extra bijdrage FPS centrum van 50 euro dacht niet

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

extra bijdrage FPS centrum van 50 euro dacht niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 13:06

vanmorgen kreeg ik als lid van het Fries paarden stamboek een brief waarin stond dat alle leden van het stamboek verplicht zijn een extra bijdrage te betalen van 50 euro (wel even 110 gulden) omdat het fries paarden centrum in moeilijkheden zit.
Ik vind dit te gek voor woorden en zal het zeker niet betalen.
Ten eerste heb ik nooit om dat gigantische centrum gevraagd.
ten tweede maak ik er geen gebruik van, heb het nooit gedaan en zal dat ook nooit doen, ik woon tenslotte aan de andere kant van nederland dus niet echt in de buurt.
en ten derde als ze om een verplicht bedrag vragen kunnen ze het wel vergeten.
als ze nou om een bijdrage hadden gevraagd per paard ofzo vind ik het nog wat anders.
ik heb dan 2 frriezen maar betaal dus net zo veel als iemand met 25 friezen die daar kweet niet hoeveel gebruik van maakt.
En tenslotte kan ik niet zomaar 50 euro missen!

zijn er meer mensen die deze vrolijke brief hebben gehad?
let wel op dan na 1 juni weer een bedrag kan worden betaals! zie de paardenkrant van ik dacht 12 maart.
Nee ik denk dat het FPS wel wat leden kwijt zal raken op deze manier.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:10

Ik ben geen lid van de Friezen, maar als dit bij ons stamboek ineens zou gaan gebeuren ga ik toch echt niet betalen hoor 50 euro is niet mis, zeker als je maar voor 2 lid bent, en de andere die er meer heeft betaald hetzelfde.

Het is net wat je zegt, het FPS zal aardig wat leden gaan kwijt raken denk ik

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 13:12

ja vind ik ook. Je betaald tenslotte al lidmaatschap etc. moeten ze dat maar wat omhoog krikken ofzo.
of gewoon de diensten duurder maken de ze daar aanbieden?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:33

Tja, vandaag in het Agrarisch dagblad ook 3/4 van de ruimte ging over het FPC en het FPS, het stamboek heeft namelijk 850.000 eurotjes zonder toestemming van de leden naar het centrum doorgesluisd. Dat geld zijn ze waarschijnlijk kwijt, vandaar dat ze om geld gaan vragen, want ze dreigen tegen een faillesement aan te lopen. Want als het FPC failliet gaat dan gaat FPS ook mee, gezellige boel bij dat stamboek.
Enneh Horse-pleasure, ik denk dat het FPS zich nu niet druk maakt om ledenverlies Haha!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 15:30

haha nee denk ik ook niet maar ze hoeven niet op mijn 50 euro te rekenen, net als al van meerdere die ik heb gesproken.

echt een gezellige boel daar inderdaad

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:36

en die geldproblemen komen niet van het paarden-gedeelte geloof ik, maar van de horeca, daar hadden ze meer van verwacht...het is ook zon gigantisch groot ding, ze kunnen beter wat vaker activiteiten houden waarmee ze winst maken. er zit een hotel bij waar verder niemand gebruim van maakt, ze kunnen dat wel eens wat meer promoten.....

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:20

Ik zou ook niet betalen hoor. Gelukkig ben ik niet lid van een stamboek.

Zeg, en die nieuwe beleidsmedewerker fokkerijzaken die ze vroegen in oktober, is daar wel ooit iemand voor aangenomen???????

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:31

ik heb de brief inclusief acceptgiro terug gestuurd en ze meegedeeld dat ik mijn lidmaatschap opzeg, dat ik niet mee wens te betalen aan hun wanbeleid, hoogmoed, of hoe ze het ook willen noemen! ben heel benieuwd of ik er een reactie op krijg! Boos! betalen...ik dacht het niet!....

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:43

Hebben vandaag netjes de 50 euro overgemaakt. !

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:55

Tsja, wat ze allemaal wel niet proberen om het centrum uit de schulden te krijgen Weggegooid geld als je het mij vraagt.
Sinds vrijdag heb ik trouwens officieel m'n lessen opgezegd Haha! Ook van mij dus geen steun meer.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:56

Gelukkig denkt niet iedereen er zo over.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:45

Ik kreeg vandaag idd ook een dergelijke brief! Het is fijn dat sommige mensen dat mega complex willen redden, maar val mij daar niet mee lastig! Ik ben verplicht lid omdat ik Tjal anders niet op mijn naam had kunnen krijgen en betaal al een fors bedrag per jaar...

Ik vraag me ook af of dit zomaar kan, een extra bijdrage verplicht stellen, zijn er juristen in de zaal???

Ik heb besloten meteen mijn lidmaatschap op te gaan zeggen, Tjalko kunnen ze me toch niet afnemen!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:55

Tja, ik ben er nog niet helemaal uit. Het FPC kan mij ook niet zoveel schelen maar het FPS wel! Ik vind alleen wel dat ze dit op een andere manier hadden moet aanpakken, maar ja, alles gaat al mis dus waarom zouden ze dit dan goed aanpakken. Ik denk er in ieder geval nog over na, ik vind het wel veel geld.

Paardenboeken te koop, kijk in mijn profiel!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:02

Fries schreef:
Gelukkig denkt niet iedereen er zo over.


En misschien heeft niet iedereen 50 Euro die die zomaar kan missen?

Je suis Charlie.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:40

Ongeveer twee weken geleden is hier al iets over op de televisie geweest en heeft het in verschillende kranten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:07

Ze staan ook iedere week in de Hoefslag... Vond het ook een belachelijke actie, ze moeten eens fatsoenlijke mensen regelen om orde op zaken te stellen.
Overigens was het in het oude FPC al een zooitje, het is er geen haar beter op geworden, mooi complex, maar erg onlogisch ingedeeld, jammer allemaal.
Onze rijvereniging zit er ook, ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren als het FPC werkelijk de deuren gaat sluiten, iets wat mij overigens zeker niet zal verbazen als dat daadwerkelijk gebeurt.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 09:37

Mijn ondernemershanden jeuken wel zo als ik nadenk over dat management van het FPC.... o gutugutugut..zoals daar zoveel fout gaat. En natuurlijk is dat NIET de fout van degene die de koffie staat in te peuren tijdens evenementen...het begint al met de foute keuze van dat gigantische hek vooraan bij de oprit...hoe bedoel je emotionele drempel, je bent al geintimideerd zodra je het erf oprijdt, eht is bepaald niet gastvrij en uitnodigend.
De kleurstelling van het pand is kil en ronduit afschuwelijk. De functie van een 4 verdiepingen hotel is mijn een raadsel, en ik vraag me ten zeerste af of de stallen niet de sluitpost van de begroting zijn geweest. Ik noem maar iets...HET TOCHT daar!

Idd, weer zo'n complex neergezet omdat het bobo's zo leuk zou lijken....
Gebouwd met het oog op de toekomst, met de begroting van het verleden. Ze gaan kapot, de tijden zijn veranderd en de vraga van de toekomst komt voorlopig nog niet.
Nu 50 euro storten is een pleister op een slagaderlijke bloeding. Een faillisement is te verwachten, het is te hopen dat het stamboek er op tijd uit zal springen, maar gezien hun overname van bestuur van FPC, lijkt het daar niet op.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 09:46

Het is denk ik storten in een bodemloze put?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:55

Marijn4045 schreef:
Ik kreeg vandaag idd ook een dergelijke brief! Het is fijn dat sommige mensen dat mega complex willen redden, maar val mij daar niet mee lastig! Ik ben verplicht lid omdat ik Tjal anders niet op mijn naam had kunnen krijgen en betaal al een fors bedrag per jaar...

Ik vraag me ook af of dit zomaar kan, een extra bijdrage verplicht stellen, zijn er juristen in de zaal???

Ik heb besloten meteen mijn lidmaatschap op te gaan zeggen, Tjalko kunnen ze me toch niet afnemen!

ik vraag mijzelf dus ook af- ook al is het in een leden raad aangenomen- of je verplicht kunt worden zo'n mega bedrag extra te betalen Verward ik wil best lid zijn van het stamboek, maar geld in een bodemloze put gooien? zonde ik kan het geld zelf goed gebruiken!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

gillian

Berichten: 4392
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:34

ik heb ook de rekening gekregen...
ik weet nog niet of ik ga betalen.
als je niet betaald, ben je dan geen lid meer van de fps?
fps en fpc zijn toch 2 verschillende dingen of zie ik dat verkeerd?
over 2 maanden is dat geld wat nu overgemaakt moet worden weer op en dan??? weer 50 euro overmaken zeker...ja daaaag
dat ze lekker bij bea langs gaan, die heeft geld genoeg.
zij is tenslotte de beschermvrouwe van het friese paardenstamboek!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:50

Tuurlijk is er wanbeleid gevoerd, maar dat is nu al lang en breed uitgemeten. Volgende stap: wat doe je met dit gegeven?

Laat je dat geïnvesteerde kapitaal (wat ook van de leden vandaan komt) gewoon in niets opgaan, of probeer je met een laatste impuls toch nog de boel te redden?

Persoonlijk wil ik niet dat het FPS op zijn gat gaat, ik stond erbij en keek ernaar, is niet aan mij besteed. Als het centrum failliet gaat, is het ledengeld van de afgelopen jaren ook verdwenen, dit is namelijk door het stamboek geïnvesteerd in het centrum.

Daarnaast is het Friese ras er niet bij gebaat als er een algehele chaos uitbreekt, wat wel het geval is als een groot aantal leden niet thuis geven. Ook vind ik het vreemd om wel gebruik te maken van de faciliteiten (yoline), maar als de nood aan de man komt ze de rug toe te keren.

Van mij mag er een regeling komen, dat degenen die nu de 50 Euro niet betalen, voor altijd geroyeerd (lid-af) worden. Een iets warmer hart mag het FPS wel toegedragen worden, dunkt mij. Veulens die bij diegenen geboren worden, zullen dan niet opgenomen worden in het stamboek. Lijkt mij wel zo eerlijk, tenminste. Anders betaald zometeen de helft wel, waar een andere helft weer fijn kan van profiteren.

Wel ben ik het met Horsepleasure eens, dat een bedrag naar rato van het aantal paarden in bezit eerlijker was geweest, maar het probleem is natuurlijk dat de meeste Friese eigenaren met veel paarden, deze dieren helemaal niet op eigen naam geregistreerd hebben staan, maar gewoon nog op de naam waar ze hem van gekocht hebben of nog steeds de fokker. Gevolg zou zijn, dat zij dan een rekening krijgen, voor een paard, dat al lang niet meer van hen is.

Natuurlijk is er wanbeleid gevoerd, maar wat doe je met de brokstukken, laat je die liggen, of probeer je daar nog wat van te maken?

En Cassidy, als je een paard kan onderhouden, kan je ook wel ergens 50 euro vandaan halen. Misschien moet je er iets meer moeite voor doen en er iets voor laten, maar als je die 50 Euro niet kan regelen, heb je denk ik zelf al een probleem als onverwachts de dierenarts eens een keer langs moet komen. En dan kan je je sowieso ook uit het stamboek laten schrijven, want dat scheelt je dan ook weer 50 Euro per jaar.

Trouwens, van alle opties die genoemd werden, leek mij deze optie (een bijdrage van 50 Euro) nog steeds veruit de beste.

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:50

ik heb wel geen fries en ik ben wel geen lid van het fps, maar ik reageer toch even
ik ben het totaal niet met fries eens
het fpc en het fps zijn twee los van elkaar staande dingen
de meeste leden hebben absoluut niet gevraagd om dit monstreuze en belachelijk dure gebouw met facilliteiten die onnodig zijn
en ook niet gebruikt zijn, of worden
door wanbeleid van whoever het beleid voert , kunnen de liefhebbers op gaan draaien voor iets waar veel van de leden geen gebruik van hebben gemaakt het nu noet gebruiken en het ook nooit zullen gebruiken

en nu zouden deze mensen voor de hoogmoed van het fpcgepeupel moeten opdraaien
lijkt me erg oneerlijk
het fps heeft zonder toestemming van de leden al belachelijk veel geld van de leden doorgesluisd naar het fpc
het fps en het fpc moeten gewoon gescheiden worden
het fps moet eens wakker worden en de ogen openen en zorgen dat ze een op zichzelf staande organisatie zijn die voortbestaat als het fpc (geheel verdiend) op zijn gat gaat

het fps moet voortbestaan dat staat wat mij betreft als een paal boven water,
maar het fpc dat door wanbeleid (wat al is begonnen bij het ontwerpen en aannemen van het ontwerp van het centrum)moet niet over de rug van de liefhebbers van het ras gered worden , als het al gered kan worden
want een bodemloze put is moeilijk te dempen

en ook nog eens , iedereen die betaalt en dan over twee maanden kunnen ze weer betalen en na twee maanden weer en weer enweer ....... nee op een gegeven moment houd dat ook op
het beleid moet gewoon verandert worden en het centrum moet uitgebaat worden , op een commersiele manier zodat het geld gaat opleveren, want als op deze voet word verdergegaan, kun je dalijk maandelijks 50 euro gaan storten

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Debby
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:57

Ik heb hem dus ook gehad en ben absoluut niet van plan dit te gaan betalen. Hoe halen ze het in hun hoofd ?! Ik ben het helemaal met Horse Pleasure eens. Geen haar op mijn hoofd...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 08:10

Fries schreef:
Van mij mag er een regeling komen, dat degenen die nu de 50 Euro niet betalen, voor altijd geroyeerd (lid-af) worden. Een iets warmer hart mag het FPS wel toegedragen worden, dunkt mij. Veulens die bij diegenen geboren worden, zullen dan niet opgenomen worden in het stamboek. Lijkt mij wel zo eerlijk, tenminste. Anders betaald zometeen de helft wel, waar een andere helft weer fijn kan van profiteren.

En Cassidy, als je een paard kan onderhouden, kan je ook wel ergens 50 euro vandaan halen.


Nou dat zou lekker wezen als dat zo was.

En ik geloof niet dat je in iemand portomonee kan kijken?????
Ik heb geen 50 euro zomaar extra om even uit tegeven om door de plee te spoelen, want zo is het gewoon. Lozen in een bodemloze put.
nu 50 euro en wat word het na 1 juni? weer 50 euro of misschien nog wel meer? Nee daar bedankt ik het FPS voor.
ja heb 3 paarden en zeker een pot voor extra kosten zoals dierenarts etc dus daar ga ik zeker niet van pakken alleen omdat het FPS zo STOM is geweest zowat heel hun kapitaal achter de rug van de leden om in dat centrum te storten.

Dus als ik jou (zie kleine stukje boven in mijn bericht) goed begrijp zouden mensen zich zelf maar in de schuld moeten steken om het FPS 50 euro te betalen. haha
denk niet dat er veel zijn die dat willen hoor!
Dan maar geen lid meer en geen geregistreerd veulen, dan gaan we maar zelf een stamboek oprichten voor zulke mooie paardjes

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:21

Tja inderdaad dan betaal je nu 50 euro en over een maand of twee krijg je weer een acceptgiro in de bus. Het FPS heeft het geld achter de rug van de leden op in het FPC gestort, ik heb daar toch nooit toestemming voor gegeven?? Verward
Ben nog nooit op het FPC geweest en was ook niet van plan om er heen
te gaan, heb daar helemaal niks te zoeken.

Stel dat je het nu niet betaald heb ik dan kans dat Jaike uit het stamboek geschreven wordt? Ik moets toendertijd ook lid worden anders zou ik
haar niet op mijn naam kunnen zetten.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, Mieke, Sheeltje2, wend2009 en 28 bezoekers