Wat te doen als je de papieren niet krijgt?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Wat te doen als je de papieren niet krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 19:11

Ik heb Robin dus een tijdje terug weer teruggekregen van de mensen waar ik hem aan verkocht had.
Helaas waren ze de papieren vergeten mee naar stal te nemen, maar die zouden ze zo snel mogelijk opsturen. Nu, ik denk 2 maanden later, heb ik ze nog niet. Iedere keer als ik vraag wanneer ze ze opsturen weten ze het nog niet en moet ze overleggen met haar ouders.
Maar ik begin het wel een beetje beu te worden. Blijkbaar word er ook niet begrepen waarom ik die papieren zo graag wil hebben want volgens haar heb ik ze niet nodig.
Kortom, ik krijg ze maar niet.
Nu zei mn vader misschien dat je het via de politie af kunt handelen? Maargoed, is dat wel nodig..? En kan dat uberbaupt wel?
Zij hebben de papieren dus eigenlijk is Robin dan nog van hun, toch?
Sowiezo vind ik t wel overdreven om de politie erbij te halen ofzo. Zullen zij niet zeggen "waar maak je je druk om?"
Maarja, aan de andere kant, ik wil gewoon die papieren graag hebben en ik denk dat er wel mensen zijn die dat begrijpen.
Iemand een oplossing??
Kan ik eventueel de papieren opnieuw aanvragen bij het stamboek, of is dat ook niet mogelijk?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:14

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je wel betaald hebt?

Een paard waarvan ik de papieren niet heb, betaal ik ook niet Lachen

En kun je niet een keer bij die mensen langs gaan met een smoesje dat je toch in de buurt was en zodoende de papieren wel ff op komt pikken. Lachen

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:16

Ik zou gewoon die ouders opbellen in plaats van dat meisje, en als je ze dan nog niet krijgt zou ik er naar toe gaan! En ze dan gewoon eisen? Maar misschien kan je t bij de politie even navragen, maar ik denk dat je het beter eerst met die mensen kan oplossen, want misschien vergeet dat meisje het steeds tegen haar ouders te zeggen, en weten ze helemaal niet dat jij die papieren nog wilt! Dus probeer die ouders eens te bellen! Succes!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:20

ik zu het gewoon afhandelen met de oudsers.
heel veel succes.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 19:36

runningkawa schreef:
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of je wel betaald hebt?

Een paard waarvan ik de papieren niet heb, betaal ik ook niet Lachen

En kun je niet een keer bij die mensen langs gaan met een smoesje dat je toch in de buurt was en zodoende de papieren wel ff op komt pikken. Lachen


Ik heb idd niks voor hem betaald. Maar dan zou ik het nog wel heel erg fijn vinden als ik de papieren nog zou krijgen. Lachen
Ik heb hem toenertijd voor een symbolisch bedrag verkocht aan hun, en nu hoefde zij er niets voor te hebben.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:43

aha op die manier

Ik dacht je hem gewoon verkocht had en nu terug gekocht.
Foutje van mij

Maar ik begrijp uit bovenstaande berichten dat je alleen met een dochter contact had, die de papieren zou regelen?
Dan zou ik nu idd ook eens met de ouders proberen te overleggen.
Want ik kan goed snappen dat je gewoon graag de papieren zelf hebt.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 19:50

Ja ik heb idd alleen contact erover gehad met de dochter over MSN.
Misschien idd verstandig om binnenkort even het telefoon nummer te vragen en mijn vader te laten bellen met haar ouders..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:51

joh dat help uiteidelijk allemaal niks. Ik heb een pony verkocht vooor een kwart van zijn waarde (zie profiel sebastiaan) en uiteindelijk is hij in italie beland. Ik zou hem terug kopen van de mensen aan wie ik hem verkocht had voor hetzelfde geld en nu,,, nu zijn we 10 jaar verder en de enige die er over wakker ligt ben ik

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:32

gewoon even langsgaan...En anders afhandelen met de ouders *LOL*

Ik probeer nog steeds het entingsboekje van mijn pony te krijgen, vind ik ook wel prettig. Maar anders kan ik de basis overnieuw geven, dat lukt met die papieren niet zo *LOL*
(als het kind ze niet kwijt wil als aandenken geef je ze een kopietje Dat vooruitzicht wil ook nog weleens helpen )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:25

Ik heb je toch aangeboden om erlangs te gaan! Wil ik nog steeds doen hoor, ze wonen toch vlakbij. Bel ik gewoon aan en zeg ik :
Ik was toevallig in de buurt en ik zie nathalie binnenkort dus ik wilde even de papieren ophalen voor haar.............`

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 07:18

Ja idd das ook een goed idee. Nouja als je het nog wilt doen heel graag. Haha! Ik wil die papieren gewoon hebben en vind het onzin dat ik ze telkens maar niet krijg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 08:36

Als ze de papieren niet opsturen of langs komen brengen, dan gewoon ijskoud een factuur sturen voor de verzorging van HUN paard. Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-03 21:06

Ik weet het, een heel erg oud topic.
Maar ik heb de papieren nu nog STEEDS niet! Boos!
Iemand dus nog ideeën???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:18

wat is er ondertussen gebeurt?
Is Jessica langs geweest? Heeft je vader met haar ouders gebeld? Etc etc

geen even een update Haha!

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:31

Je kan ook via het stamboek de papieren opnieuw opvragen. De fokker moet dan een verklering geven dat het echt dat paard is. Maar hoe het presies werkt weet ik hellas ook niet.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 21:40

Bij mijn paard waren de papieren weg Verward
De stamboom was er nog en die had ik maar het paspoort was volgens de 1 bij de ander en volgens de ander bij de 1.

Handig....ik hoefde alleen maar de volgende eigenaar op te bellen die ingeschreven stond met dat paard en het werd automatisch thuisgestuurt, werd wel een aantekening van gemaakt.
Maar daar moest ik dus wel voor betalen, en aangezien jouw papieren helemaal niet kwijt zijn maar gewoon bij haar liggen kan zij ze of terugsturen naar jou of de nieuwe betalen.

Bel anders even de stamboek mensen op en leg het verhaal uit.
Misschien willen zij wat moeite er in steken en dat meisje opbellen, als zij ze kwijtgeraakt is moet zij er immers naar mijn idee voor betalen.

Misschien dat ze het iets sneller aanneemt van hun dan van jou.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 23:44

Als ik jou was dan was ik er al lang langsgeweest..
Ze hebben dat paard terug gegeven aan jou, en daar horen ook de papieren bij, zo simpel is het..
Staat het paard nog op jou naam trouwens?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 06:48

Het paard staat nog op naam van de mensen waar ik het vroeger van gekocht heb.

Maargoed, er werd gevraagt om een update:
Niemand is langs geweest, we hebben geprobeert telefonisch contact te zoeken maar de 1e keer dat ik het nummer vroeg kreeg ik een verkeerd nummer. Na doorzeuren het goede maar geen gehoor...

Ik zal mijn vader binnenkort maar eens voorleggen om die kant op te rijden, ook al is het wel even een stukje rijden.
Maar het is gewoon abnormaal dat wij de papieren niet krijgen. Ook het paspoort hebben zij nog.

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 07:58

Hetzelfde probleem had ik bij Wjukkel, alleen ik had al wel betaald. Op het moment dat ze de papieren aan mij zouden geven waren ze die
kwijt. Na 1,5 week belde ik op waar die papieren bleven en ze hadden nog niet gezocht, ik dus heel boos Boos!

maar ik ben niet gek Haha! ik heb een brief opgesteld waarin ik zeg dat ik binnen een week die papieren wil hebben, bla bla bla. Als ik die papieren niet binnen een week zou krijgen zou ik een deurwaarderskantoor inschakelen, onderaan de brief heb ik gezet dat ik een CC: stuur naar een advocatenkantoor.
Ze waren wel degelijk geschrokken van de brief, helaas kreeg ik de papieren binnen een week niet. Na 2 weken is er nog een brief de deur uit gegaan met een laatste waarschuwing, binnen 2 weken geen papieren is een deurwaarder. Na 2 weken kreeg ik het stamboekpapier binnen, helaas zijn ze zo dom geweest om het entingenboekje te vergeten de oelewappers.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:51

Je moet dat niet aan dat meisje vragen, je moet haar ouders erop aanspreken.

De hond is de betere mens

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 08:59

De politie kan helaas niets voor je doen.
Je zal dit zelf met hun moeten afhandelen.

Het stamboek geeft niet zomaar nieuwe papieren uit. Als ze dat wel doen worden het duplicaat papieren en geen nieuwe.
Dit doen ze alleen als het paard op de papieren op jouw naam staat. (tenminste dat is mijn ervaring, helaas heb ik hier namelijk ervaring mee Verdrietig ).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 09:28

Desiree schreef:
Je moet dat niet aan dat meisje vragen, je moet haar ouders erop aanspreken.


Zoals ik al zei hebben we telefonisch contact geprobeert te zoeken, maar er werd gewoon niet opgenomen...


Wie weet krijg ik ze wel als ik het op de manier van Barb doe?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 09:48

Hoe had je voorheen contact met die mensen? Ik neem aan dat je wel een telefoonnummer had toen je Robin terug kreeg. Je hebt tenslotte af moeten spreken om hem te gaan halen / brengen.
Anders idd gewoon erheen rijden en de papieren gaan halen. Trouwens, als je een adres en naam hebt dan kun je het telefoonnummer ook opzoeken op http://www.detelefoongids.nl

* To Belg, or not to Belg *

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 09:51

Dankje!

We hebben altijd gewoon contact gehouden over MSN/E-mail.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-03 11:56

Ik zit nu met de dochter te chatten en vroeg of ze eindelijk eens de papieren op wilde sturen. Maar ze vergaten het telkens zei ze....
Dus ik zei, zou je ze dan alsjeblieft binnenkort op willen sturen want het duurt nogal erg lang vind je niet?
En toen zei ze ja als het niet weer vergeten wordt. Scheve mond
Nah, volgens mij zijn ze ze gewoon kwijt hoor! Fijn..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 31 bezoekers