in navolging euro enquete

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

in navolging euro enquete

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 11:39

Ik heb het er al eens met percy over gehad toen ik in de lach schoot (maar mezelf ook herkende) in haar uitspraak dat ze sinds de invoering van de euro vrekkig was geworden. Dat geldt ook voor mij. Ik vertik het gewoon om f 200 gulden (ja, ik reken nog steeds om in guldens) uit te geven aan een blouse, trui of een paar schoenen. Of 28 euro aan een t shirt. Ik doe daar principieel niet aan mee. Maar mij valt het op dat andere mensen allemaal klagen en klagen dat alles duurder is geworden maar ze kopen nog net zoveel als vroeger en kunnen zichzelf niets ontzeggen. Ik denk ook dat daarom veel mensen in de schulden komen, ze doen het gewoon zelf.

Hoe zit het met jullie, zijn jullie je geld anders gaan uitgeven? ik snap bijvoorbeeld dat de jongeren onder ons, die nogal eens uitgaan en horecagelegenheden opzoeken minder te drinken hebben dan voorheen.

De hond is de betere mens


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:49

Ik ga niet meer voor de lol een avondje naar de bios. Kleren doe ik op een of andere wonderbaarlijke manier ook steeds langer mee (maw, ik draag ze wat verder 'af') Met paardrijden draag ik nu echt wat oudere kleren. Ik ga ook erg weinig meer naar de 'stad' heb ik minder verleiding om dingen te kopen.
Wat ik ook vind, we werken er zelf aan mee: Waar je voorheen een kennis 7,50 a 10 gulden voor een verjaardag gaf, nu wordt er met bedragen tussen de 5 en de 10 euro gesmeten (tussen 11 en 22 gulden). En dan word je bijna raar aangekeken als je 5 euro geeft...
Vorige week hebben we meubels gekocht. € 6150 !!! En ja ook ik reken om, dat is wel fl 13.500!!

:evaw:

Cer

Berichten: 30143
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:54

Nou ja, veel kocht ik al niet, en soms heb je wel es nieuwe kleren nodig. Maar ik ga daar nu voor in de (relatief) goedkopere zaken kijken. Merkkleding vind ik nu echt overdreven duur. Een avondje bioscoop willen we nog wel eens doen, maar zeker niet vaak, en gezellig uit eten moet toch even voor gespaard worden... Kappertje doen we zeker niet meer, dat wordt door een kennis aan huis gedaan. Boodschappen worden uit de reclamefolders gehaald en bij de goedkopere winkels.. zelfs over het te rijden kilometers wordt nagedacht...


Dus aan de ene kant doen de mensen het misschien zelf, maar dat zijn waarschijnlijk mensen die al veel kochten? Diegene die al zuinig aan deden, komen ook in de problemen, en dat is dan niet geheel eigen schuld... Ik had ook niet voorzien dat dingen ineens zoveel duurder zouden worden, zelfs het houden van mn paard wordt nu regelmatig goed overdacht, tot mijn ellende... Tot nu toe kon ik het altijd redelijk bolwerken, maar het wordt toch wat krapjes.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:00

Ik kocht nooit veel en ik ben niet meer gaan kopen sinds de euro er is. En toch sta ik nu bijna iedere maand in de rode cijfers, terwijl ik vroeger niet eens in de richting kwam.
Ik doe al boodschappen bij de Hoogvliet en soms ga ik naar de Aldi. Kleding koop ik bijna altijd in de uitverkoop. Tja... volgens mij is 't toch de euriflatie.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:03

Ik moet zeggen dat ik vorig jaar wel heel makkelijk geld uitgaf aan bepaalde zaken... even een dvd'tje hier, even de auto voltanken om naar Luxemburg te gaan daar, even een menuutje halen bij de Burger King om vervolgens ruim 15 gulden (7 euro) kwijt te zijn en je vervolgens realiseren dat je voor dat geld bijna 3 volledige warme maaltijden kunt koken (ik wel tenminste Haha! )

Nu ben ik een stuk zuiniger geworden en let een stuk beter op waar ik mijn geld aan uitgeef en bedenk me of ik het het geld wel waard vind en of ik het echt wel nodig heb. Uiteraard dacht je daar bij de gulden ook aan, maar nu ga je ook nog eens omrekenen en kom je al snel tot de conclusie dat dat mac-menu of dat pilsje toch eigenlijk behoorlijk duur is geworden.

Ik begin het nu in mijn portemonnee te merken dat ik wat zuiniger ben geworden en dat is een goede zaak (zeker als je het plan hebt om weer een paard aan te schaffen Haha! )

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:25

Ik vind die Euro nog steeds 3 x niets. Ik kan maar niet wennen aan dat stomme ding, we mogen van mij zo weer terug naar de gulden.

Ik vind dat ik voor mezelf veel te makkelijk geld uit geef met die euro. Het klinkt allemaal zo goedkoop. Wat is nou 10 euro als je het snel zegt? Maar intussen geef je wel zo even 25,- piek uit.

Nee, ik kan er niet aan wennen. Ik ben dus idd een van die personen die het te makkelijk uitgeeft.

En Sjimmy, in winkels wordt er volop aan meegedaan. Volgens mij kun niet eens meer CD en VVV-bonnen krijgen van een lager bedrag dan 7,50 euro!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:30

Ik ga minder naar de stad tegenwoordig, en als ik er ben dan vlucht ik er na 3 winkels ook weer weg. Wat een prijzen tegenwoordig, daar wordt je echt niet goed van. Ik koop dus veel minder kleding dan voorgaande jaren.

Ook in de supermarkt let ik beter op, ik vind vooral de groente schrikbarend duur. Heb de indruk dat vooral daar de gulden prijs een euro prijs is geworden. Kun je goed zien aan seizoensgroenten bijvoorbeeld sla of komkommer, waren eerder 99 cent nu 99 eurocent, en geen 45 eurocent.

Sprakeloos

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:32

Fitzroy schreef:
En Sjimmy, in winkels wordt er volop aan meegedaan. Volgens mij kun niet eens meer CD en VVV-bonnen krijgen van een lager bedrag dan 7,50 euro!


inderdaad, vind maar eens een leuk cadeautje van een euro of 5 Verdrietig

:evaw:

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:39

ik merk aan mezelf dat ik het geld veel makkelijker en sneller uitgeef. ik kocht een kadootje voor een vriendin van me die jarig was gisteren. normaal met de gulden besteedde ik daar ongeveer 15 gulden aan. nu heb ik 20 euro uitgegeven. dan denk je wel dat het niet zo veel is, maar het is wel 45 gulden. maar dat realiseer ik me meestal pas als ik het gekocht heb

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:51

In de winkels wordt het ook steeds gekker, doen ze net of ze gigantische aanbiedingen hebben:
Eerst stuntten ze met een ltr appelsap/sinasappelsap voor fl 1,- en nu voor 0,50 eurocent! Nou da's nog steeds fl 1,10!
En vooral dat EUROCENT...net of je het over de oude centen hebt, moet dan maar "goedkoop" zijn.
Het merendeel wat eerst een tientje was, is nu gewoon 5 euro.....oooh wat kunnen ze goed rekenen! Ja, in hun eigen voordeel. Ik word er schijtziek van.
Alles is daardoor maar omhoog gegaan.
Het eerste wat ik zag met dat tientje was met die afzetters van de milieustraat. Eerst was dat fl 5,-.... en erna ineens fl 10,-. En ja hoor, na de euro: je raad het al 5 euro!! Is zo lekker makkelijk: gedeeld door 2 EN een enkel briefje! Misselijk
Ik zeg nu voortaan altijd:
" Het is niet goedkoop, het is minder duur!
"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 12:55

Branca schreef:
In de winkels wordt het ook steeds gekker, doen ze net of ze gigantische aanbiedingen hebben:
[/b]"


hahahaha, dat is helemaal waar: een aanbieding of stunt houdt in: i.p.v. een achterlijke prijs te vragen terug te gaan naar een NORMALE prijs i.p.v. naar goedkoop. Er is niets meer goedkoop! met een beetje geluk betaal je een normale prijs! En dat noemen ze dan aanbieding.

De hond is de betere mens

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:59

Ik was ook voor de invoering van de euro niet zo'n shopper, maar ik let wel op de prijzen als ik nieuwe kleding nodig heb. Tegenwoordig rijzen de prijsen de pan uit. Ze hebben ons allemaal ondersteboven genomen met die euro. En de schuld maar geven aan de inflatie...ja natuurlijk...van 20% zeker? Frusty

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:06

Ik ben kwa kleding, schoenen etc niet zo'n spender (wel kwa paardenspullen, maar dat doet er even niet toe Schijnheilig )
Ik reken ook nog iedere keer om en als ik het te duur vindt, dan koop ik het gewoon niet. Met uitgaan moet je gewoon wel, je kunt niet de hele avond niets drinken (ja of water uit de kraan, maar dat wordt je ook snel zat)

Ik vind de Euro dus gewoon bagger, ook om mee naar het buitenland te gaan, daar heb je weer andere prijzen en vaak nog duurder Boos!

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:21

ik werk in een winkel en echt alles is duurder geworden hoor! en dat hebben ze dan heel sneaky gedaan, want al voordat de euro kwam waren de gulden prijzen al stiekem omhoog gegaan en toen de euro kwam hebben ze het even rustig gehouden, toen na een aantal maanden hebben ze het weer duurder gemaakt!
Ook treinkaartjes, dit jaar is een treinkaartje voor mij van dordrecht naar eindhoven gewoon met een euro omhoog gegaan ik betaalde voorheen €11.20 (met al 40% korting) en nu €12.20!
ik koop ook een stuk minder tegenwoordig vroeger kocht ik best veel kleding en schoenen, dat haal ik nu niet meer en dat terwijl ik toch meer inkomen heb!
en wat sjimmy zei over die cadeautjes, ik deed ook altijd 10 gulden voor kennissen maar daarvoor kan je nergens meer iets vinden het is nu 10 euro wat je moet uitgeven voor een beetje een fatsoenlijk cadeautje!!
eten ook vroeger betaal je voor een brood 1 a 2 gulden nu betaal je €1.50 voor de brood
maar je kan wel zeggen terug naar de gulden maar dan maken ze ook alles weer duurder!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:23

Op zich vind ik het prima dat de Euro er is! Juist omdat we in heel Europa dezelfde munt-eenheid hebben, kan je de prijzen goed met elkaar vergelijken!
Wel zijn er een heel aantal dingen flink duur geworden Boos! ! Vooral het "uit eten gaan" is hier bijna niet meer te betalen !! Voor de euro, gingen wij bijna ieder zondag wel uit eten Bloos ! (eerlijkheidshalve gebied me te zeggen, dat wij wat dat betreft in een "goedkope" regio wonen!!) We betaalde dan voor 4 personen, mét drinken erbij zo rond de 50 Dm (fl 55,-) In Euro´s ongerekend dus €25,- . nu zijn we voor hetzelfde al gauw €35,- kwijt Verdrietig !
Met de normale boodschappen, vind ik het -hier- nog wel meevallen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:34

Ik geen ook juist eerder meer dan minder uit sinds de euro.. Bloos
Vooral aan kleine dingen, make-up en vooral snoep/eten.

Aan kleding geef ik niet meer of minder uit dan ik eerst deed. Of nouja, naar verhouding met de gulden natuurlijk wel omdat alles duurder is geworden

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:40

Ik ben nu redelijk gewoon aan de euro...

Maar wat mij opvalt is dat je die muntjes makkelijk uitgeeft zonder er bij na te denken dat het toch wel best veel is...
Ik probeer er wel op te letten nu, maar in het begin dacht ik er minder op na (met als gevolg dat ik ineens tot de conclusie kwam dat ik best wel veel uitgaf, met daar weer als gevolg op dat ik er nu wel op let)

Vrekkig zou ik het niet noemen, eerder verstandig en spaarzaam Knipoog

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:46

Ik ben dus inderdaad steeds vrekkeriger geworden Haha!

Vroeger nam ik nog wel eens iets leuks mee voor de kinderen als het een gulden of twee kostte. Maar nu kosten diezelfde kleinigheidjes twee euro en daar heb ik geen zin meer in.
De enige winkels die redelijk gebleven zijn vind ik het Kruidvat en de Hema. Bij de Hema hebben de ijsjes nog steeds rare prijzen omdat ze omgerekend zijn en niet verhoogd. Als de kids een ijsje krijgen ga ik daar wel heen want een klein softijsje kost geen gulden meer maar een euro.

In de supermarkt denk ik ook steeds twee keer na voordat ik iets in mijn kar gooi maar eten en drinken heb je gewoon nodig uiteraard.
Kinderkleren gaan niet zo lang mee met die twee van mij. Ik zie mijn jongste nu weer bovenop een roestig oud landbouwwerktuig klimmen Haha! De Marca in de uitverkoop is tegenwoordig goed genoeg voor mij.

Zo kan ik nog wel uren doorgaan maar het komt er op neer dat ik bijna geen extra dingen meer koop, alleen nog wat ik echt nodig heb en daarvoor wacht ik op een aanbieding als het even kan.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:49

Kleding van de markt, lekker goedkoop en leuk!

Verder wacht ik nog steeds tot die (dure) mascare in de aanbieding is 2 halen 1 betalen *LOL*
Voor een goede rijbroek heb ik best 100 euro over (naja mn ouders dan) maar voor van die open zomer schoentje's absoluut niet.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:14

Ik geef ook meer uit sinds de euro. Niet dat ik meer heb, ik houd nu een iets langer stukje maand over Haha!
Ik reken nog steeds wel om naar de gulden, maar als ik iets wil hebben.... Ik ben nogal een muts met geld Clown

זכור

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:22

Ik vind de euro echt ruk !
Ik had het er toevallig gisteren over met een vriendin.
We kwamen allebei tot dezelfde conclusie, wat eerst in guldens was is nu in Euro's !
Ik vind het echt zo belachelijk, maar ja ik denk ook niet dat de gulden ooit nog terug gaat komen.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:07

Ja en achter de kassa moet je een uur wachten op mensen die overal zoeken naar die ene cent *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:14

Ik vind de euro wel een mooi muntje...
Maar de meeste bedragen vond ik voor de komst van de euro al veel te hoog...dus, vrekkig zal ik daarvoor ook al zijn geweest....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:02

Ik merk het ook aan het pinnen.
Ik pin nu best makkelijk honderd euro, terwijl ik nooit tweehonderd gulden pinde, laat staan 220 gulden.

Nieuwe kleren kopen doe ik sinds ik mijn paard heb niet zo vaak. Ik vind het niet nodig en geef mijn geld liever aan paardenspullen uit.. Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Arlette1991, bloemm, daiswees, DotBot, Escada, Esther_r20, flooooo, GoogleAdsense, History_, IASCrawler, kinel, kosseh, lobkew, LuCa88, massiemas, nick_en_ik, ontherun, Relserk, Shenavallie, Solleke_Noah, Symke, Travel_me, Wenta en 187 bezoekers