Eerste onderlinge wedstrijd bij de rijvereniging!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eerste onderlinge wedstrijd bij de rijvereniging!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 18:43

Sinds een maand ben ik lid van de rijvereniging hier in Drachten, en woensdag had ik mijn eerste les, en nu dan mijn eerste echte onderlinge wedstrijd met Andrew.

De jury was gelukkig niet het meisje waar ik en mijn verzorgster af en toe les van hebben (zie topic bekende als jury), maar een vreemde... Dat scheelde al een hoop zenuwen.
Ik moest eigenlijk als tweede, maar omdat het meisje dat voor mij moest aan de late kant was vroegen ze of ik wel als eerste wilde. Ik had ook nog niet echt goed losgereden, maar had ook niets te verliezen, en hoe langer ik rijd, hoe vermoeider Andrew wordt, dus ik dacht: We gaan ervoor!

Hij liep best nagevelijk, nog niet helemaal aan mijn been dus beide keren middendraf kwamen er niet echt uit en met de linkergalop (was nog stijf van het rechtsom springen in de les) sprong hij verkeerd aan, waarna ik hem bij het corrigeren een iets te harde tik meegaf, zodat het tot de helft van de grote volte duurde voordat ik hem weer ontspannen nagevelijk had Schijnheilig Afijn... we zaten in elk geval op tijd in de goede galop...
Daarna met het terugnemen liet ik hem te veel uitelkaar vallen (iets te ontspannen Haha! ) maar verder ging het best netjes. Alle dingen die ik in de proef opmerkte, waren bekende dingen, en later in mijn protocol kwamen precies die dingen weer naar voren...
Ik had onder het rijden een positief gevoel. Het ging niet vlekkenloos, maar Andrew deed zijn best, het ging best netjes en hij had geen gekke dingen gedaan. Dus doel van de wedstrijd was geslaagd!

Daarna springen... Ik wilde BB springen, en wel ponyhoogte (Andrew is met ijzers tegen de 1.50 dus waarschijnlijk eerder 1.48) omdat hij vorig jaar met zijn verzorgster alles had geweigerd en ze er ook nog vanaf was gevallen. De eerste hindernis was gelijk raak! Een weigering Frusty Ik dacht: Dit ga je niet bij mij flikken!
Toen heb ik hem een tik verkocht en flink voorwaarts opnieuw aangereden, en voor de sprong weer bijgetikt. Hij sprong!
Zo heb ik de rest van het parcourtje foutloos uitgereden. Elke keer als ik voelde dat hij uit wilde breken of begon te aarzelen, extra been erin, en bijtikken... Ik denk dat het ook een stukje onzekerheid is, omdat het vreemde hindernissen zijn, en hij niet een ander voor zich heeft lopen die er eerst overheen gaat.
Dit was in elk geval een positieve ervaring, de volgende keer springt hij misschien nog makkelijker rond (zonder te weigeren), en dan kunnen we eens gaan denken aan een beetje hoger Knipoog

Bij de prijsuitreiking bleek er bij de B-dressuur paarden een gedeelde eerste plaats te zijn, en daar zat ik bij! Ik had dat echt niet verwacht, maar vond het wel heel erg leuk. We hadden 161 punten, en een 8 voor halsstrekken Andrew Knipoog

Nou, onze vuurdoop hebben we gehad. Andrew heeft zijn best gedaan en was erg lief, en ik zie niet meer zo op tegen de volgende wedstrijd, en misschien dat ik als het zo doorgaat, ik in Januari wel een startkaart neem!

Foto's zijn helaas niet echt mooi gelukt, maar ik zal kijken of ik ze binnenkort kan uploaden.

Sorry voor het lange verhaal! Ik ben echt blij Lovers

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:50

nou op naar de volgende wedstrijd hè Knipoog

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:13

Harstikke goed Joyce,en natuurlijk Andrew Knipoog
Waneer is de volgende wedstrijd,of is dat nog niet bekend?
Groetjes Alie

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:14

Perfect Joyce, maar nadat ik Andrew in het Kuinderbos zo lekker ontspannen had zien lopen, had ik er eigenlijk ook geen twijfels over. Waarom wachten tot volgend jaar. In april begint het buitenseizoen. Veel gezonder voor Andrew dan binnenrijden. Jullie zijn er echt wel klaar voor.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:15

Gefeliciteerd Joyce, is een mooi begin toch? Vraag die startkaart maar aan Tong uitsteken

Ik was over mijn proefje ook wel tevreden, t gaf iig een goed gevoel, nu alleen de punten nog.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:30

Naz schreef:
Gefeliciteerd Joyce, is een mooi begin toch? Vraag die startkaart maar aan Tong uitsteken

Ik was over mijn proefje ook wel tevreden, t gaf iig een goed gevoel, nu alleen de punten nog.....


Nou wil ik ze weten ook Nienke.....
Gefeliciteerd Joyce, lekker zo'n begin, toch?
Aanvragen die startkaart!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:45

Picasso"]
[quote="Naz schreef:
Ik was over mijn proefje ook wel tevreden, t gaf iig een goed gevoel, nu alleen de punten nog.....


Nou wil ik ze weten ook Nienke.....
[/quote]

Ik was 1e (van de 2 Haha!) met 155 punten. Weet iig waar ik nog even aan moet werken voordat we volgende week écht los gaan Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 19:57

Bedankt voor jullie leuke reacties! Dat van het buitenseizoen is wel waar, maar ik wil dan toch eerst nog wat meer ervaring opdoen met die wedstrijden (en aan onze zwakke punten werken)

Misschien kan ik dan ook voor die tijd mijn E halen, zodat ik niet steeds anderen hoef te regelen als ik ergens heen wil Schijnheilig (Dit keer was mijn vriend met een andere vriend een heel weekend wandelen, en wilde gelukkig de jongen van wie Andrew vroeger was wel met mij mee Party!! Maar ik doe zo wel vaak beroep op anderen Schijnheilig Haha!
Succes Nienke, Volgende week!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:23

wat zijn we weer allemaal goed zeg! Joyce eerste, Nienke eerste en ik ook eerste!
Pension huisman rules! haha
Nou maar Andrew liep erg netjes!

Uitslagen en de foto's heb ik al op internet gezet: www.radboudruiters.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:31

Euh Huisman only rules, omdat stal Mulder deze keer afwezig was *LOL*
Vorige keer hebben Wieke en ik de oranje lintjes mee naar huis genomen *LOL* Kijk maar uit, volgende keer zijn we weer van de partij

Nee hoor jongens, zonder gekheid, van harte met jullie resultaten.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:51

Hee Joyce,
Gefeliciteerd hoor! Leuk dat het zo goed is gegaan. Op naar de volgende wedstrijd!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:26

Zie je wel, jullie kunnen het! Knipoog
Echt netjes! Jammer dat ik niet heb kunnen kijken Verdrietig

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 23:23