Ervaring met dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Ervaring met dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:02

Hoi hoi.

Ik heb zinds kort een draver gekocht. Zij is al wel een aantal jaartjes
onder het zadel.
Nu was ik benieuwd naar mensen die ook een draver hebben en hoe die
dat ervaren. Wat zijn de voor- en nadelen of maakt het geen verschil
met bijvoorbeeld een KWPN'er.
Ik ben benieuwd.

Veel Liefs. Party!!
Laatst bijgewerkt door inka op 27-03-03 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:10

de gangen van een draver zijn vlakker, galop is niet echt gesprongen (uitzonderingen daargelaten), over het algemeen is het karakter super....

Helaas hebben veel uitgekoerste dravers last van beenproblemen....

En een voordeel: sommige dravers hebben aanleg voor tölt en telgang... Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:13

Zeer zeker wel!!!!
Kijk goed uit, een Draver is niet een doorsnee-paard waar iedereen op weg kan rijden! Allereerst zijn Dravers niet gebouwd voor de Dressuur of springsport, neemt niet weg dat ze het niet kunnen, maar ze zijn er niet voor gemaakt..
Daarnaast zijn het vechters, doorzetters, met een behoorlijk fel karakter en temperament. Na 3 jaar trainen heb ik Navy pas fatsoenlijk Dressuurmatig!!
Ik kan je uren doorvertellen, maar in mijn profiel en onder de zoekfunctie, op "draver" vind je ook heel erg veel!!

Het zijn trouwens wel geweldige beesten, maar absoluut onvergelijkbaar met een KWPN! Heeft die van jou ook echt gekoerst?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:14

Tölt en telgang Haha! Ja, dat doet die van mij ook!! Overigens zijn ze geweldig voor de Endurance.. *hint, hint*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:15

Dat wist ik niet van die Tolt en telgang.
Met die beenproblemen zal het wel meevallen, ze is nu elf maar koerst al niet meer vanaf haar 6 de.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:17

Navy is 10 jaar, en bij haar kwamen haar beenproblemen er ook pas rond haar 8e uit.. Ze heeft hoefkatrolontsteking fase 4 en verschillende botschiefels, en daarnaast nog een zwakke rug..
Goed klinisch gekeurd?
En heb je foto´s?? Ik ben niet nieuwsgierig...

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:18

De mensen van wie ik haar heb gekocht rijden haar nu ongeveer 5 jaar onder het zadel ze kan aan de teugel lopen wijken en nog wat dingetjes.
Ze heeft volgens mij ook een tijdje echt gekoerst. Ik wil touwens alleen recreatief met haar gaan rijden. Ik heb genoeg wedstrijden gereden, al die concurentie strijd houdt ik niet zo van.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:21

Ze is nu elf en als ze inderdaadt hoefkatrol of zo had gehad was dat al lang naar buitten gekomen. Ze loopt helemaal zuiver. Ik heb haar niet klinisch laten keuren ( ik weet het niet erg slim).
Foto's heb ik nog niet. De digitale camera is stuk. Als ik ze heb zal ik ze plaatsen.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:44

inka schreef:
Ik heb genoeg wedstrijden gereden, al die concurentie strijd houdt ik niet zo van.


Concurentiestrijd en endurance??? Dat gaat niet samen Haha!
Ik heb ook een draver merrie van 9 jaar (kijk maar in mijn profiel) en wij hebben net onze eerste endurance achter de rug.
Problemen? Nog niet gehad en ik hoop ze ook niet te krijgen. De dressuur is inderdaad iets moeilijker voor ze, maar zeker niet onmogelijk. En ook met het westernrijden kunnen ze aardig meekomen Schijnheilig

Verschil met KWPN??? Dravers zijn veel leuker! *LOL*

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:51

ik vind dravers en andere koerspaarden helemaal top, vooral de bloedjes, ze hebben een eerlijk karakter, en je moet echt hun vertrouwen en liefde winnen ben je rot voor ze heb je het waarschijnlijk voor de rest van je leven bij ze gedaan, ze zullen niet noodzakelijk trappen maar doen of ze met je spelen maar dan echt hard bijten etc.
verder zijn ze heel slim maar zoals hierboven vermeld zeker niet goed geschikt voor dressuur of springen, plus 90% van de uitgekoersde paarden worden extreem heet als ze de show elementen en andere paarden zien, en kunnen zo heel je wedstrijd verknallen, voor iemand die lekker recreatief door bossen wil crossen, af en toe ene sprongetje of neus op de knieen zijn het geweldige paardjes

veel succes met je dravertje Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:58

Ik bedoelde de concurentiestrijd bij dressuur wedstrijden ( die heb ik zelf 5 jaar gereden). Met endurance heb ik (nog) geen ervaring.
Bedankt voor de leuke reacties. Pling

Groetjes.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:32

Ik ben helemaal niet nieuwsgierig... Schijnheilig , maar welke draver heb je gekocht?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:40

Ik heb twee dravers Inka, allebei geweldige beesten maar heel verschillend van karakter. Met de oudste heb ik vandaag eens voor het eerst met een halsring gereden, normaal rij ik al zonder bit maar met touwhalster maar dit ging weer een stapje verder, het trok veel bekijks op stal maar natuurlijk ging het goed... dravers zijn wereldpaarden, met een enorm fijn karakter, ik wil nooit meer een ander ras.

Extremely rare and Beyond Compare

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:54

Ik heb gewoon een kruising KWPN x Draver *LOL* en het beste van beide kanten *LOL*
Hij heeft het springvermogen en de galop van zijn vader, kan super stappen en draven. Heeft ontzettend veel uithoudingsvermogen en wilskracht. Superlief in de omgang en een heerlijk paard langs de weg en in het terrein...Neem daarbij nog een beetje maat en massa van zijn vader en daar is mijn ideale crosspaard *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:59

inka schreef:
Dat wist ik niet van die Tolt en telgang.
Met die beenproblemen zal het wel meevallen, ze is nu elf maar koerst al niet meer vanaf haar 6 de.


dat zegt natuurlijk helemaal niets.............
geloof me, ik heb zelf ook een draver gehad.... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:10

inka schreef:
Ze is nu elf en als ze inderdaadt hoefkatrol of zo had gehad was dat al lang naar buitten gekomen.


Verward Verward Verward
Ehhhhhhh zal ik hier op reageren of niet... Bloos
.... Nee, ik ben in een aardige bui vandaag, dus ik doe het niet. Ik doe maar net of ik weer wat geleerd heb nu, dat een paard van 11 of ouder dus geen hoefkatrol meer kan krijgen of dan pas kan gaan uiten.......
Ach zo leer je nog es wat.... Haha!




Ik heb vroeger aardig wat dravers gereden. Voordelen vind ik dat het doorgaans in de omgang heeeeel sociale, lieve dieren zijn. Ik denk omdat ze al zo vroeg met die dieren beginnen, en ze ook veel gewerkt worden in hun trainingstijden. De vlakke gangen zijn als je recreatief rijdt zeker niet vervelend, en een galopje krijg je d'r doorgaans met wat geduld en oefenen echt wel in.
Nadelen? Heb je effe?
De benen zijn echt een struikelblok als je een draver gaat kopen. Je kunt er helaas niet in kijken, maar veel dravers gaan op de spatproef al mank. Verder heb ik helaas vaak gezien dat mensen een draver kochten omdat die zo braaf zijn.... Haha! Kopen ze een dier met absolute overconditie en doen het de eerste tijd effe lekker rustig aan om aan elkaar te wennen... Bloos en dan beginnen de problemen...

Heel veel plezier met je dravertje, ik hoop dat jij geluk hebt gehad met de benen. Enne..... endurance is idd echt ideaal voor ze, geen strijd, niet 'tegen elkaar' maar 'met elkaar' Tong uitsteken

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:12

Hoi Inka, heb zelf ook al jaren dravers en zou nooit een ander ras meer willen. Als je lekker recreatief bezig wilt zijn (beetje springen, beetje dresuur en lekker naar buiten) heb je er een ideaal paard aan. En wat die beenproblemen betreft, mijn paard heeft 8 jaar gekoerst en is kerngezond, tenslotte heb je bij geen enkel paard 100% zekerheid dus ik zou zeggen: geniet van je beestje! Haha!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:12

IK heb zelf ook 4 of 5 jaar een draver gehad. Een super karakter, ging voor me door het vuur en was mijn allergrootste vriendinnetje.

Ik heb nooit meer een paard gevonden waar ik zo 1 mee was Verdrietig

Galop heb ik haar geleerd, maar we gingen altijd als een speer door het bos. Was nergens bang voor en deed alles voor me.

Helaas heb ik haar dus in moeten laten slapen door ernstige peesproblemen. En nee, die had ze nog niet toen ik haar kocht.

Jouw reactie dat hoefkatrol op 11 jarige leeftijd er al zichtbaar/merkbaar zou moeten zijn is dan ook erg naief.
Natuurlijk kunnen dat soort dingen in de toekomst alsnog openbaren.

Ik heb 2,5 jaar met veel plezier met mijn Dimpletje door de bossen gereden tot op een goede dag ze kreupel uit de wei kwam. Het is nooit meer weggegaan. Zo erg dat ik haar dus heb moeten laten inslapen. Verdrietig
Grootste verlies wat ik ooit heb gehad.

Let daar dus goed op!!!

Als het meezit dan heb je een vriendje voor het leven, maar heb wel geduld en biedt het vertrouwen. Bij Dimp was het zo dat als ze je niet moest, je de hoogste boom in kon klimmen, maar dan rende ze met je naar de horizon }>

Op zoek naar de zon!!!

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:57

Wij hebben ook een draver, super lief wil alles voor je doen. Alleen is ze soms een beetje zenuwachtig (geeft verder niets). Ze heeft vlakere gangen en kan ook tölten en telgang dit zit super! Heel leuk recreatie paardje, maar dressuur zit er niet in (springen gaat wel steeds beter)>

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:34

Ik heb zelf ook een 12-jarige draver en wil echt niet meer anders ! Het zijn schatten van dieren en willen graag voor je werken. Die van mij doet erg zijn best in dressuur maar hij begrijpt me af en toe niet helemaal dus binnenkort krijgen we weer les.

Als je nog vragen hebt, mag je me ook mailen hoor !

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:36

Dravers zijn voor mij het einde!!! Echt geweldige beestjes! We hebben er altijd wel 1 of 2 op stal staan.
Hoe heet je beestje??

22 Januari verwachten we ons kleintje

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 21:03

hallo allemaal.

Ik wilde eerst even iets kwijt, ik snap ook wel dat ze na hun elfde ook nog hoefkatrol kunnen krijgen, maar als het er in zit is het er vaak al wel uitgekomen. Dit is natuurlijk niet altijd zo dat snap ik ook wel hoor!!!!!
Ik rijd ook al behoorlijk lang heb ook al eerder een KWPN merrie gehad.
De draver heet trouwens Inka en ze is al bijna 6 jaar onder het zadel.
Ze kan ook al galopperen, aan de teugel lopen en allerlei andere oefeningen. Het is dus niet zo dat ik helemaal van voren af aan hoef te beginnen.


Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:20

de dravers die gekoerst hebben zijn er niet voor niks uitgehaald..!!
ik loop nu stage op een dravers stal (vorig jaar ook al gelopen)
het zijn echte karakter beestjes.. super vind ik ze...
mij is altijd aangeraden als ik een dravertje wil kopen.. koop er 1 die nog niet gekoerst heeft!! die hebben ook nog niet veel slechte ervarigen ensow!!

Niemand is zo sterk dat hij niemand nodig heeft...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:41

chantalvdv schreef:
koop er 1 die nog niet gekoerst heeft!! die hebben ook nog niet veel slechte ervarigen ensow!!


Bij sommige is dat zo, maar ik zie en ken er genoeg die heel braaf en gezond zijn, ookal hebben ze al een tijd gekoerst. Tuurlijk zijn er uitzonderingen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:28

Hoi Inka..

Ik heb ook een dravermerrie van 11 jaar Idalia (I he = 1991)

Ik kan zeggen, je hebt denk voor het ras een goede keuze gemaakt.

Het zijn toppaardjes..
Ik had die van mij ook gekocht zonder keuring en ik heb er nog niks aan gehad..
Ze heeft prima sterke benen dus ik denk zelf dat het wel meevalt en ik heb er toch ook heel veel gezien ondertussen.

Galop buiten zou niet zo'n probleem moeten zijn, anders help ik je wel want dat kunnnen ze zeker..
Die van mij kan nu ook gewoon netjes galopperen in de bak als een gewone KWPNer hoor... misschien niet zo netjes , maar de gang zit er wel goed in.

Oo heeft Idalia telgang en tölt in haar pakket zitten Lachen
Wat heerlijk is Lachen

Inderdaad net wat Navy en andere zeggen, voor de dressuur en springen zijn ze niet gemaakt zeker niet, maar voor de endurance zijn ze geweldig (hint hint ) Lachen


Ik denk dat je wel goed zit met je draver hoor, ik kan met die van mij ook lezen en schrijven en ik vind het lieve en trouwe beestjes waar je heerlijk mee kan rijden..
Zijn erg mak en dat is gewoon een groot voordeel.

Er zullen ook vast wel zo nu en dan een paar "rotte" dravers tussen zitten hoor, maar ik ben er nog niet echt eentje tegen gekomen.

En nu voor de dag met die foto's ik ben nieuwsgierig..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, lovelance, SemrushBot en 171 bezoekers