Zielige zieke hengst ---> abo op de DA dan maar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Zielige zieke hengst ---> abo op de DA dan maar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 18:12

Vroeger kwam de DA zowat wekelijks vanwege Hercules. Als het Kulemans niet was, dan had Voltrack een stommiteit uitgehaald, maar Herc is niet meer en het was dus ook betrekkelijk rustig. Als de DA een baard had laten groeien had ik het pas gemerkt als hij op z'n knieën hing, zo weinig kwam hij nog maar langs.
Maar de laatste tijd was het flink raak. Eerst die arabieren die kort op elkaar koliek kregen. Krampkoliekje, gelukkig maar. Wij klimop weggehaald ('s avonds... pfff) en een week later stond Joop zielig op stal. Wel eten en dan verrekken van de pijn en heel erg zielig zijn. Dagje afgewacht en nauwelijks gevoerd en toen er geen verbetering kwam de DA maar gebeld. Joop kreeg een prikje en itt de arabos knapte hij niet meteen op. Hij bleef de hele middag triest doen en pas 'savonds deed hij een moord voor een hapje vreten. Daarna voorzichtig zijn voer opgevoerd en het is niet teruggekomen. Thank goodness.

En vanochtend stond Patent in z'n hok, heel snielig te wezen. Kwijl uit zn bek, niet eten, niet slikken, nauwelijks drinken, maar wel heel attent. Helemaal wakker. Dus hij ging met de mannen naar de wei en dat ging allemaal goed. Met de lunch at hij niet en was hij een stuk matter. Ik dacht: het zit in zijn mond. Dus ik z'n koppie gecontroleerd, en ja hoor, zat er een zwelling tussen zijn onderkaak. Arm dier. Vervolgens wilde hij niet in zn eentje naar voren, dus moesten de anderen ook mee. Paps er naar gekeken, alles gecontroleerd (P/a was 36/12, geen koorts, goede turgor etc.). Dus het beest was in orde, maar hij zakte gewoon steeds verder weg, kwijlen en niet eten. Toch maar de dierenarts gebeld. Die is inmiddels geweest, heeft hem een spuit gegeven en kon het niet helemaal duiden. Hij denkt dat het een allergische reactie is, maar het duurt wel lang, bovendien staat hij er voor 'n hengst wel ontzettend triest bij. Beest laat z'n koppie hangen, slikt niet en kwijlt maar. We moeten het nu aankijken en morgen verslag uitbrengen. Ik hoop maar dat het wat beter met hem zal gaan, want tot nu toe wordt hij alleen maar triester, staat nu weer op stal en verroert geen vin. De spuit werkt niet zo heel lang en ik meende toch te merken dat de zwelling iets afgenomen was. De DA wist zeker dat het geen gebroken kaak oid was. Ontsteking en allergie bleven over. Ik heb net al een kwartier zijn bolletje geaaid, en dat vond hij wel lekker (hij doet sowieso z'n oogjes dicht en trekt z'n koppie niet meer terug, maar hij keek me zo lievig aan). Voltrack was echt heel gemeen tegen hem, die ging gewoon aan zn haren lopen trekken! (mooie lange maantop). Zometeen maar weer flink knuffelen (hij heeft al een dekentje op) en heel hard duimen dat hij beter wordt. Misschien nog maar een paar kraanvogeltjes in z'n box hangen, want dit is zo zielig! Ach gut Verdrietig Je moet heel snel beter worden hoor! Anders ga ik huilen! Scheve mond
Als de DA er vandaag of morgen weer bij moet komen ga ik vragen of hij ook een abonnement heeft, of misschien een 10-ritten kaart of een kortingskaart (met n stempeltje), want dat zou betekenen dat hij in iets van 2 weken 5 (!) keer langs geweest is... Duur grapje...
Ik ga gauw Patent een HELE DIKKE knuffel geven en even tsjakka met hem doen, want hij moet wel evn beter worden. Hij hoeft van mij geen wedstrijd te lopen oid, maar hij moet gewoon gelukkig en vrolijk zijn! Lovers Ach gut

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:14

geef hem ook maar een knuf van mij... hopen dat hij snel beter wordt.. hmm 10-rittenkaart. geen slecht idee eigenlijk..

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:33

Tjee, zeg.... wat Snielig voor hem. Geef hem maar een extra knuffel van mij, ik hoop dat het gauw over gaat en niets ernstigs is.....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:56

Knuffel aan Patentje! gaat idd tijdje goed met de da bij jullie zeg, balen... Ik moest zo lachen om die opmerking van die baard *LOL*.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 19:06

Kom ik net bij de stal, had meneer alweer een beetje gegeten. Mijn paps had hem verplicht een klein beetje brooddrank (Paard-Fit heet dat voor paarden) gegeven en wat eten aangeboden. Dat vond hij wel lekker. Hij zocht toen ik kwam z'n stalbed door naar verdwaalde hooitjes en was wel een beetje geïnteresseerd in nog een beetje ontbijt (zo lang heeft hij dus al niet gegeten... pfff). Daarna hooi gegeven en de rest van het eten klaar gemaakt. Daar hoort ook een beetje gewelde haver bij. Nou, dat ging erin als koek. Dat vind hij sowieso al ontiegelijk lekker, en nu blijkt dat hij dat dus echt goed kan waarderen. Gelijk 2 kg nieuwe haver in de week gezet, want als hij dat eet is het iig iets. Hooi zit hij ook lekker op te kauwen, zwelling is nu ook duidelijk een stuk minder...
Was ook wel grappig toen Polleke en Joop van de bak naar de stal mochten lopen (tegenwoordig altijd los). Eerst mept Pollie Joop tien meter weg, echt zo'n chago is het tegenwoordig en vervolgens stapt hij parmantig het plein op, tralalala, en WIE komt daar in een noodvaart voorbij gedraaft (is met 'n t, 't kofschip...), zo hard dat hij nog nét de bocht de box in kan maken? Juist ja, de enige echte dolle Jopie... En Polleke maar parmantig stappen: "Kijk mij eens"...
Straks maar weer de hengst checken en even wat bix geven en natuurlijk krijgt hij z'n havertje. En als hij zn hooi op heeft krijgt hij dat ook weer... Morgen nog een dagje vakantie en dan maar hopen dat hij volgend weekend z'n klasse II kan lopen. Go Patentje! Misschien voor de zekerheid toch maar kraanvogeltjes in zn box hangen (zusje gelijk: die eet hij gelijk op... eh, hij wou niet eten hoor!)...