Welk vzh-zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Welk vzh-zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 09:35

Ben voor Cas voor af en toe te kunnen springen op zoek naar een (goedkoop/tweedehands) VZH zadel, maar dat is dus moeilijker dan ik dacht Boos! Hij heeft een vrij smalle en hoge schoft en niets lijkt hem tot nu toe te passen, gister een Wintec geprobeerd met verwisselbare boom, maar zelfs met de smalste boom ligt dit niet goed. Iemand enig idee welk zadel wel goed zou kunnen liggen?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:43

Welk merk/boommaat is je andere zadel? Misschien dat je het daar in moet zoeken.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 10:01

Margreet schreef:
Welk merk/boommaat is je andere zadel? Misschien dat je het daar in moet zoeken.


Dat was ook het eerste waar ikzelf aan dacht, maar helaas vindt mijn bankrekening dit niet leuk Haha! Heb nl. als dressuurzadel net een nieuwe met het Flair luchtsysteem erin, helaas zijn deze tweedehands niet te krijgen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:33

Flair is toch geen zadelmerk, maar de naam van dat systeem dat in principe in ieder zadel ingebouwd kan worden?
Is het merk van je zadel niet verkrijgbaar zonder dat systeem er in?
Gipsy heeft redelijk smalle schouders en best wel wat schoft, daar heeft een Stubben Siegfried heel lang heel goed op gelegen, nu maatwerk Daaleman, wegens toch niet meer goed passen van de Stubben. Misschien kun je daar iets mee? Maar die zadels zijn niet goedkoop!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 10:41

Margreet schreef:
Flair is toch geen zadelmerk, maar de naam van dat systeem dat in principe in ieder zadel ingebouwd kan worden?


Klopt! Maar in dit zadel zat het al in bij de verkoop (zadel zelf is een Zaldi geloof ik). Zadel is wel te krijgen zonder het flair systeem, maar ben bang dat dit ook niet past, voordeel van het flair systeem is dat je de kussens wat meer lucht kunt geven, wat we dus ook gedaan hebben met mijn dressuurzadel, en daarom ligt dit nu perfect. Daaleman is inderdaad ook super (heb ik op mijn tinkertje gehad). Denk dat het gewoon heel moeilijk gaat worden om goedkoop een zadeltje te vinden wat goed ligt, maar ja ik heb geen haast, wie weet loop ik ergens tegenaan.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:01

Je kunt Flair ook bij oudere zadels laten inbouwen. Misschien is het iets? Welk merk zadel. Ja ik kom dan ook op dure/nieuwe zadels uit. Ben je al eens een Kieffer tegengekomen? Heb ik goede ervaringen mee gehad. Wintec met Cair/Flair? Sterkte.

Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:20

Ik heb een oud zadel met een hele smalle kamer, zelfs te smal voor onze paarden die toch wel erg smal zijn....misschien dat het wat is? Ik dacht zo rond de E90? Het is een zadel van Jonas Bouman (nooit van gehoord maar er staat een wapen bij waarin staat dat hij hofleverancier is van de Koningin)