Manegepaard kopen; zouden jullie het doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Manegepaard kopen; zouden jullie het doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 16:49

Niet dat ik een paard mag kopen ofzo, maar ik zit er wel eens aan te denken.
Op de manege staat namelijk echt een heel lief paard, Kenzo. Ruin, ik denk tussen de 10-15 jaar, ongeveer 1.70 cm hoog en braaf met rijden, maar kan erg pittig zijn. Hij is wel luchtzuiger.
Ik vind het dus echt een geweldig paard! Superlief op stal en met rijden vind ik het echt een leuk paard. Luchtzuigen doet hij niet als hij zo'n band omheeft (die hij nu dus niet omheeft, omdat hij er wondjes van krijgt Scheve mond).
Als ik het geld zou hebben zou ik hem echt zo kopen! Maarja het mag niet Knipoog.

Maar zouden jullie zoiets doen? En wat vinden jullie van het idee om (als eerste paard) een manegepaard te kopen, kan je volgens mij best veel op leren?

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:10

Als jij het een leuk paard vindt,en je rijd er fijn op,waarom zou je niet doen.
Zo te horen ben je gek op dat beest,in dat geval maakt het toch weinig uit dat het een manegepaard is?

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:26

Ik ken ook wel een paar manegepaarden die ik zo zou willen kopen. Het zou mij niet uitmaken.

Ook bekend als Kim20!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:33

Tuurlijk kan je heel veel plezier hebben van een manege paard. Ik zou iedereen aanraden om als eerste paard een manegepaard te kopen. Geweldig. je kan er een hoop van leren zonder dat je gelijk afgestraft word als je een foutje maakt. Altijd doen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:46

ik ken verschillende mensen die een manege paard hebben gekocht, als mijn droompaard een manegepaard is zal ik hem er niet om laten staan

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:54

Zeker doen hoor als het mag,
ik had voor canta ook bijna een manege paard gekocht waar ik elke week vast op reed! Je geeft zo'n paard toch een heerlijk leven na de manege waarbij er elk uur een ander kind op zijn rug zit.
Lekker doen hoor
groetjes

Portugal "Here I come"..............

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:59

Ik zou het ook zo doen, als ik mijn lease-pony (ook van een manege) zou mogen en kunnen kopen, zou ik het zo doen Lachen
Alleen ik vraag me eigenlijk wel af, als hij dan nog maar een uurtje per dag hoeft te lopen, of zo'n paard daar dan niet veel teveel conditie voor heeft? Op de manege lopen ze meestal toch al gauw 2 uur per dag..
Het zijn in elk geval verder wel super paarden om van te leren! Dus als je de kans krijgt ooit om Kenzo te kopen, moet je het doen hoor Tong uitsteken

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:05

Ik zou het ook wel doen hoor Lachen

Bij ons op de manege heeft een oudere man een vos merrie gekocht, heel braaf en super betrouwbaar, het ideale paardje voor deze man. Ik vond het paard er toen niet super uit zien, maar als je haar nu ziet Kwijl

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:22

Mijn tweede paardje wat ik vroeger had,was ook een manege pony.Niemand wilde op hem rijden omdat hij telkens het bit tussen zijn tanden nam en er toen vandoor ging,maar voor mij was hij het einde.
Lopen zeuren bij mijn ouders om hem te kopen voor mij,en dat lukte.
Ik heb hem 20 jaar gehad,en hij was van alle paarden die ik heb gehad echt de liefste,en ik heb heel goed leren rijden dankzij hem.
Dus ik zou het zeker doen!

Paardentaxi Zeeland

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:18

Ik zou het denk ik alleen maar doen als hij klinisch en rontgenologisch goedgekeurd is. Daarbij zou ik ook zeker bedenken of hij wel echt het paard is wat je zoekt. Hoe is hij bijvoorbeeld buiten enzo? In plaats van hem alleen maar heel lief te vinden op stal en in de binnenbak. Ik vind Kenzo trouwens ook een schatje en misschien moet je gewoon eens wat meer zeuren bij je vader Knipoog Je zei pas nog dat je helemaal niet zeurde......

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:23

Als je een leuk manegepaard vindt, waarom niet? Er zijn een hoop verpeste paarden, maar ook een hoop goeie. Meestal bloeien ze ook nog wat op als ze geen manegewerk meer hoeven te doen en een vaste ruiter hebben.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:24

Ik zou hem er niet om laten staan, maar ik zou niet echt een manegepony zoeken.
Heb op mijn manege drie keer gehad dat ik de pony wel wilde kopen. Als eerste een kleine zwarte pony, echt een eigenwijs ding, werd verkocht, was niet geschikt voor de manege. Toen een leuke pony, maar werd tijdens de eerste les die hij meeliep (met mij) verkocht. En de derde een Fjord (houd ik helemaal niet van, eigenlijk), was erg snel, en ook niet geschikt voor de lessen.
Let er wel op dat een manegepony wel als eigen pony moet kunnen zijn, sommigen worden dan te druk.
Sorry dat ik pony gebruik, maar ik doe nooit wat met paarden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 19:36

Manon 2 schreef:
Ik zou het denk ik alleen maar doen als hij klinisch en rontgenologisch goedgekeurd is. Daarbij zou ik ook zeker bedenken of hij wel echt het paard is wat je zoekt. Hoe is hij bijvoorbeeld buiten enzo? In plaats van hem alleen maar heel lief te vinden op stal en in de binnenbak. Ik vind Kenzo trouwens ook een schatje en misschien moet je gewoon eens wat meer zeuren bij je vader Knipoog Je zei pas nog dat je helemaal niet zeurde......

In de buitenbak is hij in ieder geval ook braaf, en hij gaat ook altijd met buitenritten mee (maar dat is dan niet alleen) en dan hoor ik nooit 'enge' verhalen over hem Knipoog.
Maar zeuren helpt niet denk ik, maar ik ga het zeker nog meer proberen Knipoog

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 19:48

hey
de mijne was vroeger ook manegepaard. Ik heb er veel van geleerd, hij heeft ook al veel bijgeleerd. Maar nu wordt het tijd voor een ander paard denk ik... Ik wil heel graag verder gaan met dressuurwedstrijden, en hij heeft er geen aanleg voor Verdrietig
Maar als je een recreatiepaard / wandelpaard wil, zijn dat vaak zeer goede paarden.
Maar je moet er wel mee opletten, dat het paard dan gekeurd wordt want soms zijn er paarden die afgekeurd zijn en dan bij een manege terechtkomen.
xxx

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:17

Ik zou het dus zelf NOOIT meer doen. Ik heb een manegepaard gehad en het is mij slecht bevallen. Ten eerste betaal je altijd teveel omdat ze het in de manege goed doen (meestal dan) en ten tweede kun je je aardig vergissen in het karakter.
Ben je bv. al eens alleen met het paard naar buiten geweest?

Ik heb die van mij 2 jaar gehad, maar toen heb ik haar verkocht. Het klikte gewoon niet, en ze kon het doel niet aan waar ik haar voor kocht.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:22

Een manegepaard zou ik misschien wel kopen, mits hij/zij het doel aankan waarvoor ik een paard koop. Ik zou hem wel eerst laten keuren, iig klinisch.

Waar ik met dit paard mn bedenkingen over zou hebben is het feit dat het een luchtzuiger is. Ik zou zelf niet snel een luchtzuiger kopen denk ik.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:45

Iig laten keuren, verder moet je er erg in hebben dat veel manegepaarden gewend zijn om veel te lopen. Als ze nog maar max. een uurtje lopen, kan zo dier een stuk drukker zijn dan je verwacht.


skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:47

ik vind dat dat er vanaf hangt hoe lang het paard al in de manege loopt
ik heb er zelf ook over zitten nadenken en mijn conclusie is neej ik doe het niet ik kan super goed met het paard omgaan hij doet alles voor me ik ben ook de enige die zo goed met hem kan omgaan wij voelen mekaar super aan maar toch doe ik het niet de rede is omdat hij door verschillende mensen is gereden en daardoor stugger in zijn mond is geworden wat met heel veel paarden zo is als ze langer dan een jaar meejlopen heb je gewoon een grote kans dat ze gewoon helemaal afgestompt worden jullie kunnen zeggen van niet maar het is wel zo , ik merk het wel met les heb op hem gereden sinds hij hier op de manege aankwam hij begint nu al eenbeetje niet meer op de beenhulpen te reageren vind het zonde maar toch somige manege paarden kunnen leuke prive paarden worden maar niet allemaal denk ik

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

serenta

Berichten: 2271
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:42

Als een eerste paard zou ik het bij somige wel aanraden, een manege paard straft je niet meteen als je iets vereerd doet. Verder zijn ze meesta; al aardig wat gewend. Maar het gaat er eigenlijk om wat het persoon op dat moment wil.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:45

Ik heb laatst nog een manegepaard op proef gehad.OK hij stond nog niet zolang op die manege en hijn was verder gewoon gezond.
Dus als ik een leuk manege paard tegen kom met een leuk karakter en die verder gewoon gezond is dan zou ik hem/haar zo kopen!

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:19

Bij ons kopen / leasen regelmatig mensen wel een manegepaard bij ons. Meestal een die er net is, maar soms ook die er wat langer zijn!

Karnat is er eindelijk!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:29

Fitzroy schreef:
ten tweede kun je je aardig vergissen in het karakter.


ik ben het hier niet mee eens> dit kan ook met een prive paard
en dat het niet klikte kan ook met een prive paard dat je koopt

spirit: als het egt je droompaardje is zou ik het gewoon doen!!
wat heb je liever een manegepaard dat je echt helemaal tegek vind of een prive paard die je niet zo heel erg leuk vind??????

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:34

wat ik hier niet snap is dat iedereen overkomt alsof een manegepaard veel minder waard is dan een prive paard. er zijn ook genoeg privepaarden die verpest zijn!!!! ene het gaat toch ook om het karakter van het paard???? je vind paarden met goede en slechte karakters tussen zowel prive al manege paarden!!

XxEmmaxX
Berichten: 173
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:38

heej!
Mijn paard nu ( die ik dinsdag krijg) is ook ene manege paaard geweest en heb ik een jaar bijgereden. Volgens mij is het juist goed als je een paard kent en misschien doet ie in het begin vervelnd maar over het algemeen worden ze er beter van als je maar wel les blijft houden!
xxx Emma

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:45

Bassie had van mij geweest als de manege eigenaar er niet zo'n achterlijk hoog bedrag voor had gevraagt...dus ik zou het doen als het mag, mits hij klinisch goedgekeurt word.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 44 bezoekers