binnen been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

binnen been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 11:11

okey heel debiel ik kan me binnen been niet stil houden... maakt niet uit op welke hand ik rijd.. me binnenbeen beweegt... en me buitenbeen hangt stil... rara hoe komt dat... ik probeer er echt erg in te houden... want het ziet er niet uit .. voor mijn gevoel.. nu rijd ik meestal met me buurmeisje samen en als je raar zit zeggen we het gelijk.. maar jah als ze er niet is... vergeet ik er echt erg in te houden...
de rest is wel helemaal stil... alleen me binnenbeen..

wie heeft daar tips voor

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:25

je kan eens een strotouwtje aan je stijgbeugel maken en die aan je singel knopen, hierdoor móét je je been wel stil(ler) houden..na veel oefenen gaat het dan vanzelf. groetjes

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:43

Wat dacht je van zonder beugels rijden????Ik doe dit ook altijd als mijn benen naar mijn mening weer teveel gaan klapperen (en daar heb ik ook altijd meer last van bij het ene been, dan bij het andere). Verder kan je in je hoofd houden dat je je been langs de buik van je paard moet voelen...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:12

als je maar niet teveel gaat klemmen is zonder beugels rijden ook een hele goede optie. je moet dus wel zorgen dat je niet verkrampt gaat zitten. het is immers de bedoeling een onafhankelijke zit te creëren

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:10

exact! Dus: benen lang, hakken omlaag en tenen naar binnen. En echt het gevoel hebbenmet je kont in het zadel te zitten. En dan nog eens alle ledematen separaat van elkaar kunnen bewegen...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 18:52

jaahh ik heb vandaag zonder zadel geredenen.. en heb er heel de tijd opzitten letten.. en hij hing stil hahah .. dus maar effe kijken hoe het gaat als ik weer met zadel ga rijden...

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:57

datr is mooi en als het met zadel niet zo goed gaat, gewoon door blijven oefenen zonder zadel tot het wel lukt. übung macht der meister

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:54

vaak komt het begwegen van je benen niet alleen door dat je ze niet stil kan houden maar ook omdat je paard/pony vaak niet geod aan je been is misschien moet je daar ook eens opletten.

en zonder beugels rijden is altijd goed als je idd maar zorgt dat je je boven benen niet gaat klemmen dus.