Weet iemand wat voor ras dit is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Weet iemand wat voor ras dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 17:06

Een goede vriendin van mij heeft een paard gekocht in duitsland, uiteraard heeft dit paard dan ook een duits paspoort, maar ze kan er maar niet uitkomen welk ras het nou is in het nederlands.
Het ras is als volgt:

Sonstiges warmbblut

Nou, dat het een warmbloed is is duidelijk, maar verder.... Ze heeft paint tekeningen maar het is zeker geen westernpaard gezien de bouw.
Hopenlijk weet iemand meer.

Groetjes Tessa Geniets

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:40

sonstiges staat voor vroeg letterlijk vertaalt oftewel zoals wij zeggen de oudhollandse friesl.
een oudduitse warmbloed. )ik weet niet meer precies hoe je het zegt' maar hij is dus van de oude garde zeg maar.
het is dus een duits warmbloed ...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 18:16

okay, bedankt, maar dan vraag ik me nog 1 ding af, als het een duitse warmbloed is he... Waarom dan paint tekeningen? Als de duitse warmbloed altijd deze kleuren heeft dan zal ie een stuk bekender zijn... want mij zegt het niet veel. Zal het gewoon een 'foutje van de natuur' zijn of iets anders?

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:25

bont is altijd mogenlijk..dat is genetisch bepaald. en sommige stamboeken laten dat toe en sommige niet.. er zijn genoeg bonte KWPN paarden denk maar aan Ed king hill etc...
niets mis mee dus maar omdat het vaak een niet dominante gen is komt het minder voor.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 20:21

ah, nou begrijp ik het, ok, bedankt Lachen

serenta

Berichten: 2275
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:48

Ik dacht dat er meerdere duitse warmbloed bont getekend waren.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:56

tuurlijk
alleen het zal lang niet zo veel voorkomen als bij een tinker bij wijze van...
net als bij het KWPN komt er wel eens eentje bont uit... en als je geluk hebt een EDje of een Samber...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 23:11

Ik bracht je denk ik in de war serenta Lachen ik weet niet zo heel veel over raspaarden, teminste, laat zo zeggen, ik houd me niet echt bezig met hoe het nou zit met de genen van een paard enzo, wat wel kan in een ras en wat niet Haha! vandaar dat ik er effe raar van sta te kijken. Maargoed, zo leer je nog es wat he Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:59

daarom vrag je het toch? omdat je er iets van wilt leren... nou daarom help je elkaar Haha!

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 17:29

haha dat is zeker zo Knipoog noujah, zal ze misschien zelf ook wel begrepen hebben...

Zwartje

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 19:12

lunatje schreef:
Een goede vriendin van mij heeft een paard gekocht in duitsland, uiteraard heeft dit paard dan ook een duits paspoort, maar ze kan er maar niet uitkomen welk ras het nou is in het nederlands.
Het ras is als volgt:

Sonstiges warmbblut

Nou, dat het een warmbloed is is duidelijk, maar verder.... Ze heeft paint tekeningen maar het is zeker geen westernpaard gezien de bouw.
Hopenlijk weet iemand meer.

Groetjes Tessa Geniets


ik zou het niet weten mischien moet je het op een andere paarden site opzoeken er zijn specaile site`s om rassen op te zoeken

groetjes zwartje