Welke wedstrijden zijn het meest bij gebleven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Welke wedstrijden zijn het meest bij gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 13:57

Hallo,

weer een nieuw topic:

Ik ben benieuwd naar de wedstrijd die jullie het meest is gebleven en waarom.

Ik kijk uit naar jullie reacties!
Knipoog Knipoog Knipoog


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:03

Champion Arnhem, want daar reed ik 76% bij de Z2 pony's en won toen van het hele A-kader, dat was wel kicken Haha!
Verder heb ik hele goede herinneringen aan de verschillende SGW's die ik heb gereden, niet zozeer om de goede uitslagen, maar omdat het van die leuke gezellige dagen waren....

Ook, (maar daar reed mijn zusje en niet ik) de meerdaagse wedstrijd in Zuid-Frankrijk en natuurlijk het EK zelf, dat is gewoon zo geweldig om eens een keertje mee te maken! Cool

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:05

ik zal nooit de wedstrijd vergeten dat ik nog in de L1 zat zo'n 13 jaar geleden, ik had 4 winstpunten in de L1 en had er dus nog 1 nodig om over te stappen.

het was februari en in de binnenbak waar ik moest starten zaten luchtventilatie gaten in de nok van het dak, echter zaten hier allemaal grote plakkaten sneeuw en die kwamen dus tijdens mijn proef naar beneden vallen waarvan 1 boven op het hoofd van mijn paard, en die ging daar dus gigantisch van aan de kletter ( begrijpelijk) en ik werd dus gediskwalifiseerd, naar de jury toegegaan en die gaf als argument dat ik mijn paard in de hand moest hebben....net of dat een paard daar niet van aan de kletter zou gaan....mijn tweede proef vielen ze naast me en voor me op de grond, paard in de stress en ik heb afgegroet...weer 2 verliespunten, ik was dus in een tijdsbestek van 15 minuten alle 4 mijn winstpunten kwijt.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:15

judith, dat is wel superwrang zeg!

Springen successen *LOL*
Party!! De kringkampioenschappen jaren geleden toen ik 2 paarden in het L springen startte. Twee manches rijden, maar 1 zadel hebben dus steeds omzadelen, en beide paarden dubbel foutloos. Er zat maar 1 andere combinatie in de barrage dus ik had 2 minuten om om te zadelen en de ander te starten. Uiteindelijk won ik met het laatste paard (onze trouwe Trammelant) met ruim 4 seconden verschil op nr 2 en was ik met de ander dus 3e.

Party!! Het M parcours waar de 4 fouters al werden opgeroepen voor de barrage terwijl ik nog moest starten met Trammelant, en die liep dus foutloos *LOL*

Party!! Raimaer's eerste B parcours toen ze twee keer foutloos liep als 4 jarige.

springen blunders
Party!! de NKB kampioenschappen waar ik voor de bel starttte in de barrage Frusty
Party!! het verkeerde parcours vorig jaar met Pablo Frusty

Dressuur successen *LOL*
Party!! B en L1 dressuur in Vorstenbosch, Pablo 2 keer 1e, + 2e en 3e en 5 wp uit 4 proeven (waarvan 1 keer gejureerd door Lieke2 *LOL*)
Party!! dressuurproef tijdens de SGW met Trammelant, alles klopte die dag en we hadden bijna 80 %

Dressuur blunders *LOL*

Party!! NCB kampioenschappen B bij de paarden als 12 jarige en zo zenuwachtig dat ik bij het halthouden- 4seconden stil staan begon te groeten Haha!
Party!! de M2 proef waarbij Trammelant niet voorbij B-E durfde ivm de varkens achter de juryauto en loepzuivere wissels om de pas liet zien in de middengalop over de lange zijde Haha!

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:16

Hummelo, maar vraag me niet meer welk jaar.

Ik reed destijds met Fabionne. B-dressuur. Aaarrrrgggghhhh wat een akelig beest was dat eigenlijk. Bah. Echt absoluut niet opgevoed, want een keer doorpakken mocht van de eigenaren niet. Alles werd met brokjes opgelost. Moet je vooral met een Pion*Doruto*Epigoon merrie doen.

Ik lag er regelmatig af, 1 of 2 keer per wedstrijd was heel gewoon. Dat beest had gewoon iedere keer een ander truukje, niet de trailer inwillen, er niet uitwillen, niet op kunnen stijgen, niet willen lopen. En het liefst allemaal tegelijk.

Ik wilde opstijgen, mijn vriend had Fab vast. Hij stond alleen niet echt op te letten. Ik had mijn rechterbeen nog in de lucht hangen of Fabionne zet de achteruit erop en is niet meer te stoppen. Ik ben op de een of andere manier toch met mijn billen in het zadel terecht gekomen.

Al achteruitvliegend zijn we tussen 2 trailers terechtgekomen. Ze kwam op de dissel van een trailer terecht en kwam achterover met haar kont tegen de achterkant van een dure grote terreinwagen met dubbel opengaande achterdeuren. Hierdoor vloog ze in 1 beweging weer naar voren en heeft het gepresteerd om tussen die trailers weer richting auto's te draaien. Ergens in die manouvre ben ik tussen de trailer van mijn paard afgekeild. De auto's die voor die betreffende trailers stonden, stonden iets met de neuzen naar elkaar toe. Ze is (dus zonder ruiter, want die probeerde te ontdekken welke lichaamsfuncties nog deden) over die naar elkaar toestaande autoneuzen gesprongen. Daarachter stonden weer 2 auto's met trailers erachter. Met de losse stijgbeugel heeft ze de linkerspiegel van een Mercedesbus kapotgeslagen. En toen was ze weg.

Wonder boven wonder ben ik ongedeerd uit die strijd gekomen. Helaas had de terreinwagen ruim 3000 gulden (!) schade. Daarnaast natuurlijk ook nog de schade door de afgeknapte buitenspiegel.

Vraag me niet meer hoeveel punten ik heb gereden, zullen er vast niet veel zijn geweest met zo'n begin.

Jaja wat een lol was dat met Fabionne. Dit was echt het enige paard waarvan ik het niet jammer vond dat ik ermee gestopt was. Heb haar niet 1 moment gemist.

Gelukkig heb ik van de andere paardjes waar ik mee gestart ben betere herinneringen....

Rockes <3

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:45

Pfff, dat zijn er wel een aantal om hele verschillende redenen. Ik zal ze maar niet allemaal opsommen. Haha!

Almelose Ruiterdagen 2001 omdat ik toen als 2e de finale van het M2 in ging.

De selectie voor de districtskampioenschappen West Zuid en de districtskampioenschappen zelf verleden jaar winter in het Z1.

In het L de keer dat ik 5 wp uit 2 proeven haalde en dat ik zo'n leuk commentaar van de heren dressuurruiters/juryleden kreeg.

Ook wedstrijden waar ik slecht gereden heb ik blijven me wel bij Haha!: Almelose Ruiterdagen 2002, omdat het voor de rest erg gezellig was met alle Bokkers.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:48

Jaren geleden reed ik met een vosje dresuurwedstrijden.
Dit om mijn wp voor het springen te halen.
Dit was gelukkig mijn 1e wedstrijd al gelukt, maar ik zou het seizoen toch af dressuren.

Mijn broer werkte in die tijd bij een hengstenhouder hier in de buurt, niet in de paarden, maar kreeg uiteraard wel de paardenverhalen te horen.
Verhalen dat zijn zoon weer 1e werd en dat hij en dat paard toch wel geweldig goed waren.
Het paard wat ik reed werd door die hengstenhouder ook vaak de grond in geboord.

Tot de dag dat ik in dat seizoen samen met hem in de ring zat.
Ik werd 1e, die zoon 2e Party!!
Ik heb nooit die verschrikkelijke verhalen meer moeten horen over wat voor slecht paard ik wel niet had Lachen

En een hele negative.
Mijn 2e keer Z1
ik werd eruit gezet omdat mijn paard kreupel was.
Wat dus absoluut niet zo was, want dan zou ik zelf wel stoppen.

Maar mijn paard is een erge zeikerd en in een half rondje bak (Om bij A te komen), waren al 3 enge dingen gebeurd.
Ik moest meteen starten want er werd geen minuut gelegenheid gegeven om rond te rijden.
En ja, toen liep hij niet lekker door het lijf, wat door dat schele jurylid als kreupel werd gezien.
Maar op welk been hij kreupel was heeft ze me nooit kunnen zeggen Verward

Toen ik daarna de coupons van beide jurys terug kreeg, stond er nergens een opmerking over kreupel of tact.
En had ik een 6 voor mijn appuyement en een 6 voor 60 meter middendraf.
En voor SB een 5 met als aanmerking, impulsverlies, maar niets van taktfouten.

En een voldoende voor 60 meter middendraf halen, dat lukt imo nog steeds niet met een kreupele!

Ik ben nog steeds erg pissig om dat K*twijf en dat woord gebruik ik niet eens vaak.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:41

Mijn eerste wedstrijd denk ik, 2 jaar terug in Vorstenbosch.
Het was een ienieminie wedstrijdje met 2 ringen, ik reed daar helemaal rond te zenuwen en heb in mijn eerste 2 proefjes meteen 2 winstpunten met prijs gereden. Ik was de koning te rijd, wat was ik gelukkig die dag. Mijn paard deed braaf zijn rondjes tussen de dazen, terwijl de ring naast mij afgebroken werd door een paard dat dacht dat hij over al die enge hekjes heen moest springen.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:04

Horst ´94, de eerste wedstrijd van het jaar en het vroor nog dat het kraakte.
Het was een 2 daagse wedstrijd en we sliepen in de vrachtwagen in het gedeelte waar normaal de pony´s staan in veldbedden.
In de vrachtwagen zit geen verwarming en alles was ijskoud en bevroren.
Na de marathon was ik zo verkleumd/bevroren dat ik de pony´s niet eens kon uitspannen.
We waren wel 2e geworden en kregen onze prijs uitgereikt door Erica Terpstra, de beker was echter zo foeilelijk dat we hem zijn vergeten en "per ongeluk" in de kantine hebben laten staan:D

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:18

pffff met mijn vorige pony mijn aller eerste springwedstrijd, werd meteen 2x 1e en won een dek (hoogste stijlpnt over de hele klasse B, ik had een C)
naja alle kampioenschappen die ik hbe verreden(zie site) en natuurlijk me allerlaatste wedstrijd met Arenda en tevens ook de grootste.....het NK springen, was 3x foutloos en werd 3e van nederland! erggg gaaf

en met tobias ook de kampioenschappen
en een x tijdens kringwedstrijd, toen ik tegen 26(das erggggg veel hier in NH) in de B moest dressuur rijden en toen werd ik 4e en 2e en met springen werd ik ook 1e
en mijn aller eerste M springen , toen moest ik ook tegen het Z, was meteen dubbel foutloos en 2x 1e

naja zo kan ik wel doorgaan!!!!!

1x tijdens kringwedstrijd stapte ik af na ene foutloze ronde(en tevens een 1e plek) want me beschermer lag op de grond! werd gedisc.... grrrrr maarja dat jaar daarvoor werd ik omgeroepen dat ik een eigen site had blablablablabla enz erggg leuk!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:19

En jij Tyrza Haha!

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:09

De dressuurkampioenschappen, ging ik Z starten (is alweer erg lang geleden) en ik was zoooo zenuwachtig dat ik met het losrijden helemaal niks meer kon en toen moest ik starten. Exact toen ik de ring in reed dacht ik: "nou, dan maar niet hoor...., dit wordt een flater slaan" Vervolgens liep het beestje de sterren van de hemel. (voor zijn en mijn doen) Ik was super blij. Achteraf gezien denk ik dat ik toen pas ontspannen ging zitten omdat het toch niks meer werd.

En verder de eerste wedstrijd met mijn paard. Net onder zadel, zo groen als gras ging ik op concours. Ik kon hem niet in de ring houden en zwalkte van ring naar ring, onderweg een paar paraplu's geschept en mijn zus lag vervolgens dubbel van het lachen, waardoor ze niet meer kon voorlezen. Grote hilariteit en een top dag. Tja eerste wedstrijd en dat beesje maar de bakrand zoeken die ineens verdwenen was.

Geen succesverhalen, en toch heel bijzondere dagen..

http://www.helpmijnpaard.nl Osteopathie en paardrijlessen omg Apeldoorn eo

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:13

Met mijn pony eigenlijk 2 wedstrijden die mij nog goed zijn bij gebleven. Een in Kwadijk, de vennen toen nog. Die proef ging gewoon lekker, dat zei de jury ook nog Haha!
En de tweede een rayon kampioenschap, waar ik in de finale zat en mijn zus ook. (ik B zij L)

Met Magic meerdere eigenlijk, is ook minder lang geleden. Natuurlijk de eerste keer met haar. En verder wedstrijden die super gingen, maar ook die niet bepaald naar zin gingen. Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:43

Overigens, misschien is dat wel raar maar ik kan me zelfs iedere wedstrijd met Fitz nog herinneren.
Ik heb er in totaal iets van 30 gereden maar stuk voor stuk weet ik nog de punten en hoe het ging.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:55

heb ik ook fitzroy! kan me elke wedstrijd nog herinneren, ja misschien niet helemaal van toen ik wat kleiner was! maar ik schrijf me punten ook op! dus dan zie ik alles weer voor me! vind het erg leuk om ht zo in me kop te houden! erg leuk om op terug te kijke

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:59

Met mijn vorige pony mijn eerste officiële springwedstrijd: Werd door onze club georganiseerd. Mijn vader stond in het parcours als bouwer. Ga foutloos over de 1e 2 hindernissen, denkt de pony even vooruit te denken en neemt zo een oxer erna van de verkeerde kant. Mijn vader kwam niet meer bij van het lachen. Boos!

Of mijn eerste dressuurwedstrijd met die pony buiten, ging zo hopla over de hekjes van de dressuurring heen en ging in cross-galop over het inspringterrein, gedisqualifiseerd dus..

En ik heb het een keer gepresteerd om in een parcours 2 boompjes omver te rijden, inclusief de tijdmeter Lachen

Drentse Kampioenschappen in het L dressuur toen nog, pony was helemaal niet voorwaarts toen ik de ring binnenkwam. Tot aan de andere kant een menproef werd gereden met zo'n rammelend bakkie, pony was gelijk helemaal voorwaarts, kreeg daardoor hoge punten. Nog bedankt hè meneer Knipoog

Ohja en NK in het Z-springen. Parcours verkend, leek een simpel parcoursje. Pony springt super over alle hindernissen heen, tot we de bocht door kwamen en er ineens een sloot onder de laatste hindernis zat. Wat resulteerde in 2 keer weigeren. Jammer maar helaas!

En een keer met een Indoor vloog ik van m'n pony, een redelijk harde klap en toen liep ik naar een parcoursbouwer toe in de veronderstelling dat het mijn vader was, haha.

En die keer dat ik in de barrage zat en net in de bocht voor de laatste sprong eraf lazerde, dan voel je je ook behoorlijk banketstaaf. Weet nog steeds niet waarom ik eraf viel, denk dat ik uit de bocht vloog. En het staat allemaal op videoband en het ziet er heel dom uit. Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 20:05

Lielle schreef:
En jij Tyrza Haha!


Een Intermediaire I kür in Münster, Duitsland. Was in mijn YR periode.
Ik was als eerste uitgeloot, en na mij moesten een paar hele goede Duitsers, die de dag ervoor flink boven me zaten. Ik vind het persoonlijk nooit zo fijn om als eerste te starten, omdat m.i. de juryleden altijd wat voorzichtig zijn met punten geven.
Mijn kür die ik bij me had was op Prix St George niveau (met halve pirouettes dus, terwijl Int. I met hele pirouettes is). Moest dus theoretisch 2 hele pirouettes in de kur flanzen.

Nou, hij ging super en Tol deed super zijn best (hij vind het heerlijk om op muziek te lopen!). Had 72% gekregen, superblij waren we! Maar ja, die Duitsers moesten nog komen! Bovendien waren 3 van de 5 juryleden Duits.

Het bleef spannend tot het eind, maar uiteindelijk had ik toch gewonnen!!!

Er zou een officiele ceremonie komen, compleet met het volkslied!

We waren aan het wachten tot de ringmeester ons kwam halen, Tolstoi had zijn gewonnen deken al om. *trots*
Het duurde echter zo lang! Wat bleek: zowel de vlag als het Wilhelmus moesten bij het springterrein gehaald worden! Ze hadden er dus helemaal niet op gerekend dat een Nederlander zou winnen!!!
Toen alles eenmaal geregeld was, mochten we binnenkomen.

Nu bleek dat ze de Nederlandse vlag op zijn kop hadden opgehangen! Dat was dus wel lachen!!!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:02

wat is me bij gebleven, hmm ik weet alle wedstrijden nog wel.
maar met 'n vorige pony m'n 1ste wedstrijd toen alles mislukte, hij de ring uitrende en we 133 punte hadden.

en met de pony die ik nu heb m'n eerste wedstrijd in de E-B toen ik 180 punten had.
toen ik de 1ste x L1 reed en direcht 2de werd en de dag daarna de finale heb gewonne. (het grenslandtreffen in beek)
de eerste x L2 toen ik met 175 pnt won en dat meisje dat 2de werd is daarna nog limburgskampioen geworden(ik reed nog L1 op de kampioenschappen)

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 23:13

Toch wel leuk, al die verhalen!!! Nog meer mensen met leuke of minder leuke anekdotes???

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:38

Wat een verhalen...Vooral dat verhaal van Tyrza *LOL* Ik zie dat soort dingen echt helemaal voor me

Ik kan me zelf eigenlijk alle wedstrijden nog wel herinneren, maar er zijn een paar uitschieters *LOL*
-Mijn eerste wedstrijd met mijn eerste pony, doodzenuwachtig en meteen 1ste met 171 punten.
-Dat jaar manegekampioen in springen en dressuur geworden. En dat met een pony die geen springer was *LOL* Ik kreeg voor het springen een heel mooi metalen paardenhoofd en dat staat nog op mijn kamer Knipoog
-Jaar erop tweede met springen achter Flair Haha!
-Eerste springwedstrijd met Jamir(2de pony), ik was zo bang dat ik helemaal trilde...Maar dat is nu gelukkig een stuk beter Haha!
-5de op het provinciaal kampioenschap in de M1(en dat terwijl ik in de - stond, ik haalde daar mijn eerste punt Lachen Deed eigenlijk alleen mee, omdat ik er toch al was voor het viertal Haha! )
-Alle wedstrijden waar ik heb geviertald(en een paar keer achttal), meestal was het een doffe ellende. Weet ook zeker dat ik dat nooit meer doe...! Verdrietig
-Mijn eerste cross(weer heel bang Bloos ). Uiteindelijk werd ik tweede en had ik in een keer de punten voor het M Knipoog (zonder dat balkje in het springen had ik zelfs gewonnen )
-De eerste keer dat ik op de levade reed met het viertal/achttal(dat weet ik net niet meer Bloos )
-De laatste levade van 2001. Ik zou met mijn pony reserve zijn voor het viertal. één van de andere scheurde haar enkelbanden, maar mijn pony was pas gekeurd en liep na een week zonder ijzers een beetje voorzichtig. Ik ben dus op een wildvreemde pony gestart(mocht hem de dag ervoor nog even een kwartiertje rijden in de viertaltraining...Frusty ) in het Z-viertal en was zo ongeveer de enige die geen maffe dingen deed...Haha! Achteraf heb ik hier heel veel gezeur over gehad en ik weet zeker dat ik niet meer ga viertallen! En mocht ik ooit nog eens zoiets meemaken dan starten ze het NK maar niet...! Tong uitsteken
-De eerste wedstrijden met Ontario, vooral erg hard *LOL*
-Eerste keer springen met Ontario, in draf door het parcours, want de bochten in galop wilden nog niet erg Bloos Maar we reden wel meteen drie punten *LOL*
-Heilo, zomaar ineens 2 winstpunten met dressuur, maar ik kwam om te springen Haha! (dat was alleen de dag ervoor bij de pony's gedaan Bloos )
-Andijk, met 180 km/uur dwars door alle dressuurbanen heen Bloos (resultaat: 108 punten) En daarna twee keer nul springen en winnen(op stijl Haha! ) Knipoog
-Ontario's eerste cross, super en foutloos, maar een hele hoop tijdfouten, want we hebben nogal een omweg moeten maken onderweg. Ik ga echt niet over het slootje...Tong uitsteken
-De cross in Lisse vorig jaar. Toen lag ik voor de waterbak zo ineens in het zand *LOL*
-Mijn eerste keer L-springen. Ik was zo ontzettend bang en de toeschouwers hadden allemaal een erg duidelijke mening...En ik reed super en was er meteen overheen *LOL* (wel met een beetje hulp van Hans die me overgehaald heeft om na 18 punten in de B toch maar een L-parcours te proberen Haha! )

Dat was het wel zo'n beetje *LOL* Ik heb alle wedstrijden onthouden, maar dit zijn de belangrijkste Haha!
Waarschijnlijk komt zondag indoor-Lisse er wel bij Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:03

Voor mijn blijft een wedstrijd altijd in me gedachten.

Ik reed altijd onderlinge wedstrijden met de manege paarden.
Die dag mocht ik eindelijk op het paard rijden waar ik zo graag op wilde starten.
Dus losgereden in de binnenbak en aangezien ik als 10 aan de beurt was moest ik in buitenbak wachten, dus ik rondstappen en af en toe gewoon aandraven om hem wakker te houden.

Tot de rijinstructeur de bak in kwam om wat te zeggen, liet meneer zi zo terwijl ze mij riepen dat ik moest starten gewoon vallen in de bak en wilde gaan rollen. Na een schop van mij in ze buik want hij lag op me been en de rijinstructeur die hem ook een schop gaf kwam hij omhoog.
Mijn rijbroek was zwart, want bak was modderig. Ik reed hem altijd met sporen en zweep omdat hij nog al lui was, maar na dat liggen was hij zo gek als een deur, dus ik sporen af en zweep weg en op naar de ring.
De jury, een bekende van ons van stal had al gehoort wat er gebeurd was en riep me vanuit het raam ( zij is zelf ZZ-zwaar ) wat aanwijzingen om mij effe te helpen wat ik heel aardig vond want zag het even niet meer zitten.

Na 10 min hem hard laten werken mocht ik starten.
Hij was zo sloom als het weet niet hoe maar in de hoek bij voorlezer kreeg ik een zweepje er bij want kreeg hem niet meer naar voren.

Dus ik starten en vond het zelf niet zo denderend gaan.

Bij prijsuitreiking bleek ik toch nog 1e te zijn geworden met 181 punten toen der tijd als ik goed heb was dat bijna 3 winstpunten alleen was er een opmerking bij hij mag wel wat meer voorwaarts zijn maar ja was al blij dat hij overeind bleef

trotse moeder van 2 prinsesjes

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:13

Wedstrijd in Zeijen november 2001 Na een hele tijd stil te hebben gestaan starte ik weer mijn eerste wedstrijd in de L-1. Was wel een lekker proefje, bleek ik over mijn twee proeven 6 winstpunten te hebben: 183 en 187. Ik was dus ook eerste geworden Haha!

November 2002: Had Drentse kampioenschappen in de L-2, maar een week voor de finale viel ze van de tailer: kreupel dus.
Drie dagen stil gestaan, en twee dagen voor de wedstrijd kon ik weer rustig trainen.
Heen gegaan met een idee van we zien wel wat het wordt. Ben ik dus eerste geworden.

Wedstrijd vorig jaar zomer: was een proef waarbij je over de lange zijde moest uitstrekken, en zogau ik uitsrekken hoor gaat er in mijn hoofd een knop om en ga ik de diagonaal op Schijnheilig Dat had ik dus van te voren ook al voorspelt, en ja hoor, laura gaat vrolijk oversteken. Ik in de lach, zusje die aan het voorlezen was dubbel, en een instructrice aan de zijkant die me wel op kon eten Haha! Of te wel: erg leuk proefje.

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:46

Vorig jaar, endurance Leersum.
Het zou mijn eerste klasse II wedstrijd worden, halverwege werd het paard van mijn vader, Hercules, afgekeurd. Hij was RA kreupel, we lieten hem scannen en toen bleek dat hij al heel lang een chronisch peesprobleem had, dus die wedstrijd was eigenlijk het begin van Hercules`einde...

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:56

Ik denk toch wel de B wedstrijd waarin ik vier punten in twee proeven had. Ik rijd altijd net winstpunten, rond de 156. En toen had ik er dus ineens vier tegelijk... *LOL* Zo denderend ging het helemaal niet.
Waar ik ook vaak aan terugdenk zijn al die proeven waarin ik super heb gereden, maar geen wp had, terwijl als ik vond dat het niet lekker ging, ik wp had. Zo frustrerend.
Of de wedstrijd dat ik aangesproken werd op het mishandelen van mijn paard op het wedstrijdterrein. Schijnheilig Mevrouw deed helemaal nul komma nul, niks meer. Ik heb de proef zo goed en kwaad als het ging uitgereden en buiten de ring heb ik haar toch een klap voor haar kont verkocht! De proef meteen erna liep ze als een zonnetje... Ze had hem verdiend en ff hard nodig, maar daar was de jury het niet mee eens.... *LOL* Het was niet zo ernstig als het klinkt, maar mij pakten ze erop. Heb me er niets van aangetrokken, ik zou het eens vaker moeten doen, want ik pik teveel van mijn paard.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:03

Mijn eerste L wedstrijd op de manege (onderlinge wedstrijd). Toen bleek dat ik L zou starten viel zo wat de hele manege over me heen dat ik dat nooit moest doen, want alle ponyclub ruiters reden toch veel beter en het zou een grote afgang worden etc etc.

Ik ben toch gestart en alle NPC ruiters eruit gereden met een fors aantal punten meer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers