laat, zat er ineens een klein kegeltje op, die is er vanmorgen afgevallen, die uiers zijn ook kleiner geworden Verward Vanmiddag toen ik haar op stal zette had ze ineens koliek, zweten, liggen, rollen, trappen naar de buik. De hele dag in het weiland was er niets aan de hand. Volgens de veearts (die ik aan de telefoon had) heeft het veulen zich nu gedraaid....Ready for Take Off!!! Haha!

Anderhalf uur later heeft ze nog een koliek aanval gehad, nu zit ik met mijn neus voor het beeldscherm, wil iedere beweging volgen.

Ben je een Bokker of een Jokker....


FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:25

Flair S kegelt al 2 weken maar sinds gisteren zijn haar onderbenen steeds bedekt met druppeltjes opgedroogd vocht.Sinds 1 week krijgt ze voer van Cavalor speciaal voor drachtige merrie's.Het is een soort musli en ze eet het graag.Verder is ze niet te genieten.De camera staat op haar gericht en tijdens de nacht gluur ik regelmatig.

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:26

Als het veulen draait, dan duurt het meestal toch nog een dag of 10........???

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 01:12

Kendra schreef:
Als het veulen draait, dan duurt het meestal toch nog een dag of 10........???


Mmm Volgens de veearts binnen drie dagen, volgens de boeken vrij direct. Maargoed, ik wacht nog steeds Huilen

Ben je een Bokker of een Jokker....


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:40

bij Raimaer zeiden ze 2 weken, het werd 9 dagen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 09:16

Ik dacht dat het veulen drie weken van tevoren draaide Verward.... Bij Jur is iig ineens de buik veranderd, drie weken terug nu ongeveer....

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:53

De buik is ook al een tijd geleden veranderd, dat je ineens van die "gaten" krijgt bij de flanken zeg maar. Nou ja, er is niets gebeurd, ze heeft wel weer kegels.

We wachten gewoon nog maar even af....van deze tijd moeten we ook genieten, als het geboren is weten we alles al, juist het ongewisse is zo leuk Knipoog

Ben je een Bokker of een Jokker....


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 19:58

Merilyn schreef:
Tsja ik ken het. Ik Rij Ro ook nog (wel rustig) maar die wordt wel snel schraal hoor. Op der kont vooral en ik maar voeren. 3 X daags veel kuil + 7 !!!! kg brok en daarnaast 1 kg wortels. zucht... hoe hou ik haar lekker vol.


Die kilo wortels achterwege laten! Daar kunnen ze ook schraal van worden. Weet dat het raar klinkt maar het is echt zo. Paar worteltjes voor de lekkerigheid maar niet teveel. Verder onbeperkt hooi en zo rond de 6 a 7 kilo (merrie) brok. Dan moet het goed komen.

*sorry voor de offtopic* Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 22:26

Nou bij ons moeten er nog 2 en een beetje ( de shetlander Haha! ) En de twee dames staan gewoon rustig te eten, staan nog niet op de merriebrok. En zijn goed gevuld maar niet overdreven. Voor beide dames is het het eerste veulentje.........dus best spannend. Maar ze zien er netjes uit. Eigenlijk niets bijzonders. Duurt ook nog effe voor ze moeten. Half juni en begin juni.

En de shet is alleen maar vervelend. Word nu s nachts wel binnengezet, maar meer omdat ze anders als je met de jonge paarden bezig bent de boel verschrikkelijk loopt op te stoken en dat kan je net niet gebruiken.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 00:01

Dacht ik toch net dat het gebeuren zou, ze ging steeds liggen en staan en liggen en dat ging de hele tijd maar door............... bleek toch meer koliek te zijn dan een naderende geboorte, het "kind" zal wel in de weg hebben gelegen.

Hoewel ik nu wel graag een veulen wil zien vind ik een hoog dragende merrie in de wei toch wel ERG leuk, het is echt iets van haar en mij Lovers Maar ik wil zo graag weten hoe ze/hij eruit ziet. Zins ze "overtijd" is wil ik het ERUIT hebben...nu is het genoeg geweest Schijnheilig

Ben je een Bokker of een Jokker....



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers