Vraagje over fokklasse en arabische hengst Extreme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Vraagje over fokklasse en arabische hengst Extreme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 19:56

bij de vader van mijn paard (vitano) staat dat hij fokklasse 3 is, wat houdt dit precies in (vitano is overigens een nrps)

daarnaast zijn twee paarden die ik ken gedekt door extreme, een wit arabische volbloed (dacht egyptisch gefokt) dat voor 2 jaar in belgie dekt, hij komt oorspronkelijk uit amerika.. wie heeft er foto's van?
(eerste veulentje van de twee paarden is overigens vrijdag geboren en ik heb haar vandaag gezien, prachtig beestje met supermooi hoofd, wordt wit Haha!)


marijke*

Berichten: 886
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Lubbeek, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:54

Ik denk dat je de hengst Extreme Echo bedoelt.
Dat is een witte Arabische Volbloed hengst. Meer info vind je op volgende website: http://www.extremeecho.com/
Of hij in Belgie dekt/heeft gedekt weet ik niet.
Wel staat er een hengst Extreme in Belgie bij Jadem Arabians ter dekking, maar dat is een bruine hengst:
http://home2.pi.be/gjamar/Extreme.htm

Dat van die fokklasses weet ik niet juist.

De vraag is niet:
Kunnen dieren denken? Noch: Kunnen zij spreken?
De vraag is: Kunnen zij lijden? (J. Bentham)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:59

T*ring wat is dat beest mooi. KWIJL. Echo bedoel ik dan he.

'Paint' it 'Black'

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 21:46

Denk dat het extreme echo is.. weet namelijk zeker dat hij uit amerika komt en wit is Lachen
Prachtbeestje Haha!
Heel erg bedankt Lachen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:47

Informatie over de fokklasses *LOL*

Fokklasse 1: voldaan aan verrichtingsonderzoek, sporttraject en nakomelingenonderzoek
Fokklasse 2: voldaan aan verrichtingsonderzoek en sporttraject
Fokklasse 3: voldaan aan verrichtingsonderzoek

Een hengst die wel aan het verrichtingsonderzoek en het nakomelingenonderzoek heeft voldaan, maar niet aan het sporttraject blijft een klasse 3-hengst. Er wordt dan in het hengstenboek bijvermeld dat het nakomelingenonderzoek al is afgenomen Lachen
(maar volgens mij heeft Vitano nog geen nakomelingen getoond? Heb geen zin om naar beneden te lopen Bloos )

Wat zit er trouwens van moeders kant achter je paard? En hoe groot is hij/zij?

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:56

Ben toch even beneden geweest, want ik wilde even wat drinken Knipoog

Vitano heeft in 2002 met succes nakomelingen getoond, maar niet voldaan aan het sporttraject dus hij blijft een klasse 3 hengst.
Ik zag trouwens dat zijn vader en zijn moeder dezelfde moeder hebben Lachen

En in je profiel zag ik dat Valentino 1.62 is, best wel pittig voor een zoon van een hengst uit de D-maat Lachen Ben benieuwd naar de moeder Verward
(volgens mij is er dit jaar trouwens een zoon van hem goedgekeurd die ook Valentino heet Haha! Ik meen dat Dusty(moeder van Sergi en Star van Vreeburch en in eigendom van rooslover hier op bokt) dit jaar door hem gedekt wordt Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:49

Welke Extreme bedoel je? Ik ken ook een Extreme, en dat is Om El Extreem, uit Amerika van Om El Arab. Vader van deze hengst is Sanadik El Shaklan, en deze hengst komt weer van El Shaklan (heeft een stempel gezet op de Golden Cross fokkerij). Deze Extreem staat in Belgiƫ nu, bij Johanna en Philippe (http://www.europeantrainingcenter.com)
Afbeelding
Afbeelding

Galactica Wadim X Gemini

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:36

Marroussia (onbekende merrie) de moeder van mijn paard.. Die is overigens ook niet zo groot..
Onderzoek is inderdaad wel verricht Lachen -> zijn halfbroer was toen goedgekeurd, die heet ook Valentino Haha!
Enne.. Vitano is inderdaad 2 keer zelfde merrie.. ben alleen ff me papieren kwijt (oeps)

Maarre.. die andere extreme kan het dus ook wel zien Verward Denk eigenlijk die laatste.. Hij komt zeker uit Amerika en is nu zeker in Belgie namelijk.. Hij fokt in ieder geval hele extreme hoofden (mooie knik) misschien dat jullie het daarop weten? Vind deze laatste ook *kwijl* (vind hem overigens veel op extreme echo lijken!)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 23:40

Nog even gezocht in me map.. Vita Nova's Sopraan inderdaad, pref NWPS (is dus welsh, toch)?
Valentino's moeders vader is trouwens Master (vader Magister), moeders moeders vader Claverdon Apollo, kennen jullie die hengsten?

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:35

Master ken ik wel, Apollo zegt me niets *LOL*
Kees Klaver heeft een bij het NRPS-goedgekeurde zoon van Master(x triton dacht ik Verward ); MR marlo Haha!

Vita Nova's Sopraan is inderdaad een welshje *LOL*

Geluk gehad trouwens dat jou Valentino zo groot is *LOL* Mijn NRPS-merrie is nu 3,5 en ongeveer 1.57 terwijl ze helemaal paardgefokt is...Chico x zelhem x pericles xx Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Umeo en 53 bezoekers