Democraat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Democraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 13:55

Wat kunnen jullie mij vertellen over de hengst zelf maar ook over zijn nakomelingen??
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat voor beeld hebben jullie van de hengst en zijn kinderen??
Wat zijn nu typische dingen die democraat vererft?
foto's etc zijn ook welkom!


Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:31

Let wel op met Democraat, hij durft weleens oudbollige paarden door te fokken. Vrij zwaar, en koude paarden. Ik raad je wel aan met hem een bloederige merrie te gebruiken.

Op de hengstenkeuring dit jaar liep er wel een zeer aansprekende nakomeling van rond.

Waarom is je oog eigenlijk gevallen op Democraat.

Suzanne F.

Berichten: 48960
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:31

Over het algemeen lastige paarden en heel veel schimmels en vossen. Ben er niet van gecharmeerd. Jup is natuurlijk een fantastisch dressuurpaard maar niet mijn type.

Ben niet weg van het type wat hij vererft en ook niet van de karakters, vaak kijkerige zeikerds...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:48

Democraat is ook niet echt mijn type. Ik vind hem te weinig modern. Maar smeken zijn natuurlijk niet te twisten. Of zijn nakomelingen moeilijk zijn weet ik niet. Maar dat hij veel witte en vossen paarden fokt is wel waar. Maar als je daar geen probleem mee hebt, en je bent gecharmeerd door democraat, zou ik je gedacht volgen

boemel

Berichten: 8273
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:48

Ik ken(de) er 3. Een schimmelmerrie, die met 6 jaar Z-dressuur liep. Erg mooi paard om te zien. Was niet al te groot. Werd door een andere ruiter ook uitgebracht in de springsport en dit ging ook super. Paard met een heel makkelijk karakter

De 2e is ook een schimmelmerrie, met werkelijk een geweldig voorbeen. Ze kan echt super lopen. Als ik haar onder het zadel zie, ga ik echt staan watertanden. Helaas is ze nogal overgevoelig en hypernerveus en is het nooit gelukt haar goed in de wedstrijdsport uit te brengen. Ze is nu geloof ik 12, dus verwacht er ook niet al te veel meer van. (Wel heel mooi paard om te zien)

En de 3e was een tamelijk grote vosmerrie. Ze was toen ik haar zag, pas 3, maar ik vond haar niet bepaald mooi. Ze was niet grof gebouwd, maar toch weinig luxe en een vrij grof hoofd. Ik heb haar nooit onder het zadel gezien. Was in de omgang een erg lief paard.

Ik heb zelf 1.5 jaar een afstammeling van Henderson gereden. Hij is een zoon van Democraat. Dit paard kwam overigens uit de zelfde merrie als Yup. Dit paard had altijd een lief, maar behoorlijk eigenwijs karakter.
Hij was erg koel in de omgang, maar je moest werkelijk oppassen hem niet kwaad te maken. Met dingen als longeren, hoofdstel indoen en manen trekken heb ik heel wat uurtjes aan hem gespendeerd.
Hij was aardig groot (als 3-jarige 1.80m). Hij is later door een andere ruiter in de sport uitgebracht met niet al te veel succes. Is nu geloof ik doorverkocht naar Amerika.

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:07

Afbeelding

Schimmel
1.72
1985
KWPN
Westfaals Verb.
Oldenburgs Verb.

De KWPN-Hengstenkeuring 2002 is zeer goed verlopen voor Democraat: 3 hengsten zijn aangemeld, 2 zonen doorverwezen naar de 2e bezichtiging en 2 zonen aangewezen voor het verrichtingsonderzoek n.l. de Democraat x Michelangelo van fok./eig. René Franssen en de Democraat x Juventus van fok./eig. Twan Hoefs.
We zien zowel op de landelijke als de nationale concoursen veel nakomelingen van Democraat. Daardoor staat Democraat zeer hoog op de dressuurindex 2002/2002.
Deze lijst wordt geleidt door Cocktail, gevolgd door Vincent en Donderhall en op de vierde plaats: DEMOCRAAT!!!

Enkele van zijn opvallendste kinderen zijn ongetwijfeld de paarden:


a JUP Grand Prix dressuur met Sonja Gademann.
a HUNTER met Leida Strijk 1998 no. 3 tijdens Nederlandse Kampioenschappen te Nijmegen.
a HENDERSON (Democraat x Amor) is een goedgekeurde KWPN hengst van Democraat's eerste jaargang die later naar de USA geëxporteerd is!
a CLASSIC MAN (Concorde v.d. Helle x Democraat) winnaar met Toni Hassman van de titel Best Young Stallion 2000 in Zwolle.
a DANCING MAN (Democraat x Romadour II) Prix St. George dressuur
a DUNHILL (Democraat x Pik Bube I) Prix St. George dressuur
a DEAVILLE (Democraat x Weltmeister) Prix St. George dressuur
a DEMIRO II (Democraat x Ramiro) Prix St. George dressuur
a IMAGINE (Democraat x Roemer) Prix St. George dressuur
a JIVARO (Democraat x Wolfgang) Prix St. George dressuur

Democraat heeft destijds zijn verrichtingen afgelegd in Warendorf en deze winnend afgesloten. Mede doordat Democraat daar zo imponeerde heeft hij twee seizoenen gediend op het NRW Landgestüt in Warendorf.
Dat hij daar gepast heeft blijkt wel: zijn kinderen presteren daar zeer opvallend zowel bij de dressuur als het springen, waardoor ook hier Democraat zeer hoog op de dressuur- en springindex staat.

Democraat zelf heeft de dressuurcompetitie gewonnen met Anky van Grunsven en later nationale en internationale successen geboekt op Prix-st. Georges / Intermediare I niveau!

Daarnaast heeft Democraat nationaal 1.40 m. gesprongen onder Jos Lansink en in 1996 vele internationale successen geboekt met Jutta Winkler, o.a. winnaar nationale rubriek in Mechelen en Brussel!



V

Pion V Abgar XX V Abernaut XX

M Karatja XX

M Irma La Duce V Epigoon
M Verda
M Wilena
(Ster Pref) V Silvano V Le Mexico
M Marion
M Orlena
(Keur pref prest) V Pericles XX
M Carlena
Afbeelding
Democraat X Donnerhal
Showtime (Contango X Democraat)
Afbeelding
Afbeelding
Showtime heeft met succes deelgenomen aan de kwaliteitsbeoordelingswedstrijden voor 3-jarige paarden. Zo was Showtime winnaar van de prestigieuze wedstrijd van Varsseveld. Hierbij viel vooral zijn draf en galop op, en hij scoorde hiervoor een 9.

Showtime werd in december 2002 tijdens de AES keuring te Schijndel kampioen van de 3- en 4-jarige hengsten


Treasure (Democraat x Lavilana ster van Havidoff), fokker N. Augustinus te Ingen, eigenaar mevr. J.E. Reessink-Brouwer en H.C. Vonk = AANGEWEZEN VOOR ERMELO

Democraat x Glendale x Renville hengst
Afbeelding
Afbeelding

Democraat X turbo X Formateur ZZ-Zwaar
Afbeelding
Afbeelding

Enne , ik ben het niet echt met je eens dat democraat zoveel bloed nodig heeft, kijk maar eens naar bovenstaande combinaties!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:25

Dat is jouw persoonlijke smaak Samsam,
ik heb op Horses ook al gezegd dat ik vind dat die hengst bloed nodig heeft.
Ik zie ze liever niet meer zo ouderwets, ongeacht of ze kunnen meekomen of niet.

Verder vind ik het karakter inderdaad ook niet prettig, maar ik zou het niet als lastig omschrijven.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:40

Ben er ook van overtuigd dat de hengst echt bloed nodig heeft. De foto's in dit forum bewijzen het.

Naar mijn mening.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:41

Gisteren heb ik Showtime voor het eerst Live gezien. Zijn verschrikkelijk fijne karakter viel bij mij zeer positief op! Maar meer als sportpaard dan als dekhengst!

Zelf denk ik dat als hij goed vererft dat dit van de kant van Contango komt, en niet van Democraat.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:51

Democraat vergroot niet, hij moet daar aansluiting voor hebben, anders doet hij hetzelfde als zijn vader. Dus even de lijnen van de Nederlandse stammen naast elkaar leggen. Van Biotop is helaas weinig te zeggen op dat gebied, daarvoor heeft hij te weinig KWPN gefokte kinderen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:27

Als je wat meer knieactie wilt kun je ook aan Don Primaire denken misschien?
Ik weet niet zoveel van Don Primaire maar volgens mij vergroot hij, kan hij best een bloederige merrie gebruiken en alle paarden met Donnerhall bloed die ik ken hadden een heel mooi voorbeen gebruik met veel buiging in de gewrichten.

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:23

Sjuimpje schreef:
Dat is jouw persoonlijke smaak Samsam,
ik heb op Horses ook al gezegd dat ik vind dat die hengst bloed nodig heeft.
Ik zie ze liever niet meer zo ouderwets, ongeacht of ze kunnen meekomen of niet.

Verder vind ik het karakter inderdaad ook niet prettig, maar ik zou het niet als lastig omschrijven.


Ik vind het feit dat hij met een combinatie met Amor een goedgekeurde hengst brengt wel een feit dat hij ook met paarden met minder bloed goed kan combineren!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:29

Samsam schreef:
[Ik vind het feit dat hij met een combinatie met Amor een goedgekeurde hengst brengt wel een feit dat hij ook met paarden met minder bloed goed kan combineren!
[/quote]


Henderson is voor het zingen de kerk uitgegaan, zoals we dat zo aardig noemen als een eigenaar de kans krijgt zijn hengst (z.g.) te exporteren inplaats van af te laten keuren.

Overigens zat voor die Amor de volbloed Excurs XX hetgeen de waarnemingen van Sjuim bevestigd.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:01

Ik heb een democraat gereden (schimmel merrie van 1.65) die verschikkelijk goed dressuurt (was al ZZ) ze is wel op 8jarige leeftijd blind geworden aan 1 oog (maar dat zal wel toeval zijn). Het was wel een paard dat redelijk snel "beledigt" was als je het in haar ogen niet duidelijk genoeg uitlegde


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers