Stoppen met Flair of wachten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Stoppen met Flair of wachten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 12:28

Ik heb echt een supergroot dilemma. Ik ben al een tijdje van plan om Flair met de tijd uit handen te geven, dus zeg maar dat iemand anders voor haar zorgt en de stalling betaald. Zo kan ik dus gaan kijken naar een paard waar ik verder mee kan komen.

Ik heb niet echt een doel meer met Flair, dat maakt het zo frustrerend. Ik kom geen stap verder terwijl ik dat juist wel wil.

Het dilemma: Haar nu al uit handen geven en een tijd zonder paard zitten, zo kan ik mezelf de stalling besparen en meer sparen voor een ander paard. Of langer wachten, minder kunnen sparen maar niet zonder paard zitten.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik geen paard heb om voor te zorgen, het idee staat me niet zo aan. Maar aan de andere kant heb ik wel sneller wat ik uiteindelijk wil als ik Flair nu uit handen geef.

En dan zit ik ook weer met het probleem dat ik niet meer terug kan als ik uiteindelijk heb besloten haar wel uit handen te geven.

Ik denk er al zolang over na, maar ik kom er niet uit. Ik "durf" eigenlijk de beslissing niet zo goed te nemen omdat ik toch heel gek op Flair ben ondanks dat zij niet het paard is dat ik altijd heb gewild.

Wat zouden jullie doen in deze situatie...

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 12:32

Denk dat je dr toch beter kan laten huren. (wat je al zegt).
Dat scheelt jou in de stalling, je hebt meer tijd voor naar een ander paard te kijken en mocht het toch helemaal niet bevallen kun je dr altijd terug nemen...
Lijkt me trouwens best moeilijk om je paardje ''zomaar'' uit handen te geven, dus denk er maar goed over na (volgens mij doe je dat ook).

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:23

Ik zou er heel goed over nadenken. Stel dat je haar verhuurt. Jij koopt intussen een ander paard en die mensen die Flair huren brengen haar weer terug. Dan heb je ineens twee paarden om te verzorgen en te betalen.

Daarom heb ik bij Barley geen proefperiode gegeven. Ze konden haar kopen of niet. Gelukkig waren er meer gegadigden.

Ik heb nog steeds een dubel gevoel bij het verkopen van Barley. Het was zo'n lieve pony. En nog steeds mis ik haar. Maar nu heb ik Karan waar het onwijs mee klikt. Dus ik denk dat het zo had moeten lopen.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:33

Kun je niet een middenweg zoeken? Bijvoorbeeld door haar 4 dagen per week te verhuren, in ruil voor de helft van de stalling. Zo bespaar je gels en kun je och nog 3x per week verzorgen en rijden. Als het goed bevalt kun je daarna ook altijd nog zeggen dat ze wel 7 dgen per week te huur is.
Lijkt me idd erg moeilijk om je pard uit hnden te geven. Succes ermee.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:28

Vidn het altijd zo stom klinken als mensen vinden dat ze hun paardje moeten verkopen omdat ze er niet verder mee kunnen komen... Scheve mond
Kweet niet, krijg er altijd een heel rot gevoel van en plaats me dan in de schoenen (hoeven Tong uitsteken) van het paard. Zomaar gedumpt... Verdrietig

Aangezien het (imo) wel klikt tussen jou en Flair (alleen al te zien aan het feit dat je zo onwijs twijfelt al lang) zou ik er erg goed overna denken.
Ik heb meer mensen hun 'paardje wat niet genoeg was' zien verkopen en die hebben daar onwijs spijt van gehad... (Eigenschuld vond ik maar goed)

Denk er goed overna... (sorry dat dit niet helemaal een antwoord op jou vraag was, maar ik schrok een beetje van het feit dat je haar weg wil doen, khad er nog niets over gehoord....)

Overigens als het niet goed klinkt lijkt het me wel de beste oplossing. Je kiest dan namelijk niet alleen voor jezelf maar ook voor je paardje.

Succes ermee!
Ennuh, als je haar echt weg gaat doen/verhuren dan zou ik haar nu uit handen geven en flink sparen denk ik.
Maar alleen als je er helemaal achter staat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:08

Persoonlijk zou ik niet vlug verhuren

Daar heb je al een dondersgoed contract voor nodig, anders is je eigen paard ineens niet meer je eigendom.

En wat Heike ook al zei.
De verhuurders wil niet meer en jij zit ineens met 2 paarden.

En je zegd zelf dat flair niet makkelijk is, misschien krijg je haar na 3 maanden helemaal verkl**t terug, dan ben je helemaal ver van huis.

Ik zou dan zeggen verkopen, of zelf blijven rijden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 18:08

Even voor de duidelijkheid, ik verkoop haar dus NIET!

Ik heb 2 zusjes in mijn hoofd die haar wel zouden willen huren, 1 daarvan verzorgt Flair al een aantal jaar. Ik weet 100% zeker dat ze het goed zou hebben bij hun, ze blijft gewoon op dezelfde plek, de plek waar ik ook blijf.

En... ze gaat dus absoluut hier niet weg, ik blijf er gewoon zicht op houden.

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:28

tjah dat zit er nietsw andersw op als verhuren

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 23:41

Ik ben zelf altijd een beetje bang om te verhuren...om dezelfde redenen die Kawa al noemt. Ik heb er zelf slechte ervaringen mee en zie het ook regelmatig misgaan...Verdrietig

Ik weet dat je heel graag een sportpaard wilt en ik denk dat je daar ook voor moet gaan. Anders blijft het toch knagen! (ik ken je Tong uitsteken )
Maar ik zou zelf wel voor verkoop aan de gegadigden gaan Knipoog Al is het maar voor een symbolisch bedrag (anders krijg je misschien ook weer gezeur op stal gezien de geschiedenis...)

Ik denk wel dat je de knoop snel door moet hakken. Je blijft toch twijfelen en ook al ben je gek op Flair; twee paarden zit er niet in en Flair zal nooit je ideale sportpaard worden...Hoe jammer het ook is!

In ieder geval succes met je beslissing!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:22

Verhuren die handel!
Zo hoef je haar niet te verkopen! Je kiest het beste voor jou en voor Flair.
Ik doe toch hetzelfde bij Joleen. Zij huren alleen niet maar mogen hem voor niks gebruiken en zij betalen al het onderhoud. Alleen de DA kosten zijn gewoon voor ons.
Bevalt mij prima en Joleen ook!
Ik kan niks meer met Danny,maar verkopen na 9 jaar kan ik niet hoor!
Voor ons een prima oplossing.

Enne gewoon alles netjes op papier zetten zodat ze niet zomaar kunnen zeggen we stoopen er per vandaag mee , zodat jij dubbele stallingskosten hebt. Een soort van opzeg termijn afspreken.

succes met je keuze!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 00:26

niet weg doen voor je er klaar voor bent krijg je spijt van....ik zou mijn vorige sjat toch zo graag terug willen he..niet om verder mee te komen (zij is een pony en rij nu paarden) maar om lekker mee naar buiten te gaan en haar te kunnen zien wanneer ik wil enzo lekker op de wei te kunnen zien grazen...bah moet ophouden..krijg ik dalijk weer natte ogen ...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 10:39

Verkopen is zowiezo geen optie, ook niet aan de gegadigden Carien

Als ik dit doorzet maak ik ook echt wel goede afspraken, Flair blijft gewoon waar ze staat. Ik verhuur haar dan niet in de trant van neem maar mee en betaal de stalling dan ben ik er vanaf. Ik verhuur haar dan zo: ze blijft staan waar ze staat, de stalling wordt door hun betaald en de rest (hoefsmid, wormenkuren, Da) is voor mij, zij nemen de volledige verzorging op zich en hebben er gewoon een eigen pony aan, ze kunnen haar alleen dus nooit verkopen. Als ze zouden besluiten ermee te stoppen, geen probleem, ik koop er pas een paard bij als ik iig 2 paarden stalling KAN betalen. Ik zou alleen in tijdnood komen.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:50

Zeg eens eerlijk: Heb je de keuze niet al gemaakt. Ergens heel diep van binnen.
En als dat voor jouw de juiste keuze is en je vertrouwt de mensen die haar zullen gaan huren, dan moet je je niks aantrekken van de reacties van anderen. Ik denk dat de keuze die jij maakt, voor jouw, op dat moment de beste is.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 12:53

Nee ik heb dus echt nog geen keuze gemaakt, ik twijfel nog heel erg, en zolang ik twijfel blijf ik haar lekker zelf doen. Ik ga echt geen haast maken met mijn beslissing. Ik dacht misschien dat mijn besluit makkelijker zou worden met wat reacties, zo krijg ik toch een beetje de voor en nadelen te lezen die ik zelf nog niet bedacht had.

Maar zowiezo als ik een ander paard erbij wil wil ik gewoon dat die 2 meisjes Flair gaan doen, ze zijn gewoon gigantisch lief voor paarden! Ik zou niet zomaar een vreemde kunnen nemen voor haar.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:05

Voor:
- je vertrouwt die twee meisjes
- je kunt een sportpaard kopen
- Ze blijft op stal en van jou
- Je hebt er dus altijd nog iets over te zeggen

Tegen:
- Misschien doen die meisjes dingen anders dan jij. Dit hoeft overigens niet slecht te zijn. Iedereen heeft zo zijn eigen methode
- Je ziet haar iedere dag (kan moeilijk zijn)
- Stel die meisjes stoppen ermee? Kun je het dan bekostigen?
- Ze wordt ziek. Wie draait er voor de kosten op?

Ik denk dat je het best kunt doen als je een goede overeenkomst opsteld. Ik heb Codex in principe ook gehuurd. Wij hebben ook afgesproken dat da kosten voor de eigenaar zijn, maar voor mijn gevoel is het mijn paard. Als hij iets heeft dan wil ik daar best voor betalen. Ik denk dat die meisjes daar waarschijnlijk net zo over zullen gaan denken (dat vermoed ik). Zij zullen per slot van rekening toch iedere dag met haar aan de slag gaan en een band opbouwen alsof het hun paard is.
Als je twijfelt, waarom ga niet eens met hun praten en vooral ook met hun ouders?

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:19

Moeilijk!

Ik weet dat ik in een diep gat val als ik geen paardje heb waar ik elke dag heen kan, ik zou haar dus niet in de verhuur kunnen zetten voor ik een 'nieuwe' heb.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat voor jou is, maar misschien kan je dat uitproberen door een week af te spreken waarin jij niet komt. Als je de vrijheid best lekker vindt, kan je dat vast ook wel rekken tot je je droompaardje op stal hebt. Als je na 3 dagen al tegen de muren opvliegt weet je dat je even moet wachten Knipoog

Volgens mij heb je al goed over het verhuren gedacht, dus het is meer een kwestie van wanneer je haar gaat verhuren, dan of je het doet.

Op welke termijn zou dat 2e paard erbij kunnen komen?

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:27

Ik ben ook zo'n meisje die het paard van iemand anders verzorgd omdat die geen tijd heeft.Het gaat hartsikke goed!De eerste paar keer ging ze mee en nu geeftze me een keer in de week les zodat ik weet hoe ik hem moet rijden.
succes

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 13:39

Batje ik werk op de manege waar Flair staat, dat wordt dus lastig, een week niet heengaan

Ik heb besloten dat ik zowiezo nog een half jaar wacht, als ik met mijn nieuwe opleiding bezig ben en als mijn werkplek daarbij doorgaat en ik dus zekerheid heb kan ik pas nadenken over een paard erbij. En zolang blijf ik Flair gewoon zelf doen, zonder paard red ik toch niet, vooral niet omdat ik er zolang nog elke dag mee bezig ben.