wie zou zo'n hengstje nou willen hebben..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

wie zou zo'n hengstje nou willen hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:57

Bij ons staat een haflingerhengstje bijna op ze dood te wachten.
Hij heeft al vanalles gehad en is nog steeds niet helemaal gezond, gezien de situatie waar hij in verkeerd.
De eigenaar waar mijn toekomstige pony staat heeft ook nog een hengstje die dit jaar 2 wordt.
Hij was een jaar terug zo verkouden dat ze hele stal ermee onderzat, nadat het eindelijk over was doormiddel van een antibioticakuur kreeg hij er nog een wormeninfectie erachteraan en werdt stokmager.
Ook daar is hij helemaal vanaf gekomen na een goede wormenkuur.
In September zijn de paarden naar binnen gegaan en is toen begonnen met luchtzuigen, mijn vriendin (die hem verzorgt) heeft voor hem een band gekocht en vroeg aan de eigenaar of hij hem af en aan wou doen voor en na het eten, maar de eigenaan weigerde dit, omdat het volgens heb niet nodig was!! En omdat zij de hele dag op school zit...
Ondertussen is zij druk bezig zijn hele stal in te smeren met verschillende antibijtspulletjes waar hij gewoon weer overheen bijt.
En alsof dit nog niet erg genoeg is heeft hij flinke rotsraal opgelopen door een verwaarloosde stalonderhoud.
Ook daarmee is zij in de weer met egyptische zalf om te proberen het zoveel mogelijk weg te houden, maar ook dit is zo erg geworden dat het nu bijna totop het vlees is weggerot.....Hij loopt nog niet kreupel wonder boven wonder.
Ook hierbij zegt de eigenaar dat het wel mee zal vallen...

Je moet voor je zien; een entertje wat nu alweer erg mager is (krijgt verder genoeg voer) luchtzuigt en de ogen dus flink high staan, een groeiachterstant heeft opgelopen en waarvan de hoeven er erg slecht aan toe zijn.

Zij wil 'm met liefde willen kopen maar staat op tegen de vele mediche kosten als scholier.
Wie zou zo'n lief maar armzalig hengstje nou kopen.....
Laatst bijgewerkt door Alice op 27-03-03 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:58

wat vraagt die boer ervoor dan?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:02

Heb ik nog niet gevraagd, maar ik schat rond de 400,- Euro
Maar dit is een schatting hoor.
Zover ik weet moet hij dit jaar waarschijnlijk weg wegens wooningbouw, en moeten al zijn paarden weg.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:28

Het is zielig allemaal, maar het zal lastig worden om hier een koper voor te vinden. Je koopt een hoop ellende. Ik denk dat hij hem of weg moet geven (wat hij waarschijnlijk niet zal doen) of dat hij anders bij de slacht zal eindigen. Ik denk dat hij de slachtprijs waard is, als het mee zit.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:35

Ik hoop dat het paardje een leuk huis krijgt. Het kan toch met de goede verzorging en liefde nog een heel leuk paardje worden of niet?? Ik hoop echt niet dat ie naar de slacht moet Scheve mond

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 18:12

Als hij 'm niet gewoon zo kan verkopen, gaat hij waarschijnlijk naar de hengsteboer, maar vandaaruit weten wij ook niet waar hij zal eindigen.
De eigenaar zegt zelf dat ze paarden nooit naar de slacht gaan, want het is een fokker, en er zit veel geld in natuurlijk.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:18

Het beste voor het beesie is de opfok in en over twee jaar verder kijken.

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:20

ligt het aan mij of niet, ik vind dat erg duur voor zo'n ziek paard hoor

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 23:36

Ja, dat is het ook, maar als je zo naar 'm toe zou gaan om 'm te willen kopen, dan zou hij niet vertellen wat hij allemaal heeft.
t'is echt een oudewetse boer die alleen maar geld ziet en geen leed.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australië?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:43

een koper mag die informatie niet achterhouden. een goede handelaar weet het echter wel goed te draaien, dat hij het in principe wel gezegd heeft maar indirect. een mooi voorbeeld:

koper:is het een lief paard?
verkoper: tuurlijk. hij kijkt nergens naar.

koper koopt hem, blijkt het paard blind te zijn. dan heeft de koper het gezegd. dan is de koop dus geldig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, sterregoud, Tieme en 115 bezoekers