middel tegen mok waarbij je NIET hoeft te smeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

middel tegen mok waarbij je NIET hoeft te smeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 11:39

Mijn tinker heeft ontzettend last van mok, zo erg dat ik het niet eens in kan smeren met bijvoorbeeld mokzalf of zinkzalf; dan begint ze verschrikkelijk te trappen.
En dit ligt NIET aan een slechte opvoeding of omdat ze gemeen zou zijn, maar omdat ze er ontzettend veel last van heeft.
Nu hoorde ik dat je Sebacil op kan lossen in water, maar diegene wist niet zeker of dat nog verkocht werd? Iemand enig idee of dit nog verkocht mag worden?

Verder heb ik ook gehoord van Cure-mok, tabletten die je door het eten zou kunnen mengen en van binnenuit zouden genezen, heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand andere middeltjes waarbij je niet hoeft te smeren?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:47

Als jou tinker er zoveel last van heeft zou ik allang de dierenarts erbij hebben gehaald. Zeker nooit te lang blijven klungelen met zalfjes van de paardenwinkels, drogisten en andere super oplossingen die zogenaam moeten helpen.
Mijn vorige paard had er heel veel last van. Zelfs cure-mok heeft bij hem nooit geholpen, zo ook niet alle andere smeerseltjes die iedereen te pas en te onpas aanbood. Pas toen ik mijn eigewijsheid opzij had gezet en naar een paardenkliniek was gegaan was het binnen twee weken weg. De dierenarts rekening is misschien hoger dan de mok en zinkzalven die je erop smeert, maar je bent wel van de mok af.

Toch zielig dat hij er zoveel last van heeft dat je er nieteens aan kan komen, denk eens in als jij zoveel pijn heeft aan je huid!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:52

Waar ik hele super goede ervaringen mee heb is de Cure Mok van VSM.
Dat kan je bestellen via www.puurnatuur.nl

Dat geef je door het voer, zo'n 7 pillen per dag. Als het later weg is kan je preventief 4 pillen per dag geven. Dat doe ik dus nu ook (hij staat dag en nacht buiten in de wei) en dat gaat super.
geen spatje mok!!!

Zeker het proberen waard hoor!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:02

Wij hebben het toendertijd met badedas (die classic wel!) en warm water opgelost. Daarna moet je wel zalf erop doen (uierzalf) zodat de haren terug komen. Maar dat is pas als de mok over is...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:09

volgens mijn veearts is Sebacil niet meer te krijgen.
Maar ik zou er inderdaad eerst maar eens een veearts bij halen.

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:19

curemok werkt inderdaad erg goed. Mijn vorige paard had ook altijd zo'n last van mok, die zette ik met zijn been in lauw warm water met biotex (prikt niet) je moet de temperatuur zo maken dat hij het eigenlijk niet echt voelt.... dat werkte prima, vooral als ik er daarna jodium opspoot was het binnen een week weer weg....

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:26

Citaat:
Nu hoorde ik dat je Sebacil op kan lossen in water, maar diegene wist niet zeker of dat nog verkocht werd? Iemand enig idee of dit nog verkocht mag worden?


Euh, voor de zekerheid : Sebacil MOET je oplossen in water, maar een heel klein beetje (5cc) op een emmer. Daarmee was je de benen en alles wat daarop leeft gaat vervolgens dood. Erg giftig goedje dus. Het is inmiddels niet meer in de handel, misschien wel iets dergelijks onder een andere naam. Ik neem het tenminste wel aan want het wordt ook gebruikt om schapen te dompelen tegen ongedierte in de wol.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:22

Onze veearts heeft hier wel eens een paard dat hardnekkige mok had met een antibioticum kuur behandeld. We hebben daarnaast wel gesmeerd met pure vasiline.
Het is wel redelijk vlot genezen.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:53

Hoi,
Ik heb het wondermiddel ontdekt, een dierenarts kan daar niet tegen op! Ik zal het even op zoeken! Ik laat het je zo snel mogelijk weten. Het is geen zalf! je zult het niet gelove maar het is thee! Je geeft dat door slobber of in zijn/haar waterbak! Je moet eens kijken hoe snel het weg is!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:07

curemol werkt heel goed ja heb ik bij mijn paard ook gebruikt (daar kon ik in het begin helemaal niet aan de benen komen.) daarnaast heb je ook nog druppletjes die je bij de ruitersport zaak kan krijgen die je ook door het voer doet. die curemok hebben ze ook gewoon in de ruitersportzaak hoor.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:00

door de zee lopen!!!
dat werkt echt super goed.
paar keer per week.
maar dan moet je wel een zee in de buurt hebben natuurlijk....

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:27

Imaverol werkt heel goed! Moet je oplossen in water en dan zou je het bijvoorbeeld in een plantenspuit kunnen doen en het erop spuiten. En de sokken goed schoon en droog proberen te houden! (eventueel toch de koot leegknippen, ik heb eens een pony gezien die het zo erg had, dat er gewoon echt gaten in zijn benen zaten) Veel suc6!

naomi_lover

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:15

als je mok weg wilt krijgen zal je toch ook moeten smeren, wij hebben een shire die dus ook sokken heeft en dus veel kans op mok, toen we hem krgen had hij hele gaten in zijn kootholtes en ook aan de voorkant van zijn koot. wij hebben er een dierenarts bijgehad en die heeft clindacutin gegeven werkt prima maar moet je wel smeren, als het dan weg is aan de buitenkant, dan kun je idd cure mok gebruiken, maar dat is alleen om de mok van binnenuit tegen te gaan, verder kun je D-tox voeren te bestellen bij de paardendrogist,dat helpt de bloedbaan te zuiveren. succes!