Prbleem met het springen !!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Prbleem met het springen !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 11:47

Ik heb eeb probleem met het springen
Mijn verzorgpony is gek op springen
als ik op buitenrit ben springt ze zo over balkjes en bomstammetjes heen maar zodra ik een hindernis in de bak neer zet weigert ze er over heen te gaan Ook als ik een dikke tak neer leg in de bak ik heb van alles al geprobeerd maar wie kan me enkele tips gevan

B.V.D

fenja

Gaaaap *LOL* Lovers Haha! Party!! Verdrietig Vingers aflikken Koe

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:03

Probeer te achterhalen of ze in het verleden wat meegemaakt heeft met binnenspringen zodat ze in de stop zit. Kun je dit niet achterhalen begin dan eens met een drafbalkje op de grond en bouw dat uit naar meerdere balkjes waarvan je b.v. de derde en vijfde balk iets hoger legt. Leg daarna alle balkjes op de grond en zet op de juiste afstand na de drafbalkjes twee staanders met een balk op de grond, deze balk leg je steeds een stukje hoger, en van de drafbalkjes voor de sprong haal je er steeds een af. Je kunt dit ook proberen door een andere pony voor de laten gaan, neem overal rustig de tijd voor want vertrouwen is in deze heel erg belangrijk (niet elke dag oefenen) heel veel succes

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:32

Wat beppies zegt daar ben ik het helemaal mee eens.
Je kunt bijv. doen dat in het begin iemand langs de pony meeloopt (in stap in het begin later pas draf) en die er mee overheen loopt zodat je pony kan zien dat het niet eng is.

veel suc-6

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 12:25

hey bedank voor de reacties ze is negen jaar oud en toen ze 6 was heeft ze met een ander meisje een ongeluk gehad in de bak ze vind het rijden in de baak ook niet leuk ik heb nu een hindernis in het weiland gezet n dan gaat ze er wel over heen

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:04

nou mijn verzorgpony junta is ook helemaal gek van spingen.. alleen kan ik het nog niet goed.. over lage gaat het perfect en toen gingen we hoger.. zo rond de 1.10m en dat ging niet zoals geplent ik viel er af en toen is ze er niet meer overheen gegaan(denk bang dat ik er weer afviel) .. tot een paar weken geleden... en nu gaan we het weer opbouwenwe zijn nog maar met 0.50m maar het gaat super vind ik.... en ik ga hard werken aan me spring talent Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:52

probeer haar vertrouwen te winnen in de bak, doe er ook eens leuke dingen in. bijvoorbeeld even stappen in de bak met haar aan de hand ofzo en dan iets lekkers, let wel. niet veel, ze mag er niet vervelend voor gaan doen. en doe dit een paar dagen na elkaar, altijd de tijd in de bak en de tijd voor het snoepje ofzo uitstellen en na een keer niet, dan een keer wel en zo langzaam afbouwen als je vooruitgang ziet. en met rijden haar lekker ontspannen proberen te krijgen, zodra ze ontspannen is ophouden voor die dag en zo altijd iets langer tot ze het helemaal vertrouwd in de bak. hoop dat et werkt, succes!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:14

Hoi Fenja!

Ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt:
Samen met 1 andere pony in de bak rijden en op X een balkje leggen.
De andere pony gaat hier in stap overheen en jij stapt heeeeel dicht achter die andere pony aan.
Zodat jouw pony eigenlijk ziet dat die ander er ook overheen gaat, en denkt "Dan zal het wel veilig zijn, dan doe ik het ook."

Als dit goed gaat meteen bij de hoefslag belonen met stem enz.
Je kunt dit opbouwen door een stuk of drie balkjes neer te leggen waar ze overheen moeten stappen.
Als balkjes lopen goed gaat, kun je er een kruisje van maken. Lachen

Is het mogelijk om een keer je pony te longeren in de bak, en dan een sprongetje te laten maken? Of los springen?
Of gaat ze er dan ook langs?
Ze zou eigenlijk ook eens wat leuke dingen in de bak moeten doen, zoals los lopen met andere pony(s) of hooi eten, lekker rollen, enz.
Misschien dat ze de bak dan toch niet meer alleen maar ziet als 'een plek waar je een ongeluk kan krijgen of moet werken'. Haha!

Heel veel sterkte voor jullie allebei!