Hooikoorts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:49

ja het is weer zo ver... Rydar zijn "hooikoorts" speelt weer op.. Na 2 tellen door de berm gereden te hebben , ging hij al, schudden en zwaaien met zijn hoofd briesen en poetsen aan zijn neusje.. Ik vind dit zo sneu en zooooooooo irritand met rijden .. Heeft er iemand tips om het te verminderen?


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:51

Dit misschien een idee?
Afbeelding
Pollenallergie, ook wel hooikoorts, is een lichamelijke reactie op het stuifmeel van één of meerdere bomen, struiken, planten, grassen of bloemen. Normaal gesproken leveren deze stoffen geen probleem op, maar bij een aantal paarden worden deze stoffen door het lichaam als ongewenste indringers beschouwd. De reactie kan heel heftig zijn; het lichaam gaat te veel van de antistof histamine aanmaken, waardoor de slijmvliezen geïrriteerd raken en opzwellen. Bij paarden kan de allergie zich onder andere uiten in een overmatige slijmproductie, ontstoken ogen, snuiven of hoofdschudden. De Net Relief kan dan een oplossing zijn.

Een prettig draagbaar netje voor paarden met pollen-allergie. Het netje bedekt de neusgaten vanaf de bovenlip tot aan de neusriem van het halster of hoofdstel. Voorzien van klittenbandsluiting. Wordt geleverd met 2 extra netjes.

Een netje kan maanden meegaan, mist uw paard niet met zijn hoofd schuurt, daar zijn de netjes helaas te kwetsbaar voor.

(Bron: www.paardendrogist.nl)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:57

hmmm denk dat dat netje in zijn mondje verdrijnd , maar bedankt voor de info..

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:01

Ik heb zelf hooikoorts,en wat ik altijd doe is de binnenkant van mijn neus met vaseline insmeren,zodat de pollen niet ingeademt worden.
Zou je ook bij Ry kunnen proberen.

Paardentaxi Zeeland

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:18

eey dat ga ik ook eens proberen.. de laatste tijd als ik mn paarden poets en er komt stof...dan begin ik telkens te niezen.... Verdrietig is nu al 2 lentes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Karintich, Room_Soesje, Tomboy0 en 36 bezoekers