verkennen ring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

verkennen ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 23:40

Verward las me net toch iets in het regelement? kan iemand me dit even toelichten a.u.b Verward

"Verkennen Rijbaan

-t/m L2 mag altijd in de ring
-M1 hoger indien mogelijk om de ring heen indien niet mogelijk er in. Waarbij het niet nodig is voor het begin uit de ring te gaan (afweikend van het FEI)"

bedoelen ze daarmee dat dit de tijd is die je krijgt voor de proef om je paard aan de ring te laten wennen of dat je nu ook mag losrijden in de ring? Verward


DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:52

Alleen verkennen dus niet losrijden.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:09

Daarmee bedoelen ze dat als je als M ruiter niet om de ring heen kunt, je net als de B en L ruiters in de ring mag en deze mag verkennen in de tijd die de jury nodig heeft om het protocol van de vorige deelnemer af te ronden. Buiten moet je eigenlijk altijd van buiten starten v.a. klasse M, dus deze regel is meestal alleen van toepassing op binnen

De wonderen zijn de wereld nog niet uit


Fitzroy

Berichten: 25050
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:50

Toch ken ik ook wel wedstrijdsituaties waarbij het buiten niet mogelijk is om de ring heen te rijden. In dat geval mag je dus in de ring blijven en gewoon bij A afwenden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 21:19

oozow..dus gewoon eigenlijk net zoals voorheen?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:19

Nou niet helemaal, voorheen mocht je Indoor ook vanuit de ring starten (al kon je erom heen rijden) dat mag nu niet meer, het is nu zo als je er om heen kunt dan van buiten starten.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 14:14

ozow,okeey...ben een beetje traag van bergip Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 14:43

Een jury legde het mij anders uit, namelijk dat je nu dus ook de ring mag verkennen als je er niet omheen kunt en dat je dus niet meer de ring uit hoeft om te starten. Je mag dus gewoon afwenden bij A. Dus wanneer een 20 x 60 baan afgezet is naar 20 x 40 met een opening bij A, dan moest je er voorheen uit en weer binnenkomen, dat hoeft nu niet meer. Zo is het mij verteld.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:06

Okkie1 schreef:
-t/m L2 mag altijd in de ring
-M1 hoger indien mogelijk om de ring heen indien niet mogelijk er in.
Waarbij het niet nodig is voor het begin uit de ring te gaan
(afwijkend van het FEI)"


Klopt, je hoeft de ring niet meer uit, maar als er ruimte voor is, zou ik het zeker aanraden omdat je dan veel makkelijker recht op de A/C lijn binnenkomt.
Jury's hebben liever dat je in de ring blijft, scheelt weer tijd. Schijnheilig

Navragen is beter dan afvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 17:28

Jasmijn, dat was precies wat ik tegen die jury zei. Maar alleen als er niet zo'n schuthek staat op een meter afstand, ruim van te voren rechtrichten is het fijnst (vind ik).

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-03 19:42

hmm...

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:17

En blijf bij het verkennen van de ring bij de A weg! Zodra de jury het teken geeft mag je deze n.l. niet meer passeren... zo heb je nog even wat speling!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-03 22:02

huh? sorry beetje traag van begrip...?

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:10

heb ik nog nooit van gehoord johan? als ze bellen heb je inderdaad 1 minuut tijd om binnen te komen. (of is het al iets korter nu???)

ook mag je geen figuren rijden in de ring alvorens je binnenkomt!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:13

Ik weet niet hoe het in Belgiƫ zit, maar hier geldt dat je na de bel nog 45 sec de tijd hebt om binnen te komen (was idd 1 minuut)
Je mag in die tijd nog doen wat je wilt, dus ook oefeningen, ook voorbij A rijden. Je kan alleen niet bij A afwenden omdat dat als binnenkomen gezien wordt, dus als je daarna doorrijdt en een volte draait wordt dit als vergissing gezien, dus -2 punten.

Navragen is beter dan afvragen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 10:50

Johan schreef:
En blijf bij het verkennen van de ring bij de A weg! Zodra de jury het teken geeft mag je deze n.l. niet meer passeren... zo heb je nog even wat speling!

Huh Verward Dit is nieuw voor mij. Staat dit ook ergens ?

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 11:01

Het het startsignaal heb je nog 45 sec. en gedurende die tijd mag je doen wat je het beste uitkomt ook voorbij A rijden. De meeste juryleden stellen het op prijs indien er na het startsignaal zo snel mogelijk gestart wordt, dus bij deze de tip indien mogelijk om zo snel mogelijk te starten dat wekt het minste ergenis op.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-03 12:57

maar wel pas na het belsignaal toch? dan start ik altijd meteen iig.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:21

als ze bellen blijf ik m'n hoefslag volgen tot ik aan de A kom en dan ga ik binnen. dus maximum na de bel doe ik nog een maal de hoefslag.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:00

Als mijn paard kijkerig is, benut ik alle 45 seconden hoor en blijf gewoon door rijden, tot de jury helemaal ongeduldig wordt.
Ik doe in die tijd ook veel oefeningen. niet om hem ze de oefeningen nog even te leren, dat doe je thuis, wel om zijn aandacht te krijgen.
Vla voor ik ga starten rij ik hem in de galop nog even volop weg, om hem scherp aan de hulpen te hebben (wordt nog al eens teruhoudend op vreemd terrein)
Schijnt stoer te staan die uitgestrekte galop. In de ZZGP zie je het soms nog wel eens, in de basis amper schiijbaar wat iedereen is altijd heel erg verrast. Schijnheilig

Navragen is beter dan afvragen.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 12:46

mogen jullie dan nog oefeningen rijden in de ring? wij niet!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131860
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 00:20

kattebeest schreef:
mogen jullie dan nog oefeningen rijden in de ring? wij niet!


Ja, dat mag hier inderdaad.
Als dit maar doet binnen de tijd die er voor staat (dus na signaal van de jury nog 45 seceonden voordat je binnenkomt).
Wat je in die tijd doet staat vrij, mits je niet afwendt bij A, want dat wordt gezien als de start van je proef.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Binau, DemiSisa, furious, IngeK, Jolynne, Kimberley_, LolaTFB, waikiki_6 en 18 bezoekers