Jahoor ik ga aan de bril...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Jahoor ik ga aan de bril...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 21:14

Na een lange tijd met hoofdpijn te hebben rondgelopen ben ik deze week naar de opticien geweest om mijn ogen op te meten... ik had maar een half plus dus erg weinig en moest vandag terug komen en dan kreeg ik druppels in mijn ogen om e verdoven en dan konden ze beter de sterkte opmeten... nou okuh de sterkte is nog steeds hetzelfde maar toch een brilletje om te lezen en te computeren... straks kan ik niet eens goed bokken omda ik de helft niet zie!!!

Maar goed die vredoving of wat voor spul dan ook is nog niet uitgewerkt en mijn pupillen zijn nu super groot en worden ook niet kleiner ikkan dus niks zien in het licht... het lijkt wel alsof ik een dikke joint heb gerookt hahahaha.... apart hoor ik en een bril Nerd

sorry voor de typfouten maar ik zie ze niet zo best.... hopelijk gaat die hoofdpijn wel weg met bril!


niva6

Berichten: 49
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:20

hehehe
dat heeft een vriendin van me ook gehad met die grote pupillen!
das echt koewl!
naja veel succes met zien

Tipje: boven in je scherm kan je op beeld klikken moet je es doen en dan de tekengroote instellen op superr groot! hihi grapje! }>

niva Extreme duivel

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:25

Nou sterkte dan maar en zoek een leuke bril uit he Lachen Er zijn tegenwoordig hartstikke leuke brillen te vinden dus daar hoef je je iig geen zorgen over te maken. Ik heb net gister een zonnebril op sterkte uitgezocht, ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:26

Mijn broertje had ook vaak hoofdpijn en toen ie een bril (nu lenzen trouwens) kreeg was het over! Lachen Wel een leuke bril uitkiezen he, hoop voor je dat jou hoofdpijn ook over gaat dan.

"What we call human nature, is actually human habit.."

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:33

Verdoving bij opmeten? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord dat ze dat doen.
Maar er zijn, zoals Maaike al zei, hele leuke brillen. Neem er wel de tijd voor om een leuke uit te zoeken die goed bij je gezicht past.

Geen onderschrift.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:36

Marsje, dat gebeurt meestal bij een oogarts in een ziekenhuis. Ik heb ook nooit eerder gehoord dat een opticien daar gebruikt van (mag) maken. Maar het is wel de beste manier om je ogen te laten opmeten.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:39

Is je oogdruk trouwens ook gemeten?? Met zo'n irritant pufje lucht in je oog?? Echt verschrikkelijk vond ik dat de vorige keer
Enneh als je een bril gaat uitzoeken, let dan op welke de opticien het eerst bij je opzet. Meestal is dat gelijk de goed namelijk. Bij mij iig wel, bij alledrie de brillen die ik tot nu toe heb gehad was t de eerste die ik opkreeg. Ik ben wel benieuwd wat je uit gaat zoeken (en bij welke opticien Haha! )

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:40

een leesbril is volgens mijn opticien pas voor mensen boven de 40, omdat de oogspieren dan zwakker worden. Ik heb ook een bril, heb zelf een keer een leesbril gekocht bij het kruitvat, en heb daar mijn ogen behoorlijk mee verziekt (nog luier gemaakt dan ze al waren)
Ik ben migraine patient en heb ni een maand of 2 een bril. Durf nog niet te zeggen of het helpt ja of nee

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:40

Oogdruk meten ze in principe toch pas als je boven de 40 bent? Is mij tenminste altijd verteld.

Geen onderschrift.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:44

Mwoh toen ie bij mij opgemeten werd was ik 18

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:46

Ze kunnen idd weleens een uitzondering maken. Bij mij vroeg ik erom omdat er bep. oogafwijkingen in de familie zitten, maar de opticien vond het niet nodig dat de oogdruk opgemeten werd bij mij.

Geen onderschrift.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:48

Uitzondering??? Dan zit denk ik mn hele familie vol uitzonderingen want mn broer (20) heeft woensdag zn ogen laten meten en toen is ook zn oogdruk gemeten. Maargoed maakt verder niet uit het ligt er denk ik ook aan bij wat voor een opticien je die oogtest laat doen Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:54

Oogdruk opmeten hoort volgens mij gewoon standaard bij het opmeten.
Ik heb ook sinds een paar jaar een bril en ik heb er absoluut geen problemen mee. Ik vraag me zelfs af wat ik zo lang zonder bril heb zitten tobben. Je hebt hele leuke vlotte brillen, ik heb nu ook een vrij prominente bril en iedereen zegt dat ie leuk is.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 08:47

ik heb geen oogdruk meting gehad... en heb meteen maar een bril uitgezocht, het is natuurlijk ontzettend wennen omdat dit de eerste is, maar het is op zich wel een leukerdje... ik sta sinds kort voor de klas en met die bril wordt ik nog meer een juf haha...

ik heb de "leesbril" alleen maar voor dingen (lezen computeren) omda ik mijn ogen net iets te veel inspan en daardoor hoofdpijn krijg, hopelijk geeft het mijn ogen iets meer rust! we zullen zien...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 09:10

Meestal draag ik lenzen, maar ik heb wel een bril voor "erbij". En idd, je hebt tegenwoordig hele leuke modellen, dus er zal ook voor jou iets moois tussen zitten.
Ik moet binnenkort ook eens voor een nieuwe gaan kijken. De bril die ik nu heb, heb ik al ruim 4 jaar. Die is dus wel aan vervanging toe inmiddels.

* To Belg, or not to Belg *

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:47

Ik heb ook een bril, al vanaf dat ik 3 was..
Heb lenzen genomen toen ik 11 was omdat ik een beugel kreeg, en een beugel en bril vond ik niet zo charmant staan Haha!
Na 3 jaar lenzen kreeg ik telkens ontstoken ogen dus heb ik weer een bril aangeschaft, en al zeg ik het zelf..een hele leuke Haha!

Zonder bril zie ik overigens heeel erg weinig, ik heb - 7.8

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:53

mja die hoofdpijn die ken ik... ik heb wel bril maar doe het nooit op... (dom ok)
ik heb -1.5 + 0.5 cilinder (geen idee wat dat is
en -2 + 0.5 cilinder

ik heb ook een zonnebril op sterkte! die zijn echt vet handy!!!


Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:25

NiCoLiEnTjE schreef:
mja die hoofdpijn die ken ik... ik heb wel bril maar doe het nooit op... (dom ok)
ik heb -1.5 + 0.5 cilinder (geen idee wat dat is
en -2 + 0.5 cilinder

ik heb ook een zonnebril op sterkte! die zijn echt vet handy!!!


Ik vind de zonnebril op sterkte juist verschrikkelijk!
Als je dan een winkel in gaat moet je je gewone bril weer opzetten anders zie je weinig

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:53

Miep"]
[quote="NiCoLiEnTjE schreef:
mja die hoofdpijn die ken ik... ik heb wel bril maar doe het nooit op... (dom ok)
ik heb -1.5 + 0.5 cilinder (geen idee wat dat is
en -2 + 0.5 cilinder

ik heb ook een zonnebril op sterkte! die zijn echt vet handy!!!


Ik vind de zonnebril op sterkte juist verschrikkelijk!
Als je dan een winkel in gaat moet je je gewone bril weer opzetten anders zie je weinig
[/quote]

mja, maar jij hebt een wat sterkere dan ik, als ik de zonnebril niet op doe, doe ik helmaal geen bril op...

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:57

Heb ook regelmatig hoofdpijn...altijd gehad..
Ik dacht laat ik eens langs de opticien gaan. Nou zodra ik het woord hoofdpijn liet vallen, was het...ja...dan moet je een bril. Testen effe met zo'n goegkoop ding: Ja hoor een bril. Ja doe eens normaal!
Met zo'n ander ding getest, met die verschillende lensjes...niks aan het handje!
Zo dat was effe schrikken, niet grappig!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 12:52

Dorine_81 schreef:
ik heb de "leesbril" alleen maar voor dingen (lezen computeren) omda ik mijn ogen net iets te veel inspan en daardoor hoofdpijn krijg, hopelijk geeft het mijn ogen iets meer rust! we zullen zien...


Heb je nou een bril voor veraf of dichtbij?
Je bent namelijk veel te jong om een bril voor dichtbij te hebben, daar maak je je ogen alleen maar luier mee.

Dorine_81

Berichten: 1639
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Beek (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-03 14:54

ik heb een bril voor dichtbij... maar wat moet je dan? altijd met hoofdpijn rondlopen? dat is ook geen pretje! ik weet er echt helemaal niks vanaf en dit is wat de opticien mij heeft uitgelegd. ik hoef hemopok allen maar op met lezen verder niet!

maar waarom benik te jong voor een bril er zijn toch heel veel mensen met een bril worden die ogen dan niet lui??? ik snap het niet zo goed wat je bedoeld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky en 39 bezoekers