Hulp Nodig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Hulp Nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 18:43

Ik heb vandaag weer sinds een jaar lekker paardgereden. Was héérlijk alleen flink zweten voor mij.
Ik heb zo'n beetje mn 'eigen' paardje. Hoogstens zn staart is van mij maargoed.
Vandaag bij het rijden ging het niet helemaal lekker. Hij ging precies de kant op waar die zelf heen wou. Ik reed ook niet echt in een bak maar in een groot weiland met mn eigen bak in mn hoofd.
Het was vrij lastig aangezien het paard van de "hoefslag" af ging. Uit mn eigen ervaring stuur ik hem gewoon in een kleine volte tot aan de "middenlijn" terug naar de hoefslag. Doe ik daar goed aan eigenlijk?
Het paard reageerde ook niet echt veel op mn benen. Hoe kan ik daar het beste mee omgaan? Of hoe kan ik zorgen dat het beter gaat. Ik heb helaas geen foto's over hoe mijn eigen houding verbeterd kan worden want daar mag heel veel aan gedaan worden en vooral na 1,5 jaar geen les meer Lips are sealed.

Alle tips zijn welkom over hoe ik hier het beste mee om kan gaan en hoe ik het moet verbeteren.
Alvast erg bedankt

Soraya

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:45

Het belangrijkste is toch weer eerst, een goede basis leggen en dus les te nemen?!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:41

les nemen, en je kan ook in de wei een stuk van 40-20 afzetten met letters. wij hebben speciale letters voor in de wei. en anders emmers neerzetten op de kop ipv letters (wel stenen op leggen dat ze niet wegwaaien) voor de rest zijn rijtechnise problemen. over voor het been krijgen is genoeg te vinden op verschillende toppics..succes!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:36

Inderdaad het beste is denk ik om gewoon les te nemen. Je instructeur kan je ook veel beter uitleggen wat je nu eigenlijk fout doet!