53 (!!!!!) kikkers in de tuin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

53 (!!!!!) kikkers in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 17:02

Ik kwam net thuis, zei mn moeder dat ik eens in de tuin moest komen kijken. We hebben daar een vijver en elk jaar komen er kikkers om kikkerdril te leggen. Van de week had ik er al een keer 21 geteld, maar das nog redelijk normaal zeg maar. Vorige jaren was het ook ongeveer dat aantal.
Maar vanmiddag was het topdruk in onze vijver! Ik heb (even vluchtig) geteld en kwam op 53 kikkers uit. En ontzettend veel kikkerdril, dus wie wil mag komen halen Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:46

Nee dank je!! Wij hebben er ook zeker 30 in de tuin zitten! Meer dan zat Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:48

brrr, wij hebben een sloot achter ons huis. Elk zomer maar weer kan ik niet slapen door dat gekwaak (onee, dat doet een eend Haha!, wat doet een kikker ook alweer?? Haha!)

Ruimen die hap dus !!!!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:49

Whaa.. Zoveel Haha! Ik haat kikkers, enge stink dingen. Hebje niet toevallig een paar keer dezelfde geteld? Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:54

Een kikker kwaakt Knipoog Op dit moment zijn de padden echter snoeren aan het leggen, de bruine kikkers komen (bij ons althans) volgende week wsch en proppen dan allemaal klonten dril erin. En nu hópen wij dat we begin mei dril van de groene kikkers krijgen. Dat zijn nl. de enige amfibieen met versterker. De padden piepen (klinkt echt heel ranzig) en bruine kikkers kunnen om de een of andere mistieke reden ook niet kwaken.
Het verschil tussen padden en bruine kikkers is niet zo heel duidelijk, zijn nl. bijna dezelfde kleur. Kikker is wat slanker en een pad heeft wratten op z'n rug. Straks komen die felgroene rakkers weer en dan is het lachen, die zijn nl. heel zeldzaam en als we die in onze vijver aan de leg krijgen... dan zijn we binnen!
Kikkers stinken niet hoor, ze zijn wat koud & glibberig, maar om ze nou éng te noemen? Nee, ze eten nl de muggen op, en dát is nou wat ik noem HANDIG. Ik heb nl een echte pesthekel aan muggen en andere insecten. En die kikkers (en padden), maken korte metten met die beestjes...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:08

bij ons zitten altijd padden...

mijn schoonzusje durft niet savonds bij ons over het paadje te lopen... Haha! best grappig op zich... bang voor padden Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:19

Das toch hardstikke gezellig!Maare ik hoef er geen hoor!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:22

Wij hebben er gelukkig maar 6 in de vijfer zitten, maar ze maken wel veel lawaai met z'n zessen en 1tje heeft nog niet ontdekt hoe het moet (de kikkerdril maken zeg maar) Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:29

Gatverre damme.. een van de beesten waar ik niks van moet hebben.. Misselijk..

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:41

Ieieieiekkkk BAH, wij hebben ook veel kikkers en padden in de vijver, en als ik ergens een hekel aan heb.....Ze zijn zo ranzig!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 18:51

haha mijn moeder vind het ook maar niets, al die kikkers. Ik vind t wel lachen, t zijn er echt zo veel!!! Mn broers vriendin had er laatst 1 gevangen Haha! Wel een gezellig geluid hoor, 's avonds. Dan geven ze complete concerten weg
Maar binnenkort vertrekken ze vast weer, als de dril is gelegd gaan ze back naar grotere vijvers. Overwinteren doen ze trouwens niet in onze vijver, maar bij de buurvrouw Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:18

Wij hebben een sloot achter onze tuin, maar gelukkig zitten daar nooit kikkers! Vind het maar eng, in de zin van 'straks ga ik er op een staan!' (het idee alleen al Misselijk). Dus gelukkig zie je ze hier niet zo vaak!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:39

Wat veeeeeeeeeel!!!!!! Geweldig!!! En nu al zo actief!?!?! Ik wil oohoook!!! Huilen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:09

Ik was net ff in de tuin de konijnen binnen zetten. Toen hoorde ik ook de kikker. Gelukkig hebben wij er maar twee in de vijver zitten. Die maken een herrie die beesten!

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:21

Onze tuin is een soort route ofzo voor padden. Elk jaar in maart/april stikt het hier 's avonds van de padden. Maakt mij niet zoveel uit hoor, ben alleen een beetje bang dat ik op ze trap als ik 's avonds de hond uitlaat, dus zaklamp mee en heel voorzichtig lopen. Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:35

Misschien een idee om je eigen kikkerbilletjesfokkerij te beginnen ? Haha!

Wij hebben ook jaren een kikker (Rikkie) + vriendinnetje in de vijver gehad, helaas is hij ons verleden jaar, waarschijnlijk wegens ouderdom, ontvallen Huilen Knipoog .

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:51

Leuk he dat gekwaak..... NOT
Ik had in vaassen al heel evil plannetjes verzonnen om van dat ellendige gekwaak af te komen. namelijk met een speld alle wangetjes door prikken heh heh heh.
Plots waren ze verdwenen, om nooit meer terug te komen. Hoe kan dat? Iets wat toen ook niet meer terug kwam waren een paar KOI's en een steur.....
DIE AKELIGE ROT KATTEN!!!!! IK HAAT ZE!!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:26

Pellie, als wij dril hebben zal ik een seintje geven. Zo zijn wij nl. aan onze groene kikkers gekomen (padden en bruine jongens kwamen zowat vanzelf), via kikkerdril van anderen. En de kikker van vorig jaar heb ik deze week ook al weer gehoord, dus de reiger houdt zich keurig aan zijn vissen (en evt wat padden) menu!
Alleen is Joure wel wat ver, maar als er dril is (welke wil je, groene, bruine of padden? De twee laatsten hebben we volgende week denk ik wel, padden zijn druk in de weer) laat ik het weten!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:11

Ik vind ze altijd wel heel grappig en gezellig. Alleen is het paard dat ik rijd nogal bang voor dat geplons in de sloten, heel fijn met buitenritten Lips are sealed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:17

Heb je al oordopjes aangeschaft? *LOL*

Wel gaaf hoor, een vijver vol kikkerdril. De helft overleeft het toch niet, helaas voor de kikkers maar dat is de natuur. Maar wel gezellig, al die kwakers! Lachen

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:55

Bruut!!!
TOen ik klein was ging ik altijd met een vriendin van die hele kleine kikkertjes vangen. 1x hadden we er 23. Die gingen we toen van de glijbaan af laten glijden met water......... Haha!