Ik ben bijzonder enorm vreselijk boos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ik ben bijzonder enorm vreselijk boos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 13:10

Op dat verwende nest bij ons op stal. Heeft 4 maandjes geleden een paard van paps gehad en heeft nu blijkbaar geen "zin" meer erop te rijden. Het gaat om een stoere 8-jarige KWPN-ruin (van Darwin=sportpaardje met veel energie) die nu dus al 2 weken niet gereden is en zielig in zijn stal staat. Hij is inmiddels al begonnen met bijten, en hij trapt tegen de deur. Hij gaat elke dag een kwartiertje de stapmolen in en dan moet ie zijn stal weer in.
Dat vind ik zoooooo arrogant! Jakkes! Paard in de bloei van zijn leven verpesten. Gatver! Daar kan ik me zo kwaad om maken. Boos!


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:54

Lekker l*llig Boos! Durft of kan ze er gewoon niet op rijden of heeft ze er echt geen zin in?

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 14:29

GRRR dat vind ik nou ook zo.. Gewoon een paard verpesten! Denkt niemand eraan het te kopen ofzo? Dan is dat arme beest ten minste van z'n *** leven af..

Update [L]!!
You never miss a good thing till it leaves you Parmando Rest In Peace
Een vriend en een kampgenoot..

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 14:37

Ja, helaas komen dat soort dingen wel vaker voor Boos!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:07

als ik zo'n mensen zie moet ik me altijd heeeeel vlug omdraaien Boos! Boos! Boos! Boos!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:23

ja, idd. Gaan ze het paard wel verkopen of houden ze em toch?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:27

staat chique he zo'n stalpaard Boos!:(:(

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:18

Zo eentje hebben wij hier ook... enorm pittig beest vol met energie, MOET echt iedere dag bereden worden.

Wordt alleen gemest (meestal dan ook niet altijd)) en verder heel de dag op stal... zo zonde en zielig... neem dan IIG een paard die ertegen kan... en dan nog eigenlijk niet...

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:04

Zulke mensen zijn niet eens een paard waard.......

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:29

denz schreef:
neem dan IIG een paard die ertegen kan... en dan nog eigenlijk niet...


neem gewoon geen paard

zo'n gevallen moeten aan de dierenbescherming opgegeven worden! vind ik

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:44

Kun je de staleigenaar niet vragen er iets aan te doen? Laat ze dat paard dan iig lekker op de wei zetten, dan kan hij zijn energie een beetje kwijt.

* To Belg, or not to Belg *

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:42

hier kunnen we zo'n probleem niet hebben gelukkig. wij zetten alle paarden op de wei. dus als iemand een tijdje niet kan/komt hebben ze tenminste beweging en ik denk dat er ook wel wat van gezegd wordt.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 14:25

Ze is gewoon verwend, als ze ergens geen zin in heeft doet ze het niet. Haar moeder was nog geen week uit het ziekenhus na een operatie of ze stond die meid haar stal alweer uit te mesten terwijl zij tegen de deur hing. De wei is helemaal verrot en is vorige week dus goed in de mest gezet. Ik wil hem best wel elke dag losgooien, maar dat vinden ze vast niet goed. Eigenlijk moet ik me daar niks van aantrekken.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:40

zulke mensen bestaan, hoe dat kan vraag ik me ook af, ff africhten want zulke mensen horen niet in een stal en horen al helemaal niet in het bezit te zijn van een paard, gewoon zielig voor dat beestje!

Don't love me because i'm easy, love me because i'm me!

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 15:28

bubbels schreef:
Ze is gewoon verwend, als ze ergens geen zin in heeft doet ze het niet. Haar moeder was nog geen week uit het ziekenhus na een operatie of ze stond die meid haar stal alweer uit te mesten terwijl zij tegen de deur hing. De wei is helemaal verrot en is vorige week dus goed in de mest gezet. Ik wil hem best wel elke dag losgooien, maar dat vinden ze vast niet goed. Eigenlijk moet ik me daar niks van aantrekken.


Gewoon vragen! Wat heb je nou te verliezen? Je verlost dat paard ten minste een beetje van die eeuwige stal.. Knipoog

Update [L]!!
You never miss a good thing till it leaves you Parmando Rest In Peace
Een vriend en een kampgenoot..

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:18

Zo eentje hebben wij ook ooit is op stal gehad. Gelukkig is dat paardje nu van een meisje die fantastisch is voor dat beestje.
De oude eigenares kwam nooit. Had hem ook maar van paps gehad. Op een gegeven moment werd ook de stalling niet meer betaald. Toen is er een slot op de stal gegaan. Dat was echt zielig om te zien. Toen is dat meisje gedwongen om naar stal te komen. Kwam ze op dr hakjes en dr nette broek. Poetste ze even zadelde op en stapte op *op dr hakken!!!*

Zulke mensen verdienen gewoon geen paard.... Scheve mond

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 13:15

Nee. Gister zag ik haar weer even, wilde het beest naar de stapmolen brengen en hij liep niet mee. Werd ze kwaad, begon te rukken aan dat halster. natuurlijk luistert dat paard niet naar dat meisje, hij kent haar amper! Boos!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:19

dat laatste is onzin. Ik wil dat een vreemd paard gewoon naar me luistert, geen flauwekul. De rest klinkt niet zo fijn Boos!

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:57

ken ik. bij ons op stal ook een paard, twee maand niet gereden want die jongen had zogezegd ook geen zin of tijd ofzo. ondertussen hebben ze hem al komen ophalen. benieuwd waar hij nu terecht komt.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:10

Helaas heb ik dat probleem bij mij op stal ook. Er zijn veel mensen die nog niet eens zin hebben om 1 paard te rijden. Meestal zie je die paarden dan ook gewoon op stal staan, of ze gooien hem even snel in de stapmolen. Wel heel stoer rondlopen met een houding van, ik heb een paard. Aan die mensen kan ik dan ook alleen maar zeggen, een paard heeft training nodig! Zelf heb ik 2 paarden, de een is Z dressuur, de ander ZZ dressuur en Z springen. Die moeten elke dag hun beweging en training hebben en ik doe het met alle plezier en liefde. Het doet mij dan ook pijn in m'n hart als ik dit soort taferelen zie of ervan hoor. Veel mensen kopen een paard in een opwelling. Helaas kun je er weinig tegen doen, aangezien er nog steeds mensen zijn die paarden verkopen zonder te kijken aan wie ze hem/haar verkopen.

Linda_k
Berichten: 188
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:57

ik kan niet begrijpen dat zulke mensen een paard nemen. Verwende kinderen die zomaar een paard van hun ouders krijgen en vervolgens te beroerd zijn om er naar om te kijken. Onvoorstelbaar, zeker voor mensen die zelf geen paard kunnen houden en er alles voor over zouden hebben. Zo ga jeniet met dieren om.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 19:34

Als je een paard koopt komt dat toch ook omdat het "klikt"? Baduh is mijn maatje, en hij "geeft" meer als dat hij "vraagt". Ik voel me al schuldig als ik eraan denk om zoiets belangrijks in een vieze stal te laten staan. Het is geen fiets die je pakt als je er zin in hebt. Boos!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:24

Stel gewoon voor of ze geen belangstelling heeft voor een bijrijdster. Misschien hebben ze bij jullie op stal wel een prikbord of zo en is ze zelf niet op het idee gekomen. Ik kan het eerlijk gezegd ook niet hebben als paarden alleen maar op stal staan en vind het dierenmishandeling. Als die van mij teveel op stal moet staan omdat er bemest wordt (zoals nu) of het regent ga ik extra buitenritten maken om haar aan haar beweging te helpen en een frisse neus te laten halen. Ik heb eerlijk gezegd nog liever dat ze in weer en wind buiten staat dan altijd op stal. Tegen regen en kou heb je eventueel dekens. Een paard hoort gewoon niet de hele dag op stal te staan!

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:09

Ken het probleem inderdaad, sommige mensen hebben hun paard alleen maar om te 'hebben' en doen er verder niks mee..... Boos!
Ze staan op stal of los in de bak, maar van beweging geven is geen sprake..... Die paarden vervelen zich naar mijn idee te pletter, zonde van zulke mooie (sport)dieren.
Maar je kan er inderdaad weinig aan doen, iedereen is zelf verantwoordelijk voor het wel en wee van zijn eigen paard. En als je er dan voor kiest om niks met je paard te doen.... Huilen

Maar het blijft inderdaad erg zielig voor de betreffende paarden!


lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:45

kan je dat meisje niet benaderen,en proberen uit te leggen dat het niet goed is voor het paardje?en samen een oplossing zien te vinden?
zoals bijrijder,verzorgster oid....mischien is ze wel heel onzeker,en weet bij god niet wat ze met het paard aanmoet?
Laat haar wel weten dat dit niet de manier is om goed met een paard om te gaan,veel sucses


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, cariena1, chldsy, DeGelukkige4, douschka, fokfanaat, KaasSouffle_, Liaan, Lielle, Ninouschka, shadowstar, Vuri en 122 bezoekers