Strandrit met Taran, Meyendal

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Strandrit met Taran, Meyendal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 17:06

Veel zullen wel weten dat mijn pony Taran helaas bloedarmoede heeft gehad. Hierdoor heeft hij 3 weken stilgestaan. Vorige week zijn we weer begonnen met opbouwen. Dus net een weekje weer aan het rijden met hem.
Toch besloten om met de strandrit mee te gaan vandaag. Dit ging vanaf de vereniging af. Ik les er niet, maar kom er wel elke week. Ik wilde dit graag doen, omdat het een leuke afwisseling is voor mijn pony, anders moet hij altijd in de bak rondjes lopen.
We moesten om 9.30 uur verzamelen. Dus even over 8 uur werd ik opgehaald. Taran inladen viel heel erg mee (we hebben wel heel vaak gehad dat het lang duurde). En de spullen inladen en op pad. We waren netjes op tijd in Meyendal.
Daar even koffie gedronken, toen bijna iedereen er was. Op 2 ruiters na, maar die waren te laat.
Dus gewoon gezadeld en gaan rijden.
Taran was al lekker aan het springen op de plaats, en wilde de eerste 2 km in de duinen niet stappen. Ook toen we op het strand kwamen bleef hij dribbelen. Maar toen zouden we even gaan draven. Er was een man met een draver bij en dus al gauw reden we samen in vrij vlotte draf voorop, en kregen steeds meer afstand van de rest. Maar het ging wel lekker hard in draf.
Zo vaak met kleine groepjes in galop gereden en ook veel draf. Iedereen stond weer versteld van mijn WelshCob, dat hij ondanks zijn knie-actie zo hard kan draven! Hij liep de ene draver er net aan uit in draf en de ander net niet.
In galop vond hij ook prachtig, vooral met een kleine bonte pony. Ook lange stukken aan de lange teugel gestapt, wat niet altijd goed ging, want zodra hij een pony of paard harder zag gaan wilde hij ook.
Ook door het water geweest en de zee tot de kogels, verder durfde hij niet.
Om even voor twaalven weer terug naar de auto. Daar lekker afgezadeld, totaal zo'n 2,5 uur gereden. Hij deed het super!!
Toen kregen we een naar bericht, iemand was de sleutels van zijn auto kwijt. Dus heeft iemand opgebeld en is een heel stuk later als ons vertrokken. Ondanks dat we eerst met zijn allen nog wat gegeten hebben.
Toen weer naar huis. En Taran even uitgemest en weer op stal gezet. Hij vind dat die wel voldoende heeft gedaan, geloof ik.

Ps: Is er iemand die toevallig ons heeft zien gaan? We reden niet altijd met de complete groep, maar ik zal even de paarden en pony's opnoemen die meewaren, Meyendal dus.
2 WelshCobs (zwart geschoren, en een bruine, 1.50m)
2 dravers (donkerbruin, 1.55-1.60m)
1 kleine vos gevlekte pony met westernzadel
1 tinker (zwartbont)
1 een paardje wat veel weg heeft van een NRPS (1.55-1.60m)
2 Friezen
1 groot bruin paard, 1.65m

Volgens mij waren ze dit.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:10

Klinkt als een leuke rit. En zo te lezen is taran ook weer beter (nouja bijna beter).


Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:15

Best grote groep dus Haha! Werd Taran niet erg druk van de groep?

Jullie hebben in elk geval erg mooi weer gehad. Taran is dus weer helemaal in de stijgende lijn! Goed zo!

Wel balen dat die sleutels kwijt zijn geraakt. Scheve mond

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:34

ben je met de NVVR geweest. Die hadden er vandaag ook een georganiseerde buitenrit. Die vonden het allemaal een geslaagde dag en als ik het verslag van jou lees dat denk ik dat dat bij jou ook het geval is geweest.

Zal ik een keer met Karan jou richting op komen zodat we lekker over het strand kunnen crossen? (hihi, dat durf ik nog niet hoor Bloos )

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:35

Heike, de NVVR-rit was een dag eerder Haha!

En als je niet wilt crossen maar gewoon wilt rijden over het strand dan kom je maar mijn kant op Knipoog

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:38

Ja had het over een man met een Draver, kwamen jullie daar tegen of was hij met jullie mee?
Anders weet ik wie dat is, nl. Louis met Lust van mijn stal Haha! .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-03 18:48

DE NVVR-rit was het idd niet. Gewoon van de rijvereniging uit Boskoop.
De dravers (2) waren met ons mee.
Met Taran gaat het allemaal best goed.
Met Karan en Taran wel gezellig, alleen heb ik normaal geen vervoer. Maar misschien kan je volgend jaar wel mee met deze rit. Doen we elk jaar. En dan gaat mijn kennis ook mee, is erg leuk. Die man zit een paar keer per jaar te pony, dus heeft nogal een moeite met lang rijden. Kan je gelijk de pony zien!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 09:30

volgens mij ben ik jullie tegengekomen toen jullie terugkwamen gingen wij net weg. Ik was samen met mijn zusje met 2 haflingers.
Waren jullie die groep die we tegenkwamen op het zandpad met een bonte pony erbij?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-03 18:06

Ja, klopt. Ik heb die twee Haflingers gezien!! Leuke pony's. (Ik kwam thuis en zei tegen het meisje wat mijn Haflinger verzorgd dat ik twee mooie Haffies had gezien, dun in de vacht. Wel wat lichter als mijne.) Wij gingen idd toen net weg. Ik reed dus op de donkere gschoren pony. Onze groep was toen niet helemaal compleet, maar we waren het wel.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 2 bezoekers