Me is in LUV!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Me is in LUV!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 16:39

Omdat mijn zusje een beetje ziekjes was heb ik deze week Patent in het bos getraind. Ikzelf rij me nu niet meer zo snel door, dus ik hield het ook wat makkelijker uit (ik reed nauwelijks meer omdat ik binnen een halfuur m'n hele huid eraf reed, had ik nooit last van eerst). Mijn vader vindt Patent niet zo grappig, want daar ligt dus een pietepeuterig springzadeltje op, en daar rij je je dus erg op door schijnt. Maar daar had ik écht geen last van!
Hij is zo supergeweldigonwijstof! Nu het lente is heeft hij wel last van hormoonkwesties, maar dat merk je niet in zijn gedrag. Hij blijft gewoon uitermate braaf en goed te houden. Hij is misschien wat explosiever (Hoei! Eng...), maar hij is gewoon zo ontiegelijk goed opgevoed... Nu wilden we laatst naar de duinen, en dan moet je een heel eind langs het spoor. Voltrack zat erachter en als er een trein aankwam zat hij zowat ín Patents kont, echt heel irritant (vond ik, Patent interesseerde het geen hol). En die hengst maar draven... oh, het is zo'n poeperd! Z'n vlekken worden nu met z'n zomervachtje ook weer heel erg duidelijk, maar het blijft gewoon een (lomp) schatje... Toen bleek dat de toegangsweg naar het bos afgesloten was (spoorwegovergang opgebroken), dus wij weer terug. En al snel kwam daar zo'n enkele locomotief aan. Voltrack zat voorop en had geen kont meer om in te verdwijnen, dus die rende heel hard weg en Patent gaf een showtje op de plaats galopperen weg. En daarna in een normaal tempo doordraven. Hij werd alleen maar een beetje huppelig omdat Polleke zo nodig moest vluchten (zie je m al gaan, dwars door de bosjes?). Ik was echt helemaal weg van dat beest, want om te rijden is er geen betere (Joop is ietwat aan de sterke kant, Patent blijft zo braaf bij je).
Dus gister mocht ik hem in de les rijden (zusje ging Joop doen, dat was zo afgesproken). En hij liep me toch een partij te showen, geweldig. Netjes ingebogen, keurig aan de teugel... dan wou ik dat Joop dat zo deed. Joop is op dit moment nog wel beter (stúkken zelfs, hij blijft keurig geplaatst lopen, als ik links zeg, dan gaat hij links en anders niet), maar Patent is zo ongelofelijk soepel. Als een slang wurmt hij zich van bocht naar bocht en dat hij daarbij af en toe een uitzwaaiende achterhand heeft maakt mij niet uit. En die achterhand eronder... Bij hem voel je gewoon gelijk reactie als je alleen maar dénkt aan een beenhulp (ik moest wel even stappen omdat ik echt zwaar moest werken, maar bij Jopie was ik echt helemaal 'out' geweest). Als ik m'n been aanleg reageert hij gelijk heel duidelijk. Jopie reageert wel, maar dat is toch anders (vaak meer kracht), Voltrack begint dan heel hard te protesteren en roept dan: WAT ZEG JE? De dove kwartel... Maar Patent, die sjouwt zich het vuur uit de schenen en dat het dan niet perfect is ok, maar nu weet ik dus dat er paarden zijn die gewoon meteen op een minimale hulp reageren en dat je niet het gevoel hebt ondertussen de achterste kiezen uit hun bek te moeten zagen... Joop is cool, maar Patent is geweldig! *LOL*
Ook zo mooi was het toen mijn instructeur zei: kom eens hierheen. Meestal is er dan wat met zo'n knol, dan heeft hij z'n tong over het bit, zit de neusriem niet strak genoeg of weet ik het wat. Dus ik zat al zo van: maar hij loopt zo fijn, er kán gewoon niets mis zijn. Instructeur loopt naar de achterhand van onze Patentmanne, voelt eens even en zegt dan: Ja, ik zag het wel goed, hij zweet bij z'n bilspier, nou, daar zijn de meeste dressuurruiters jaloers op (begin maar vast Haha! ). Ik glunderen, en dat van een halfuurtje werk... en conditieloos is hij niet!
Ik heb de laatste tijd ook wel heel sterk het gevoel van 'hak het zootje er maar af', want hij kan zo irritant zijn (gister drie keer een rake kopstoot van hem gehad, lekker dan!). En als er nog niet eens een aanleiding voor is staat hij al te trillen op z'n pootjes van de zenuwen en daar word ik dan weer helemaal kriegel van. Maar... in de dressuur is hij overgevoelig en reageert hij dus meteen. Ik heb mijn zweep alleen maar om aan te leggen, als ik een tikje geef ontploft hij (*bok*).
En vandaag weer in het bos, dan is het zo'n rakkertje... lekker galopje en die oortjes erop. Wát een beest! Dat hij ook opzij sprong bij het eerste galopje en vervolgens weer terug (het wonder geschiedde, ik zat er nog op!) zal ik niet helemaal wegwuiven, want dat doet hij ook nog wel. Maar zo idioot als Voltrack is hij écht niet, hij begint niet opeens weg te rennen oid omdat er niks gebeurt (die Polleke toch, zaten Guin en ik lekker te kletsen, schiet hij opeens in volle vaart weg, en Patent keek echt zo van: HUH?). En natuurlijk is hij (Patent dus) niet bang van vrachtwagens, hij staat een beetje nerveus te rillen, snuift es een keer en loopt dan gewoon door terwijl Voltrack de boel achter hem afbreekt...
Oh, ik wil RUILEN! Hoewel, Joop is ook fantastisch. Gister aan de dubbele longe gezet (hadden we allebei nog niet gedaan) en hij was me toch braaf. Gewoon hopla in galop, wel een beetje kijken van: wat bedoel JIJ nou? maar zo schattig... Oh... ik wil Patent gewoon ook helemaal voor mij alleen! }> Lovers

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:12

haha niet te snel gaan hechten hè Knipoog

I LOVE MR.NIÑO 4-EVER AND ALWAYS !!!+o+
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PROFIEL HELEMAAL VERNIEUWD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:55

Laui, je kan niet ALLE gave paarden voor jezelf hebben he.
Die van mij mocht je ook al niet mee naar huis nemen toen...

Aaaaah zielige Laui.
Doe je de groeten aan je zus?
Veel succes en nog bedankt voor alles!!! Lovers


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:12

Pffff kind wat een verhaal! Haha! Knipoog
Klinkt allemaal super hoor, lekker zo'n brave hengst! Maarehm, Joopje niet vergeten he? Lachen Dat is tenslotte net zo'n braverd. Nouja, bijna dan *LOL*

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:21

Nou, ik heb Patentje alweer terug gepikt! Haha! Denkt ze wel, ik ziek, snel MIJN lieve hengst inpikken, dan te bedenken dat ik niet moest proberen aan Joop te zitten toen we Patentje nog niet hadden Schijnheilig !

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 18:44

Je moet in het vervolg niet al te snel roepen Guinz, want nu heb je weer koorts. Om mijn oude credo weer van stal te halen: God straft, zij het niet altijd onmiddelijk... En nu écht beter worden he, want ik ga maandag dus wéér met JOUW hengst op stap. Als troost mag jij dan MIJN goeie ouwe Joop longeren... ok?

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 07:29

Als hij lief is en niet al m`n armen eruit rukt... Dan ben ik bereid de longes weer beet te pakken, ik hoef niet weer in het ziekenhuis hoor!

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers