Het is nog maar een kwestie van uren...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Het is nog maar een kwestie van uren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 10:24

tenminste, als ik de kenners mag geloven.

[naam verwijderd] staat vanaf gistermorgen met wat drupjes aan de tepel, deze ochtend aan beide tietjes, heel duidelijk.
De hele uier is weer groter en nu ook zwarter/glanzender dan gisteravond, ze is van achteren al helemaal slap, kan ook niet echt meer met haar staart protesteren als ik die optil, haar schaamlippen zijn zo dik en wijd, ik kan het veulen praktisch al zien.

Ik ben vandaag maar thuisgebleven van mijn werk, want ik vermoed dat zodra die merrie denkt dat ik ben vertrokken, ze gaat liggen...
Kan nu toch niet lang meer duren, toch?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:26

Spannnnneeenndd!!!! Ik wacht vol spanning op het blije bericht hoor!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:33

oeioeioei spannend...heel veel succes!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:14

ik hoop het voor je,atos had dat ook alleen dan 2 weken lang,melk liep er zowat al uit,doos open(mag je dat zo zeggen?)maar is door haar denk ik ook zo omdat ze al 10 gehad had.

nou succes iig,ik blijf je in de gaten houden.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:14

Ahhhhh, spannend!!!!!!!!!!! Ik zit nu ook de rest van de dag bijna aan de PC gekluisterd omdat ik ook nieuwsgierig ben!!!!!!!!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:50

Spannend hoor, bij die van ons duurde het iets van 48 uur voordat ze veulende, dus je kan het misschien deze dag gaan verwachten!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:58

Nou Dees, dat heeft bij Raimaer nog 4 dagen geduurd toen Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:07

Spannend zeg!!!
Als ie er is denk ik dat ik toch maar ff op kraamvisite kom, t is wel erg in de buurt Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:54

Wat spannend!!!! Oh jee, nu ben ik ook de eerstvolgende dagen tot het er is niet meer achter de pc vandaan te schoppen. Nou ja, ik mag niets doen van de dokter dusse.... heb een smoes Tong uitsteken.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:00

Dees schreef:
Ik ben vandaag maar thuisgebleven van mijn werk, want ik vermoed dat zodra die merrie denkt dat ik ben vertrokken, ze gaat liggen...


Tip: Rij met je auto bij de stal weg, zoals ze gewend is......parkeer de auto bij de buren en sluip stiekum terug, zodat ze je niet hoort/ ziet en er van overtuigd is dat je weg bent en dan gaan haar luiken vast zeeeeer spoedig open voor een schitterend hengstveulen, Haha! .

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 14:21

Snert, ik heb haar net maar op het veldje gelaten, ze staat er weer peikobello bij hoor, die tante denkt alleen maar aan vreten...

Niets onrust, niets koliekachtigs... Toch maar wel weer extra stro in de box gegooid ( o ik houd zo van stro uitmesten, not). Ik hoop dat ze na zo'n mooie middag helemaal blij en ontspannen uit die wei komt, met een en al gevoel van welvaart, en dan lekker even gaat liggen...

Maar ja, met mijn mazzel...duurt het gewoon nog 14 dagen Boos!
But, the bright side, ik heb wel lekker vrij van werk met die mooie weer

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:34

Hihi, ik ga echt voor je duimen dat ze meer opschiet dan die plofzak van mij.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 15:09

Die rotmerrie...vannacht, ja hoor onrustig op stal. Ik denk "mooi, dit is het dan" dus ik houdt haar in de gaten. Ga een uurtje later nog eens kijken (haar alarm had nog niet aangegeven dat ze weer was gaan liggen) nog steeds onrustig. Heel verdekt heb ik me opgesteld...

Gaaat mijn andere paard liggen, denk ik, dat wil ik toch eens zien, dus ik helemaal vertederd iets te dicht bij het raampje gestaan...Ziet die [naam verwijderd] mij! Recht kijkt ze me aan! En toen was het meteen gedaan met haar onrust. De rest van de nacht heeft ze mooi haar veulen opgehouden... Frusty

Nu staat ze dus maar weer in het veldje. Vannacht weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
maar [naam verwijderd] trekt die gebroken nachten niet erg veel langer. zie inmiddels alles al mooi door een donker kokertje...zo moe....
Leuk hoor, veulentje vangen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:19

Hey... je vergeet toch niet te bellen? 24 uur per dag... ik ben bereikbaar Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:45

Volgende keer: Camouflage verf op, een leger outfit kopen bij de dumpshop en je verdekt opstellen in die stal Tong uitsteken Misschien ergens zo'n tandartsenspiegeltje kopen, dan kan je sneaky om het hoekje kijken Tong uitsteken

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 14:18

Dees schreef:
Snert, ik heb haar net maar op het veldje gelaten, ze staat er weer peikobello bij hoor, die tante denkt alleen maar aan vreten...

Niets onrust, niets koliekachtigs... Toch maar wel weer extra stro in de box gegooid ( o ik houd zo van stro uitmesten, not). Ik hoop dat ze na zo'n mooie middag helemaal blij en ontspannen uit die wei komt, met een en al gevoel van welvaart, en dan lekker even gaat liggen...

Maar ja, met mijn mazzel...duurt het gewoon nog 14 dagen Boos!
But, the bright side, ik heb wel lekker vrij van werk met die mooie weer

zegt niets hoor exel was tot op het uur van te voren rustig aan het eten en slapen.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 14:19

hahahaha, ik volg met spanning je verhaal!
sterkte Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 15:09

Is het er nou nog niet Tong uitsteken?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:18

Vervelend he, als je het elk moment verwacht en het gebeurt maar niet.... 'K zit zowel het verhaal van jou als van Jurga te volgen, maar het schiet nog niet echt op........ Haha!
Succes voor komende nacht!

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 22:06

Je titel komt in ieder geval steeds dichter bij de waarheid Haha!
Ben heel benieuwd hoe lang ze je nog in spanning laat zitten. Succes met de slapeloze nachten Knipoog

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:01

ik volg ook jouw en Jurga's verhaal.. hopelijk komt het gauw voor jullie beiden Lachen
Succes met het wachten!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:18

wel een hoop uren ondertussen Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 10:09

Ach, hou toch op...dat ding WIL niet werpen... Boos!
Ik zit hier nou al voor de 5de dag mijn hele leven om te gooien omdat mevrouw kennelijk geen haast heeft...

dus er is nog steeds geen veulen.
Ik begin eraan te twijfelen of het ooit wel gaat komen. Wel is ze zwanger, want een lege dikke buik hobbelt neit zo onwillekeurig...
LOL, als dat veulen beweegt, deinst die hele merrie zowat op en neer!

Nou, morgen MOET ik weer naar mijn werk, voor een paar uurtjes. Dus het zou echt ongelukkig gekozen zijn als ze vannacht zo rond 04.00 uur gaat liggen weeen..... Gaaaap
Leuke hobby, paardjes fokken...

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 10:20

Ach, arme Dees!! Ik begin nu toch echt medelijden te krijgen met je hoor!! Knipoog

Hoe ben je dan ooit aan het grandiose idee gekomen om een veulen te fokken???
Nee, geintje hoor, ik denk he, dat het hetzelfde is als kinderen krijgen, die bevalling zelf is de hel, maar als het er dan eenmaal is ben je alle slapeloze nachten vergeten!!!

Nog heel veel succes hoor!! Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 11:15

*LOL* Ik heb de hoop dat het er dit weekend zal zijn ook al opgegeven. Wij gaan nu voor acht april, net als Voice Tong uitsteken. Ik weet het echt niet meer! Hoop dat die van jou wat meer opschiet.