*SNIK* ALWEER!! een stuk heide verbrand....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

*SNIK* ALWEER!! een stuk heide verbrand....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 17:15

De bossen bij onze manege (in goirle) bevat een hele grote heide! Vorig jaar was er ook al een grote brand op de hei, EN NU ALWEER!!! Bah bah, ik vind het helemaal niks... Ik hoorde het daar straks op het nieuws. Ik hoop neit dat het het stuk is waar wij vaak gaan rijden...

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:22

Als er ergens brand is geweest ziet het er even vervelend uit maar het is wel erg goed voor de grond. Het wordt er vruchtbaar van. De heide groeit daar wel weer terug.
Is eigenlijk heel natuurlijk ...
Beetje opgefleurd?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:25


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:26

Wat is de oorzaak dan van die branden?
Glas of sigaretten ofwat?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 17:26

een beetje, maar het zal waarschijnlijk wel weer even duren voordat we weer de heide opgaan. vorig jaar duurde het weken voordat de paarden weer die kant op durfde, de geur bleef erg lang hangen. Een andere route is ook wel mogeiljk, maar dat word super saai. het is nog even afwachten welk deel van de heide is verbrand, want dat was aan de beelden op tv niet te herkennen...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 17:28

De oorzaak werd op tv niet gezegd. Ik heb verder nog geen nieuws ontvangen, behalve over wat op het nos journaal werd gezegd, ze zeggen de droogte van de afgelopen dagen...

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:33

Ja bij ons in Bussum is ook weer een stuk hei afgebrand. Net als een tijdje terug... Gelukkig hebben ze het snel kunnen branden.
Ze denken dat jongeren benzine in een blikje hebben gedaan en t toen hebben aangestoken. En door de droogte fikt t natuurlijk lekker...

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:56

Ik zie bij mij op de hei regelmatig dat er stukjes verbrand zijn. Misschien doen ze dat wel express (iig gekontroeerd). Ook worden er stukken hei omgeplagd om jong groen weer een kans te geven.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 17:57

kleine stukjes ok, maar toch niet 3 hectaren?

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:05

De hei bij mij is erg groot dus een hectare heb je maar zo.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 01:53

Oh het blijkt allemaal wel mee te vallen. Aangezien onze heide 250 hectare groot is (wist ik niet) valt 3 dus wel mee... (nooit goed geweest in schatten)

En de stank valt ook super mee. Niemand wist eigenlijk waar het precies was. MAar we reden er vandaag vlak langs zonder dat ook maar iemand het door had. Het "gras" stond daar ook kei hoog, zelfs te paard kon je er maar net overheen kijken. Maar goed, ik keek dus die kant op en ik zo. "Het ziet er daar wel heel kaal en zwart uit." Verrek daar was de vrand dus geweest, nog geen 50 meter afstand, en de paarden vertoonde verder helemaal geen angst...

Ook zijn we langs door het stuk van de vorige brand gereden. En inderdaad, het is er erg goed weer terug gegroeid...