Loopt ze zo goed? (met foto)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Loopt ze zo goed? (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 20:24

Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen:

1. Hoe rijden JULLIE een paard/pony aan de teugel? Ik weet dat het bijna niet uit te leggen is, maar ik zou het toch graag weten.

Voor vraag 2 en 3 zie foto's (ik weet dat ze niet duidelijk zijn, maar dat komt omdat we geen scanner hebben en ik met de webcam deze foto's van fotos (die al erg onduidelijk waren) heb gemaakt.)

2. Loopt het paard zo aan de teugel? Zo nee, waarom/wat niet? En wat kan er nog aan haar houding veranderd worden?

3. Ik vind zelf dat ik heel erg verkeerd zit op de foto's wat vinden jullie allemaal verkeerd (en goed) aan mijn zit?
Ik vind zelf dat ik mijn onderbenen te ver naar achter heb (daardoor lijkt ook alsof ik mijn hakken optrek maar dat is volgens mij niet zo) en mijn handen heb ik te ver naar mij toe, ik heb zeg maar, mijn knokkels tegen elkaar (zo zie ik het op de foto)

4. Wat kan ik er allemaal aan doen om er goed op te letten dat ik beter/anders ga zitten?
Want ik weet nu wel, achterover, hakken omlaag en handen hoog enzo, maar zodra ik erop zit, denk ik er meestal niet meer aan.

Afbeelding
Beetje klein, maar ik weet niet hoe ik dat groter krijg.

Afbeelding
Afbeelding


Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:47

Foto's doen het niet!

Druk druk druk... Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 20:52

Wel als je de link kopiert.


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:24

nee dan ook niet, dan krijg je allemaal cijfers en letters te zien Verward

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:37

Nee idd dan ook niet... jammer.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:43

Ik kan de foto's ook niet zien. Maar een algemene opmerking heb ik wel: Ik denk dat je met jouw vragen het beste een instructrice kunt raadplegen. Die kan jou goede begeleiding geven en veel uitleggen. Paardrijden kun je niet leren vanaf de computer.

* To Belg, or not to Belg *

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:53

De foto's doen het idd niet. MAar ik zou een instructrice vragen. Want idd dit kan je niet uitleggen over de computer...............

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 20:36

Balen dat de fotos het niet doen, maar toch bedankt voor jullie reacties.
Ik zal de volgende keer wat meer vragen aan mijn instructrice.
Maar ik ben het niet altijd met haar eens, zij zegt dat als een paard niet aan de teugel wil (kan of gewoon niet doet) dat je dan flink door mag vragen. Hier bedoeld zij trekken mee. Ook vind zij het niet zo heel erg veel uitmaken hoe de ruiter zit, eerst het paard en dan pas de ruiter. Ik vind het juist andersom, maar er is geen andere instructrice die ik beter vind ofzo op onze manege.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:28

met trekken kan je 'getruct' rijden. echt los en aan de teugel (zodat ze alle hulpen aanvaarden) lukt niet.

en je zit is zoals je zelf wel aangeeft héél belangrijk. ken je echt geen andere instructie, kan jij je niet naar een andere instructeur verplaatsen,...

RoCKyLoVE

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:08

je foto's doe het niet..

In de auto van de week, zag ik een wolk die op arafat leek

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:33

Annetje schreef:
Maar ik ben het niet altijd met haar eens, zij zegt dat als een paard niet aan de teugel wil (kan of gewoon niet doet) dat je dan flink door mag vragen. Hier bedoeld zij trekken mee. Ook vind zij het niet zo heel erg veel uitmaken hoe de ruiter zit, eerst het paard en dan pas de ruiter. Ik vind het juist andersom, maar er is geen andere instructrice die ik beter vind ofzo op onze manege.


Dat is niet "vragen", dat is "eisen" van je paard!
Ben het ook niet eens met de stelling van je instructrice:

Eerst moet de basis (zit/hulpen) in orde zijn, dan komt pas je paard.
Je gaat toch ook niet eerst een chinees woordenboek uit je hoofd leren als je nog geen chinees kent????

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:42

Ik zie de foto's ook niet, helaas!!
Maar als je het niet eens bent met je instructrice, kan je misschien beter een andere instructrice zoeken.....

:D

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:01

[quote="Annetje"]Ik heb een paar vraagjes en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen:

1. Hoe rijden JULLIE een paard/pony aan de teugel? Ik weet dat het bijna niet uit te leggen is, maar ik zou het toch graag weten.

Als je rijd moet je je daar niet blind op staren, dan gaan veel ruiters de fout al in. Zorg er eerst voor dat jouw paard lekker voor het been is en goed naar jouw hulpen luisterd. Dit kun je bereiken door heel consequent met de hulpen te zijn en veel, heel veel, overgangen te maken. Verder jouw paard lekker los door het lijf krijgen dmv voltes, slangevoltes etc Zorg eerst dat je dit goed voorelkaar hebt!

3. Ik vind zelf dat ik heel erg verkeerd zit op de foto's wat vinden jullie allemaal verkeerd (en goed) aan mijn zit?
Ik vind zelf dat ik mijn onderbenen te ver naar achter heb (daardoor lijkt ook alsof ik mijn hakken optrek maar dat is volgens mij niet zo) en mijn handen heb ik te ver naar mij toe, ik heb zeg maar, mijn knokkels tegen elkaar (zo zie ik het op de foto)

4. Wat kan ik er allemaal aan doen om er goed op te letten dat ik beter/anders ga zitten?
Want ik weet nu wel, achterover, hakken omlaag en handen hoog enzo, maar zodra ik erop zit, denk ik er meestal niet meer aan.

zorg dat je jouw knie en puntje van de tenen op 1 lijn hebt. (even naar beneden kijken dus) jouw handen niet hoog, maar ook niet tegen de schoft aandrukken, dus zeg maar ertussen in. (dat is wel heel lastig uitleggen zonder foto's) jouw handen rechtop.
Niet achterover, maar rechtop zitten!
Oefenen met zitlessen!

Ik denk dat je er verstandig aan doet om je heen te kijken naar andere instructie. In ieder geval succes met oefenen en ik hoop dat de volgende keer de foto's wel lukken, legt wat makkelijker uit.

quote][/i]

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:53

Ook even een algemene reactie. Voordat je je paard aan de teugel gaat vragen moet hij goed aan het been zijn. Dus een kleine hulp, direct reactie van het paard, zo niet tikje. En nog een keer net zolang tot hij op een kleine hulp reageert. Verder is het er belangrijk dat je op beide teugels gelijke druk hebt, welke druk prettig is kan ik niet zeggen maar let er wel op dat het paard niet gaat hangen of juist veel te licht wordt.
En als laatste nog goed ontspannen en proberen je paard in het zelfde tempo te laten lopen, daar bedoel ik niet mee dat je geen tempowisselingen moet rijden maar niet dat hij de ene keer een grote pas maakt en een andere keer een kleine terwijl je daar geen hulpen vooor geeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, Googlebot en 27 bezoekers