[VD]wat is het verschil...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

[VD]wat is het verschil...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 19:20

( dit topic is niet bedoelt om rusie ofzow te maken,maar gewoon het verschil....)
tussen een kind en een ''volwassene''??

T valt me de laatste tijd wel op dat als ''volwassene'' een paard dingen leren(bijv buigen,knielen,capriole enzow) er vaak geraegeerd word met '' wat leuk'' ,''cool zeg'' en dat soort reacties.

Als een kind(ong 14,zoals ik dus Knipoog ) wat leer ben je meteen onverantwoord bezig en krijg je veel krietiek.Alsof je als kind zijnde niet na kan denken!!

Soms(eigelijk heel vaak) erger ik me daar heel erg aan,vooral omdat de mensen die commentaar geven(soms terech,soms onterecht) niet eens zien hoe je paard het doet en hoe je het heb geleerd.Meteen opmerkingen van ''weer zon kindactie,weet je wel waar je mee bezig bent enzow''.

Waarom zijn ''volwassene'' beter dan kinderen????

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:48

luna_cockie schreef:
T valt me de laatste tijd wel op dat als ''volwassene'' een paard dingen leren(bijv buigen,knielen,capriole enzow) er vaak geraegeerd word met '' wat leuk'' ,''cool zeg'' en dat soort reacties.

Als een kind(ong 14,zoals ik dus Knipoog ) wat leer ben je meteen onverantwoord bezig en krijg je veel krietiek.Alsof je als kind zijnde niet na kan denken!!


Waarom zijn ''volwassene'' beter dan kinderen????


Ja, je hebt wel gelijk, maar dat is niet altijdzo.
Maar volwassene die denken/zijn soms wat verstandiger.
Maar ik vind wel dat gezeur over: weet je wel waar je mee bezig bent.
Erg vervelend.
Laatst was er ook iemand die vroeg om tips om te laten steigeren en
de eerst 20 antwoorden gingen:
Wees blij dat je paard niet steigert.
Is het wel zo verstandig?
Denk er goed over na!
Het is beter om het niet aan te leren.
Natuurlijk is dit kunstje ook echt iets om over na te denken, maar om
nou allemaal deze reacties te plaatsen.
Maar ik denk dat een groot aantal bokkers dit zeggen omdat ze je ook
willen helpen, maar soms komt dat niet zo over!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:17

luna_cockie schreef:
Waarom zijn ''volwassene'' beter dan kinderen????

Volwassenen zijn niet beter dan kinderen. Ik ken genoeg volwassenen die onverantwoord met hun paard omgaan.

Wat er meestal wordt bedoeld wanneer er over volwassenen en kinderen wordt gepraat is ervaring........en feit is dat de meeste volwassenen meer (rij)ervaring hebben dan kinderen. Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ze altijd verstandig bezig zijn.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:22

hier een volwassenen Haha!
mijn ervaring met kinderen (dan heb ik het trouwens voornamelijk over tot een jaar of 12) is dat ze veel dingen in een opwelling doen, zonder na te denken, vooral om te showen tegen hun vriendinnen.
Hiermee zeg ik niet dat er geen volwassenen zijn die dit doen, ik vind het zelf ook heerlijk om aan mensen te showen dat Jamaica weer iets nieuws kan.
Een volwassenen zou meer verantwoordelijkheids gevoel moeten hebben dan een kind, maar dat gaat niet altijd op

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:23

ben ook volwassen......zeggen ze Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:58

Mag ik reageren???

Ik hoop het.. zonder al te veel commentaar te krijgen..


Het verschiltussen volwassenen en kinderen is zoals saar al zei " de ervaring" en zoals stef melde "het doen in een opwelling" .. Ik zelf heb al 7 jaar ervaring met vd , en nee ik ben niet de beste ik doe ook nog veel dingen waaraan ik zie dat ik t moet veranderen.. Uit de practijk leer je.. maar ik vind dat het net als met "sex" is sommige dingen niet boven de 18 jaar.. Kijk spaanse pas, buigen enz.. is leuk voor een "kind" maar steigeren en de capriole, vind ik 18 + ... das mijn mening..

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:03

Ik denk niet dat het alleen leeftijd afhankelijk is. Ben toevallig gisteren een jaartje ouder geworden en ik ben niet al te veel veranderd, geloof ik Knipoog
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je wel kan vinden dat dingen 18+ zijn, maar waarom dan de grens bij de 18. De ene mens is er dan allang aan toe en de andere niet.

Ik denk dat het met ervaring, verantwoordelijkheid en bij een kind ook met de begeleiding te maken heeft.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:04

Saar schreef:
Ik denk niet dat het leeftijd afhankelijk is. Ben toevallig gisteren een jaartje ouder geworden en ik ben niet al te veel veranderd, geloof ik Knipoog
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat je wel kan vinden dat dingen 18+ zijn, maar waarom dan de grens bij de 18. De ene mens is er dan allang aan toe en de andere niet.

Ik denk dat het met ervaring, verantwoordelijkheid en bij een kind ook met de begeleiding te maken heeft.



ja 17/18/19 wat maakt t uit voor de een wat sneller als de ander net als sex toch Haha! .. maar je snapt wat ik bedoel..?

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:16

Sommige hebbe ook sex op hun 14e........Tong uitsteken

Debo,jij vind dat stijgeren en de capriole enzow voor 18+ is.
Bij 18+ers kan het net zo goed misgaan als bij ''kinderen''.

Met ervaring heeft het ook te maken jah.Ik weet niet van wie dat onderschrift was,maar bij iemand stond een keer: ''5 jaar ervaring zegt niks,je kan het ook al die 5 jaaar fout hebben gedaan''.


En verantwoordelijkheid: De leeftijd 18 is maar een cijfertje.Het ene kind denkt nou eenmaal meer na dan de ander.Zoals ik van een paar commentaar heb gehad over luna laten stijgeren en de capriole laten doen.Net alsof ik maar wat aan zit te f*cken en dat alleen doe omdat ik dat '' graag aan vriendinnetjes wil laten zien''.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:35

luna_cockie schreef:
.Net alsof ik maar wat aan zit te f*cken en dat alleen doe omdat ik dat '' graag aan vriendinnetjes wil laten zien''.



waarom doe je het dan wel?? Om op je 14de een serieus show"team" te beginnen is wel erg vroeg en word toch niet serieus genomen door "de volwassen mens"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:36

de ene persoon van 15 is bekwaam genoeg om aan zijn rijbewijs te beginnen, de ander is dat op zijn 25ste nog niet. Je moet over het algemeen ergens een grens trekken. Hoewel ik het er hier niet mee eens ben dat dat standaart 18 (bijv) moet zijn. Het is ontzettend makkelijk om alles over 1 kam te scheren (doe het zelf ook) maar irl werkt het lang niet altijd zo

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:37

Debo schreef:
waarom doe je het dan wel?? Om op je 14de een serieus show"team" te beginnen is wel erg vroeg en word toch niet serieus genomen door "de volwassen mens"

Misschien doet ze het wel omdat ze het leuk vindt om op een andere manier met haar pony bezig te zijn. Niet iedereen doet vrijheidsdressuur om indruk te maken op anderen... Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Saar op 28-03-03 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:38

Ik heb de 18 aangehouden omdat je dan in het oog van de mens "volwassen" bent.. en zoals ik al zei is het bij de een sneller als bij de ander... Maar ik gebruik de 18+ om mijn iedee duidelijk te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:39

Saar schreef:
Misschien doet ze het wel omdat ze het leuk vindt om op een andere manier met haar pony bezig te zijn. Niet iedereen doet vrijheidsdressuur om indruk te maken op anderen... Lips are sealed


ik wel dan?? ( denk ik door je Lips are sealed ) ik doe het vooral omdat ik zelf niet veel anders meer kan..

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:40

Debo"]
[quote="luna_cockie schreef:
.Net alsof ik maar wat aan zit te f*cken en dat alleen doe omdat ik dat '' graag aan vriendinnetjes wil laten zien''.



waarom doe je het dan wel?? Om op je 14de een serieus show"team" te beginnen is wel erg vroeg en word toch niet serieus genomen door "de volwassen mens"
[/quote]

wie zegt dat ik ''shows'' wil geven???
ik doe VD om op een andere manier met me paard bezig te zijn,vooral voor de afwisseling.En veel ''volwassen'' mensen vinden het goed wat ik nu met Luna heb bereikt.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:42

luna_cockie"]
[quote="Debo"][quote="luna_cockie schreef:
.Net alsof ik maar wat aan zit te f*cken en dat alleen doe omdat ik dat '' graag aan vriendinnetjes wil laten zien''.



waarom doe je het dan wel?? Om op je 14de een serieus show"team" te beginnen is wel erg vroeg en word toch niet serieus genomen door "de volwassen mens"
[/quote]

wie zegt dat ik ''shows'' wil geven???
ik doe VD om op een andere manier met me paard bezig te zijn,vooral voor de afwisseling.En veel ''volwassen'' mensen vinden het goed wat ik nu met Luna heb bereikt.
[/quote]


Ik vraag erna ik zeg niets.. niet meteen zo aanvallen.. Ik zeg toch niet dat je niets kan met haar??? Ik ken je niet en luna ook niet dus kan daar niet overoordelen.. laten we het vriendelijk houden...

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:45

Debo schreef:
Ik vraag erna ik zeg niets.. niet meteen zo aanvallen.. Ik zeg toch niet dat je niets kan met haar??? Ik ken je niet en luna ook niet dus kan daar niet overoordelen.. laten we het vriendelijk houden...


wat val ik aan dan?Ik zeg dat ik geen shows wil geven...... Verward

En als je mij en luna niet ken waarom heb je dan gezegt dat Ry beter is dan Luna?

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:49

luna_cockie"]
[quote="Debo schreef:
Ik vraag erna ik zeg niets.. niet meteen zo aanvallen.. Ik zeg toch niet dat je niets kan met haar??? Ik ken je niet en luna ook niet dus kan daar niet overoordelen.. laten we het vriendelijk houden...


wat val ik aan dan?Ik zeg dat ik geen shows wil geven...... Verward

En als je mij en luna niet ken waarom heb je dan gezegt dat Ry beter is dan Luna?
[/quote]


dat heb ik niet gezecht dat heb je er zelf van gemaakt.. dat weet je best!

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:51

...zucht...daar gaan we weer Gaaaap

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:51

Debo"]
[quote="luna_cockie"][quote="Debo schreef:
Ik vraag erna ik zeg niets.. niet meteen zo aanvallen.. Ik zeg toch niet dat je niets kan met haar??? Ik ken je niet en luna ook niet dus kan daar niet overoordelen.. laten we het vriendelijk houden...


wat val ik aan dan?Ik zeg dat ik geen shows wil geven...... Verward

En als je mij en luna niet ken waarom heb je dan gezegt dat Ry beter is dan Luna?
[/quote]


dat heb ik niet gezecht dat heb je er zelf van gemaakt.. dat weet je best!
[/quote]

volgens mij waren volwassene verstandig.....en niet zoooo triest om eerst iemands paard te beledige en dan nog glashard ontkennen terwijl ik die pb nog heb!!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:52

jongens, ik ben dan geen moddie meer, maar vecht dit lekker via pb uit ofzo, allebei!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:54

owkeej Tong uitsteken

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:55

stef schreef:
jongens, ik ben dan geen moddie meer, maar vecht dit lekker via pb uit ofzo, allebei!


Maar je kan het nog wel Stef
Ik vond het topic opzich goed. Hier mag best over gediscussierd worden vind ik.
Maar zodra het een gesprek tussen 2 mensen wordt graag via pb...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:56

Leuk, volgens mij gaat dit topic ook op slot...
Maar toch nog ff reageren Haha!

Volgens mij maakt de leeftijd helemaal niks uit, want ik ken genoeg mensen die 20 jaar zijn ofzo maar die zich nog gedragen als een klein kind...Haha!
Dus, maar je heb ook mensen die 14 zijn die zich heel volwassen gedragen dus de leeftijd maakt echt niks uit.

Ik ga ook een show geven en ik ben zelf 16 en ik ben best wel serieus bezig met VD, maar ik wordt ook serieus genomen door de volwassenen.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 00:05

Evy schreef:
Leuk, volgens mij gaat dit topic ook op slot...
Maar toch nog ff reageren Haha!


Dit topic HOEFT imo helemaal niet op slot.
Ik vond het begin prima. Er mag beste gediscusierd worden over VD. Alleen wil ik daarbij wel graag dat we elkaar in onze waarde laten.
En uiteraard dat het niet eindigd in een slowchat tussen 2 personen. Dat kan prima via pb.

Dus kom op meiden, laat zien dat jullie gewoon en goed kunnen discussieren!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker