moment waarop je paard jou helemaal vertrouwde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

moment waarop je paard jou helemaal vertrouwde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 18:42

dat vraag ik me af!
mijn pony is vroeger mishandeld en verwaarloosd, dus ik moest vanaf het begin beginnen! een keertje toen stond tobias in de wei! was een warme dag en hij stond op rust met zijn oogjes dicht! kleine reddy hadde we net en die lag toen erg veel....toen dus ook!nou meneer ziet alles hoor, zelfs als ik op de weg fiets, maar oke. ik ging ook ff idioot doen! ik op me handen en knieen...paardje spelen! heb ik vroeger toen ik klein was veel gedaan en ik wilde ff kijken hoe de paardjes erop reageerde, ja ik weet het, ik ben wel is raar Haha! Tong uitsteken Verward Clown maar ik deed heel rustig, ging eerst bij reddy liggen......die bleef stug liggen, tobias had me intussen door dus ik liep als minipaardje Haha! richting tobias. ik bleef op afstand, wilde tobias niet ant schrikke maken Tong uitsteken dus ik deed net als een paard dat ik ging liggen! en tobias keek me aan.......hij wachtte tot dat ik lag, en hij doet izjn kop naar benee, loopt een rondje en daar ging ie liggen!!!!! Lovers was zoooooooo schattig! tobias ligt namelijk nooit buiten, alleen snachts op stal! dus ik bleef een tijdje liggen, en toen deed ik net als paard of ik languit ging liggen! dus dat deed ik. en tobias deed me gewoon na! hij ging helemaal plat liggen! Kwijl Cool na een tijdje kwam ik overend en liep ik als paardje rustig naar tobias toe.....hij bleef gewoon liggen en ging naast hem liggen! zo heb ik nog een tijdje naast hem gelegen, en verschrikkelijk genoten van het vertrouwen wat ie mij gaf!
dit is hierna nooit meer gebeurd helaas Huilen
maar vond het toch een GEWELDIG moment

hebben jullie ook zulke geweldige momenten???


"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:51

Obelix loopt nooit de spuitplaats op maar toen hij een wond had op zn knie MOEST hij afgespoten worden en toen liep hij in 1x de spuitplaats op.. Zo lief:+: En langs de weg vertrouwt hij me ook 100 % ..

keep calm, I'm engaged!!! <3

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:25

Als Cockie lekker in der stal ligt gaat ze bij de meeste mensen meteen opstaan,maar bij mij niet....
Ik lig vaak tegen der aan en gaat ze rustig verder met slapen.

Langs de weg vertrouwd ze me ook wel.Als er een lawaaierige auto met aanhanger langskomt ofzow gaat ze vlak achter me lopen en dan loopt ze er zo voorbij.

Ik ben vaak crea bezig en leg ik allemaal vage dingen(zoals zijl,dekens enzow) in de paddoc en ga ik kijken of kuna en cockie me volgen.Heel vaak lopen ze gewoon achter me aan.

So sweet!! Lovers

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:57

Ik heb het 3x meegemaakt toen mijn inmiddels 3jarig veulentje klem kwam te liggen in de bak, met haar benen onder het hek door. Ze bleef heel rustig terwijl ik tussen haar buik en het hek staand haar benen tegen de bakrand aanlegde zodat ze zichzelf af kon zetten, wat ze heel rustig deed en toen weer rustig opstond.
De 2e keer (toen ze 6 was)was toen er een $*!*fietser het nodig vond om nog snel voor de trailer over te steken waardoor we op de noodrem moesten, mijn 2 paarden stonden in de trailer en Gardy viel. Bij een boer op het erf eerst mijn arabiertje er uit gehaald, toen het tussenschot, en toen is ze rustig opgestaan en na controle gewoon weer de trailer ingelopen.
De 3e keer was toen (ze 14 was) ik naar Belgie verhuisde. Ik had toen zelf geen trailer en vroeg een vriend van mij die een 5paards vrachtwagen had, ze te verhuizen. Madam was het er niet mee eens dat ze zijwaarts moest staan want (achteraf gezien) heeft ze zich gewoon "laten vallen" Toen we in Belgie de klep van de vrachtwagen openmaakte stond mijn arabiertje met haar 4 benen gespreid over mijn 1.78cm grote merrie in spagaat !! Dus Mist eruit (huppelde erover) en Gardy bleef rustig liggen (gelukkig) omdat ze onder een stang (die verbogen was) lag. STang eruit gebeiteld en weer stond ze rustig op. En nog steeds loopt ze in 1x de trailer in (vrachtwagens waag ik me niet meer aan).
Bovendien hebben we eens op 50m afstand staan kijken hoe een luchtbalon landde (ze knipperde niet eens met haar ogen)

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:12

heb dat 1 keer gehad met een pony op m'n vorige stage en manege, beestje had een pus wond op d'r elleboog wat elke dag moest worden uitgespoelt en uitgewassen met behulp van een spuit zonder naald die je erin moest steken en eerst met gekookt water doorspoelen erna met betadine. ze dook voor iedereen weg, ik heb toen naast d'r gezeten en gehuild omdat ze er echt last van had(liep kreupel) en ze wilde het gewoon niet laten verzorgen, toen stak ze d'r grote roze neus tegen me aan en sindsdien kon alleen ik het elke dag met haar doen. een ander hoefde het niet te proberen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Belker

Berichten: 15254
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:24

Op veel punten merk ik dat hij me vertrouwd. Hij kruipt graag achter mijn rug om steun te zoeken. verder lag hij van de week in de paddock en ik mocht er zo bijkomen. Als de bladblazer bezig is dan is hij vrij druk maar als ik de box in ga staat hij achter me zo van nu is het veilig.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:28

Ik heb het een keer met mijn merrie gehad die net die ochtend een veulentje had gehad. Waarschijnlijk een zware bevalling en het veulen was heel zwak. Ik heb hem toen samen met de merrie geholpen met drinken ( de merrie ging liggen zodat het veulen eerst wat kon drinken om op krachten te komen). Dit veulen was zo aan mij gewend dat als ik bijvoorbeeld op de grond ging zitten kwam hij naast me liggen en legde zijn koppie in mijn schoot.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:48

Dennis doet dus echt heel erg veel voor me. Alles wat ik van hem vraag zal hij ook zeker proberen te doen. Er is iig niets wat hij niet zal doen omdat hij me niet vertouwd, enkel omdat hij het niet zou kunnen.
Hij is van zich zelf heel dapper en heeft weinig 'bescherming' nodig. Maar ik merk wel dat hij mij juist beschermd in bepaalde situaties. Laatst was de buur hengst los gebroken toen ik Dennis voor de kar had, maar iedere keer als die hengst op mij af kwam dook Den d'r tussen. Op evenementen, als het een beetje druk is zorgt hij ook dat hij op me let, gaat d'r met bv meppende paarden ook voor staan.
Met Floor heb ik dat geweldige vertrouwen ook, maar zij vind sommige dingen wel eng en zoekt bescherming bij mij. Maar de keren dat ze bij me op schoot lag te slapen kan door geen enkel moment weer worden overtroffen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:56

baloe... vanaf dag 2. Ik kon bijna direct al alles met hem. Overal mee naar toe nemen. Hij volgde me overal

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:57

Bij mijn vorige eigen pony'tje, heb ik vlak voordat hij werd ingeslapen zo'n moment gehad waarop hij liet blijken dat hij op mij vertrouwde. Zijn achterbeen was tot op het bot weg gesneden door een stuk glas, en hij had veel pijn. Hij lag op de grond met zijn hoofd op mijn schoot. Hij had pijnstillers gehad, omdat wij (mijn ouders) ,moesten beslissen wat we nu verder gingen doen. Ik had al een tijdje zo op de grond gezeten en zat niet echt lekker meer. Ik wilde even gaan staan om mijn benen te strekken, dus ik pak zijn hoofd voorzichtig op van mijn schoot en wil op staan. Meneer was het hier niet mee eens, en tilde direct zijn hoofd weer op, keek mij even aan, en legde (lag?) zijn hoofd weer terug op mijn schoot. Toen ben ik maar gewoon blijven zitten. Niet lang daarna is hij ingeslapen.
Toch mooi dat je na 12 jaar dit soort momenten nog zo goed weet te herinneren.

Lolaa

Berichten: 65
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 16:15

Wat een fijne verhalen allemaal!! heel goed dat veel mensen zo het vertrouwen van hun paarden hebben Lachen

Ik vang zelf ook zo nu en dan verwaarloosde en/of mishandelde paarden op, en de moeilijkste tot nu toe is Zora, de eerste paar weken kon ik helemaal niks met haar, ik mocht zelfs niet in haar buurt komen! ze zag er heel slecht uit, en nog eens kreupel ook dus ik heb er echt aan gedacht haar in te laten slapen, want het was echt vreselijk om aan te zien!! toen, na 2 weken bij mij (alleen maar in wei stond ze toen) heeft ze een veulen gekregen en toen moest ze wel op stal want het veulenen had heel veel van haar gevergd en het veulentje was ook heel zwak. dus ik had het tusenschot tussen 2 stallen weggehaald, zodat ze een extra grote ruimte had. Het veulen was heel lief en totaal niet bang en na een paar dagen was ik in de boxdeuropening gaan zitten om het veulen te lokken die ook al heel snel een hap haar van me had Lachen en toen kwam Zora steeds stapje voor stapje naar me toe en na een paar minuten begon ze heel voorzichtig aan me gezicht te snuffelen.. Dat was zo'n mooi moment!! Lachen Lachen Lachen ik was best een beetje bang, omdat ze zich best 'vals' gedragen had, maar ik wist dat als ik weg was gelopen ik een hele mooie kans weggegooit had!!!

Nu heb ik Zora bijna een jaar en ik kan met haar wandelen, borstelen vind ze heerlijk en een beetje vrijheidsdressuur gaat prima, en ze is opgeknapt!!! Lachen Misschien dat we deze zomer kunnen beginnen met rijden Lachen Lachen Lachen

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:16

Mijn verzorgpaardje vertrouwd mij nu ook volkomen, en daardoor heeft ze ook veel meer respect voor mij dan voorheen. Van gestreste streskip heb ik haar omgetoverd in een super mak en rustig paard Haha!
Nu laat ik haar altijd rollen en dacht: ik ga er eens heen. Ze bleef gewoon liggen en kon haar overal aanraken en om haar heen lopen. Heel lief. Nu blijft ze steeds na het rollen liggen en dan naar mij kijken van: kom je nog even knuffelen!! ZO lief!!
Ze is ook minder bang voor enge dingen als tractoren.
Het vertrouwen (en wederzijds respect) heb ik vooral verkregen door veel borstelen, de wandelingen en de vrijheidsdresuur die ik met haar doe.
Ik ben echt trots op mijn paardje!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Foreverkliek, Fudge, Isab123, Trendiction en 33 bezoekers