VERDRIET

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Trea

Berichten: 732
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: Boxtel

VERDRIET

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 16:29

Wij zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verdrietig gister is onze Tinkermerrie Dana bevallen en dat is niet gegaan zoals wij hadden gehoopt. Om 22.00 uur begonnen de weeën en we zagen gelijk al dat ze het heel erg moeilijk had ze ging staan en liet ze vervolgens weer neer vallen na een kwartier was ze uitgeput en heb ik de veeart gebeld die zou er gelijk aan komen. Onze staleigenaar wilde hier niet opwachten en ging voelen waarom ze het zo moeilijk had toen hij dit deed kwam er een staartje uit (een stuitligging dus) ik weer gelijk de veearts gebeld en gevraagd wat nu te doen Dana moest gaan lopen om de weeën te stoppen, maar ze was te uitgeput om nog op te staan we hebben haar moet schoppen en prikken met een griek om haar overeind te helpen (en de blik toen in haar ogen vergeet ik nooit meer, maar het kon echt niet anders) Toen de veearts er eindelijk was mocht ze weer de stal in, maar ook daar lukt het niet om haar staande te houden ze moest worden verplaats naar het gangpad ze is daar meerdere malen fling gevallen (echt verschrikkelijk om te zien) Uiteindelijk is het met vijf man gelukt om haar overeind te houden en na zo'n anderhalf uur was het de veearts gelukt om de beentjes in een posititie te krijgen zodat hij er touwtjes om kon doen en toen maar met z'n allen mee trekken. Zoals je misschien wel begrijpt heeft het veulen dit allemaal niet meer vol kunnen houden en is gestorven voor dat hij het licht kon zien. Ook Dana storte nu helemaal in en heeft volgens ons niet eens meer beseft dat ze een veulen had gekregen ze heeft het veulen dus ook niet gezien, uitgeput hebben we haar in haar stal gelegd. Het was een mooie driekleurige hengst met het mooie hoofd van Pablo en we zouden hem "MISTERY"noemen.

Vandaag is de veearst terug geweest bij Dana en heeft haar op ons verzoek gespoelt ze geeft niet aan dat ze het veulen mist ze is alleen vreselijk moe maar gelukkig eet ze wel wat hooi.

Waar we nou ook zo verdrietig om zijn is dat wij anderhalve week geleden ook een veearts erbij hadden gehaald omdat ze het toen ook al zo moeilijk had. Hij heeft haar toen opgevoeld en vertelde dat alles goed was het was waarschijnlijk een groot veulen maar het lag wel goed, ze was gewoon maar wat koliekerig. Nu vertelde de veearts gister dat een veulen met drie maanden goed gaat liggen en dan ook niet meer kan draaien dus hoe heeft die "KL ZAK"van dr Roest dit over het hoohd kunnen zien dan was het waarschijnlijk nu heel anders afgelopen Huilen Huilen .

de tweede keer is veeeeeeeeeeeeeeeel beter


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:33

Jeetje wat verschikkelijk voor je zeg, ik heb er geen worden voor. Wel een dikke brok in mijn keel. Heel veel sterkte.

XANTHA

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:41

Heel veel sterkte,ook voor Dana!

Paardentaxi Zeeland

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:44

Echt afschuwelijk voor jouw en Dana. Maar als de dierenarts 1 1/2 week geleden wel had gemerkt dat het veulen verkeerd lag had hij er nog niets aan kunnen doen. Het is gewoon een hele rotte samenloop van omstandigheden geweest met een heel triest einde. Heel veel sterkte

Don't dream your life, live your dreams!


Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:46

Die arme Dana, dat de bevalling zo moest lopen Verdrietig kreeg het er helemaal benauwd van daarnet..
Zorg maar goed voor haar, en ik hoop dat ze er snel bovenop komt Ach gut



IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:48

jeetje meid van verdrietig!!!!
was dit het eerste veulentje van de merrie??
sterkte ermee!!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:49

Echt verschrikkelijk, ontzettend veel sterkte!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:07

Jeetje wat sneu,arme Dana.
had ze al eerder veulens gehad?
Toch achterlijk van die veearts dat hij het niet goed gevoeld had,
dan wisten jullie het tenminste van te voren!
Sterkte,en geef Dana ook een dikke knuffel. Ach gut

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:07

wat erg!
echt jammer dat het zo is gegaan...
maar het had ook kunnen zijn dat Dana het niet had overleefd...en daar mag je dan wel weer blij mee zijn..
echt rot.
veel sterkte!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:08

Mijn merrietje show Girl heeft dat ook gehad bij haar eerste veulen, was dan wel geen stuitligging maar haar veulen lag met de nek tegen de geboorteweg. Ook haar veulen was al dood voor de DA het eruit kon krijgen. Show Girl heeft het veulen ook nooit gemist, en moest 3 dagen gespoeld worden, omdat ook de nageboorte er niet af kwam. Het is heel verdrietig om zoiets mee te maken, maar Show Girl heeft sindsdien 2 prachtige veulens levend en wel en zonder problemen op de wereld gezet. Helaas is dit altijd een risico, wees maar blij dat je erbij was en je merrie tenminste nog leeft. Veel sterkte!

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:55

zorg maar goed voor dana,zal ze heel hard nodig hebben,sterkte

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:00

Hoi Trea, wat vreselijk voor Dana. Eerst een wondertje dat ze toch drachtig was en nu dit. Ik wens jullie echt heel veel sterkte met dit verlies, want ik weet zeker dat dit een prachtige hengst had geworden.
Geef Dana en Jovi een dikke knuffel van mij!

Bon Jovi rules!

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:41

Ahh, echt heel verdrietig voor je en voor Dana. Veel sterkte....

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:23

Wat ontzettend sneu voor Dana en voor jullie. Ik hoop dat Dana zelf er weer snel helemaal bovenop komt.

* To Belg, or not to Belg *

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:04

Meid, wat ontzettend l*llig voor jullie en Dana natuurlijk!
Heel veel sterkte en leg Dana maar lekker in de watten hoor.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:28

jeetje, wat ontzettend......
heel veel sterkte verwen dana maar lekker die kan wel een beetje extra aandcaht gebruiken.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:30

Wat zonde zeg! Als hij het hoofd van Pablo had was ie zeker mooi!
Ik hoop dat Dana en jij er snel weer bovenop komen. Gelukkig is alles goed met Dana.
Sterkte!

Ook bekend als Kim20!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:35

Trea schreef:
Wij zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel verdrietig gister is onze Tinkermerrie Dana bevallen en dat is niet gegaan zoals wij hadden gehoopt. Om 22.00 uur begonnen de weeën en we zagen gelijk al dat ze het heel erg moeilijk had ze ging staan en liet ze vervolgens weer neer vallen na een kwartier was ze uitgeput en heb ik de veeart gebeld die zou er gelijk aan komen. Onze staleigenaar wilde hier niet opwachten en ging voelen waarom ze het zo moeilijk had toen hij dit deed kwam er een staartje uit (een stuitligging dus) ik weer gelijk de veearts gebeld en gevraagd wat nu te doen Dana moest gaan lopen om de weeën te stoppen, maar ze was te uitgeput om nog op te staan we hebben haar moet schoppen en prikken met een griek om haar overeind te helpen (en de blik toen in haar ogen vergeet ik nooit meer, maar het kon echt niet anders) Toen de veearts er eindelijk was mocht ze weer de stal in, maar ook daar lukt het niet om haar staande te houden ze moest worden verplaats naar het gangpad ze is daar meerdere malen fling gevallen (echt verschrikkelijk om te zien) Uiteindelijk is het met vijf man gelukt om haar overeind te houden en na zo'n anderhalf uur was het de veearts gelukt om de beentjes in een posititie te krijgen zodat hij er touwtjes om kon doen en toen maar met z'n allen mee trekken. Zoals je misschien wel begrijpt heeft het veulen dit allemaal niet meer vol kunnen houden en is gestorven voor dat hij het licht kon zien. Ook Dana storte nu helemaal in en heeft volgens ons niet eens meer beseft dat ze een veulen had gekregen ze heeft het veulen dus ook niet gezien, uitgeput hebben we haar in haar stal gelegd. Het was een mooie driekleurige hengst met het mooie hoofd van Pablo en we zouden hem "MISTERY"noemen.

Vandaag is de veearst terug geweest bij Dana en heeft haar op ons verzoek gespoelt ze geeft niet aan dat ze het veulen mist ze is alleen vreselijk moe maar gelukkig eet ze wel wat hooi.

Waar we nou ook zo verdrietig om zijn is dat wij anderhalve week geleden ook een veearts erbij hadden gehaald omdat ze het toen ook al zo moeilijk had. Hij heeft haar toen opgevoeld en vertelde dat alles goed was het was waarschijnlijk een groot veulen maar het lag wel goed, ze was gewoon maar wat koliekerig. Nu vertelde de veearts gister dat een veulen met drie maanden goed gaat liggen en dan ook niet meer kan draaien dus hoe heeft die "KL ZAK"van dr Roest dit over het hoohd kunnen zien dan was het waarschijnlijk nu heel anders afgelopen Huilen Huilen .

Alweer een teleurstelling in een veearts?
Een buurman, springruiter, had een goede merrie laten dekken door een goede hengst (dekgeld ca 1600 euro)
Hij heeft de merrie op laten voelen en laten scannen, maar ze was niet drachtig, wist de klinniek 100% zeker.
Buurman wilde zijn paard weer zsm op wedstrijdconditie krijgen.Veearts gaf daartoe een extra spuit met.......(weet ik niet meer)
Een dag na het 2e springparcours lagen er 2 dode veulens in de stal, en zit buurman met een merrie die op is.......

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 01:24

Wat erg Gert en Trea, jullie hadden je zo op dit veulen verheugd. En arme Dana.

Ik leeft met jullie mee, ik vind het echt heel naar voor jullie. Heel veel sterkte!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:14

jeetje wat erg heel veel sterkte met jouw en dana.

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:18

Jeetje, ik lees het nu pas Verdrietig Verdrietig

Veel sterkte ermee! Ik weet hoe je je voelt!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:27

Och wat zielig..
Heel veel sterkte meid!

Boque | Bokai | Buka | Boksel

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 16:46

ah wat zielig...ik wens jouw en Dana heel veeeel sterkte!
en wat erg met van de veearts!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:21

Jeejtje wat een rot verhaal... Dat raakt je zeker wel ja. Je eigen paardje pijn moeten doen. Maar alleen maar voor haar best wil...

Van het veulentje is het ontzettend jammer maar godzijdank is er niets met de merrie gebeurt...
Sterkte ook voor je merrie

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:03

Wat een dramatisch verhaal, echt vreselijk. Heel veel sterkte ermee en hopenlijk knapt Dana snel weer op.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, CairnTerrier, Dancer, FenrisLoki, Hanjan, Happy16, idylle, KaasSouffle_, laura22, Lisewiesje, Miran, Mo_Noah, Swift, Syb_sem, Vagabondo en 161 bezoekers