afstammelingen ulft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 07:09

Wie heeft een afstammeling van de hengst Ulft?
Ik heb er zelf nl. één en zou het leuk vinden om de horen wie er ook één heeft en hoe hij/zij is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:41

Coby van Baalen heeft er een...... Ferro. Ik kende ook een afstammeling van Ulft en dat was wel ene hele mooie keurmerrie, maar verschrikkelijk moeilijk van karakter. En dan ken ik ook nog een ruin van ulft, zwart, uit een merrie van Pele x Naturel. Kan heel goed lopen. Ulft fokt moeilijke maar goedgaande dressuurpaarden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:58

Coby van Baalen heeft een heleboel nakomelingen van Ferro op stal staan, dus die voeren ook Ulft bloed. Schijnen inderdaad moeilijk paarden te zijn, maar kunnen wel geweldig lopen.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 12:33

Ik wist dat Ferro afstamt van Ulft. Misschien kennen jullie ook wel Paddox, nog een jonge hengst met veel toekomst in de dressuur, stamt ook weer af van Ferro. Ik heb hem zien lopen, geweldig.
Mijn eigen paard is niet echt makkelijk met rijden, maar dat ligt ook aan mij, ben ik bang voor. Hij is makkelijk in de omgang, maar moet wel weten dat je echt wil dat hij voor je moet werken, anders neemt hij een loopje met je. Geef hem eens ongelijk.

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:40

Hai Favo,
Wij hebben er ook eentje op stal gehad, en dat was een superpaard Party!!
Inderdaad een beetje een typisch karakter (soms wat nukkig en bazig), maar als hij eenmaal z'n plaats wist, was íe zo mak als een lammetje.
Toen hij eenmaal door die moeilijke periode heen was, liep hij super en was ook in omgang erg braaf.
Wel bleef hij tegen andere paarden z'n "ware aard" tonen, daar kon hij niet zo goed mee omgaan.
'k Zou zeggen: houd hem scherp, en laat niet over je heen lopen, dan komt het allemaal vast wel goed !

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 18:57

Yvonne van bokt heeft een ulft nakomeling, staat wat over in Picture.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 23:06

Mijn "Ulft" is juist vriendelijk tegen andere paarden.
Hij wil met een buitenrit wel altijd voorop, want anders is hij niet meer te houden.
Ik heb gezien dat Yvonne ook een nakomeling van Ulft heeft.
Ik vind vooral de hoofden zo sprekend van de Ulft-kids.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 23:35

Ik ken een aantal nakomelingen van Ulft en een kennisje van mij heeft Ulft zelf onder het zadel gereden. Volgens haar was Ulft het fijnste, liefste en beste paard dat ze ooit gereden heeft. Ulft heeft zelf op GP niveau gelopen en liet zich makkelijk berijden.

De nakomelingen van Ulft die ik ken zijn ook stuk voor stuk fijne en werkwillige paarden.