Bokt hoor toch leuk en gezellig te zijn????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 13:12

Nou ik kap er dus mee met deze discussie dan Haha!, want je komt er toch niet uit. Iedereen heeft toch een ander/eigen mening (gelukkig maar) Haha!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:06

Dit was dus ook wat ik bedoelde met dat Ja-Knikken en amen zeggen en niks negatiefs ... Maar wat krijg ik van Bartvb te horen ...
Dat ik alleen maar lees wat ik wil lezen ... terwijl dit toch is waar dit hele mug tot olifant, ik ben dit verhaal zat .. omgaat ... De grootste onzin dus ...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:42

Chantalll, ik plaatste die opmerking omdat er tig berichten zijn geplaatst met de melding dat een eigen mening op prijs wordt gesteld etc, etc, en het enige dat jij telkens kon zeggen van 'Zie je wel, je moet maar met de meute mee banketstaaf'. Je leek echt totaal de andere argumenten niet te lezen, je ging alleen maar door op berichten die bevestigden wat jij dacht. En ja, dan zeg ik iets als 'je leest alleen wat je wilt lezen'...

Een discussie is alleen leuk als er ook naar de argumenten van de andere partij wordt geluisterd Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:43

Chantalll schreef:
Maar wat krijg ik van Bartvb te horen ...
Dat ik alleen maar lees wat ik wil lezen ... terwijl dit toch is waar dit hele mug tot olifant, ik ben dit verhaal zat .. omgaat ... De grootste onzin dus ...


De pot verwijt de ketel! Daar zakt mijn broek van af. Kijk eerst eens naar jezelf Bart! En wees eens wat minder belerend naar anderen. Straks wordt je wijsvingertje nog overspannen van dat opsteken naar andere mensen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:57

Iedereen heeft een eigen mening. Veel mensen die hier een bericht plaatsen verwachten daarna antwoorden te krijgen die hun mening bevestigen, zo niet dan voelt zich men vaak aangevallen. Ik denk dat als je het internet op gaat tegen kritiek moet kunnen..

Aan de andere kant vind ik ook dat je als schrijver rekening moet houden met wat je zegt en hoe anderen het op kunnen vatten.

Het is eigenlijk een beetje nemen en een beetje geven...

Het probleem is alleen dat je bij geschreven berichten geen uitdrukkingen ziet. Persoonlijk vind ik de smilies ook super fijn. Bij een relativerende opmerking die dus als sarcastische opmerking bedoeld was, lijkt het mij heel handig om een grijns of een knip oog erachter te zetten. Dan is vrijwel meteen duidelijk dat dit dus grappig bedoeld was...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:16

Iedereen heeft zo zijn eigen mening en dat is maar goed ook.

Ik zelf bok voor mijn plezier. Ik lees wat ik wil lezen en de rest lees ik niet. En dat idee van Shiloh vind ik wel een goed idee om er een grijns of knipoog acxhter te zetten als het grappig bedoelt is..........

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:48

BartVB schreef:
Relativeren, ja hoor. Zie vandale.nl Haha!

Maar ik zie erg weinig humor in dat 'stangen' (geef het maar een naam). Of ja, IRL kan ik dat best goed waarderen, ben er zelf ook best goed in maar op een Internet forum gaat dan 9 van de 10 keer fout als je dat doet bij ieman die je niet goed kent.


dat bedoel ik met geschreven communicatie en lijfelijke communicate. Als je iemand irl stangt dan zegt je lijf dat je het niet zo meent maar op bokt werkt dat dus niet zo omdat die ander niet ziet hoe jij achter je pc zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:26

gijsenkim"]
[quote="BartVB schreef:
Relativeren, ja hoor. Zie vandale.nl Haha!

Maar ik zie erg weinig humor in dat 'stangen' (geef het maar een naam). Of ja, IRL kan ik dat best goed waarderen, ben er zelf ook best goed in maar op een Internet forum gaat dan 9 van de 10 keer fout als je dat doet bij ieman die je niet goed kent.


dat bedoel ik met geschreven communicatie en lijfelijke communicate. Als je iemand irl stangt dan zegt je lijf dat je het niet zo meent maar op bokt werkt dat dus niet zo omdat die ander niet ziet hoe jij achter je pc zit
[/quote]
Maar die ander heeft ook hersens,
en die kan dan ook wel eens bedenken dat op i-net dingen misschien anders overkomen dan het bedoeld is.
Er word wel gezegd dat "katters" een keer na moeten denken bij het posten, maar dat geld voor iedereen hoor.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:18

Desiree"]
De pot verwijt de ketel! Daar zakt mijn broek van af. Kijk eerst eens naar jezelf Bart! En wees eens wat minder belerend naar anderen. Straks wordt je wijsvingertje nog overspannen van dat opsteken naar andere mensen.
[/quote]
IMHO heeft Bart als beheerder van deze toko de plicht om zich te verplaatsen in de meest kwetsbare individuen die hier aanwezig zijn. Als er alleen maar mensen op bokt zouden komen die alles van elkaar konden hebben/pikken zou het wel erg gemakkelijk zijn en zou het 'belerende'(zoals jij dat schijnbaar ervaart, al een interessant gegeven op zich) waarschijnlijk op een ander niveau liggen. En mischien ook wel niet, maar da's dan wel een interessante kijkend naar de vergelijking met 'het echte leven'waar een aantal personen zo prat op lijkt te gaan. Op de zaak heb ik me namelijk ook te gedragen zoals mijn manager redelijk dunkt. "Ja, maar" hoor ik sommigen al protesteren "daar moet je werken, we komen hier voor onze lol!" Klopt ook, maar de kroeg en de bioscoop waar ik af en toe vertoef hebben ook gedragsregels. Ongeacht of ik dat leuk vind of niet. Het voornaamste verschil is dat de uitsmijter hier bestaat uit een handvol nullen en enen die, in de juiste volgorde geplaatst, mij de toegang tot bokt ontzeggen, terwijl ik IRL de vuist van een uitsmijter een kopstoot moet proberen te geven Knipoog En ik weet wel welke ik prefereer. Scheve mond

[quote="runningkawa schreef:
Maar die ander heeft ook hersens,
en die kan dan ook wel eens bedenken dat op i-net dingen misschien anders overkomen dan het bedoeld is.
Er word wel gezegd dat "katters" een keer na moeten denken bij het posten, maar dat geld voor iedereen hoor.

*Slaat in wanhoop met zijn hoofd op het bureaublad en overweegt zijn gespreksstof tot de plotseling zeer geinteresseerd ogende sansiveria te richten*
Niemand beweert dat de originele posters altijd even verstandig bezig zijn, sterker nog ik ben het helemaal met je eens. Maar het feit dat ik in mijn auto groen licht heb maakt het nog niet rechtvaardig dat ik een door rood licht overstekende fietser omver rijd. Hoewel ik dat af en toe best zou willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:20

mag dat niet, fiesters omrijden?
Blij dat je dat nu zegt
dacht dat je er juist extra punten voor kreeg Haha!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:29

Ik kwam net toevallig een topic over Gribaldi tegen op FA. Er stonden 1 of 2 persoonlijk getinte opmerkingen in. Verder was het een interessante discussie. Maar helaas, het eindigt in een slotje.
Waarom moet dat nou?? Juist omdat Bart al aangeeft dat op FA de gemiddelde leeftijd het hoogst ligt. De meeste mensen kunnen wel wat hebben en ook hun eigen boontjes wel doppen, lijkt me.
Wanneer iemand gaat schelden of iemand doelbewust gaat kwetsen mag van mij best een slotje gezet worden, maar zoals iemand anders al aangaf; het lijkt wel alsof er tere zieltjes beschermt moeten worden.
Wanneer iemand zich echt misdraagt, wordt hij of zij wel terecht gewezen door het gros van de bokkers, lijkt me.

Zie nu reactie van Spades... één ding;
Citaat:
IMHO heeft Bart als beheerder van deze toko de plicht om zich te verplaatsen in de meest kwetsbare individuen die hier aanwezig zijn.

Dit is toch te zot voor woorden. Iedereen komt hier 'op eigen risico'. Bart is niemand iets verplicht. Dat hij de taak op zich neemt, is bewonderenswaardig, want als ik hem moet geloven, is bokt voor hem helemaal niets meer aan (90% vd tijd ruzie's sussen en pb's versturen). Mijn advies aan Bart luidt dan ook; neem eens een tijdje bokt-vrij Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:36

Wat mij opvalt in deze hele discussie is dat degene die een vervelende opmerking maakt, dus nooit "fout" lijkt te zijn. De lezer (of poster) moet maar leren relativeren.
Daar zit allicht een kern van waarheid in. Maar ik mis de andere kant van de medaille. Misschien moeten bepaalde mensen ook leren om hun kritiek wat opbouwender te brengen. Wat minder aanvallend zou al een stap vooruit zijn, imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:42

Dat was niet mijn bedoeling in mijn berichten om daar de fout te leggen

Maar er zijn al meer van dit soort topics geweest
en het komt er toch altijd op neer dat er ja en amen op elke bericht gezegt moet worden
En zeg je dat niet, dan moet het in donzen kussentjes verpakt worden.
en daar ben ik het niet mee eens.

In elke forum krijg je tegen gas, en dat is echt niet alleen op bokt.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:45

lis schreef:
Citaat:
IMHO heeft Bart als beheerder van deze toko de plicht om zich te verplaatsen in de meest kwetsbare individuen die hier aanwezig zijn.

Dit is toch te zot voor woorden. Iedereen komt hier 'op eigen risico'. Bart is niemand iets verplicht. Dat hij de taak op zich neemt, is bewonderenswaardig, want als ik hem moet geloven, is bokt voor hem helemaal niets meer aan (90% vd tijd ruzie's sussen en pb's versturen). Mijn advies aan Bart luidt dan ook; neem eens een tijdje bokt-vrij Haha!

Het klinkt wellicht iets dramatischer dan ik het bedoel, maar de kern is dat iedereen hier inderdaad wel op eigen risico komt, maar ook voor zijn/haar lol. En schijnbaar is het nodig dat er bepaalde mensen 'geremd' worden in het bederven van de lol voor anderen. Ook dat vertoont overigens verdacht veel overeenkomsten met het welhaast mythische 'échte leven' Haha!

En vakantie is voor niemand slecht

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 21:54

runningkawa schreef:
Dat was niet mijn bedoeling in mijn berichten om daar de fout te leggen


Ik heb het ook niet specifiek over jou of over iemand anders. Het is meer een gedachte die ik krijg bij het lezen van de hele discussie.

Citaat:
Maar er zijn al meer van dit soort topics geweest
en het komt er toch altijd op neer dat er ja en amen op elke bericht gezegt moet worden
En zeg je dat niet, dan moet het in donzen kussentjes verpakt worden.
en daar ben ik het niet mee eens.

In elke forum krijg je tegen gas, en dat is echt niet alleen op bokt.


Dat is niet wat ik hiermee wil zeggen. Kritiek kun je altijd verwachten als je post op een obenbaar forum. Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn.
Maar soms zie je dat 1 persoon een opmerking maakt waar door 10 anderen nóg leuker en nóg overdrevener op moet worden gereageerd. Dat is ook mijn grootste ergernis is sommige topics. Mensen willen elkaar overtreffen en schieten daarmee het hele doel van een discussie voorbij.
Ik heb het dus niet over 1 persoon die in mijn ogen iets verkeerds zegt of doet, maar over het sneeuwbaleffect wat daaruit voortkomt.
[/quote]

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:06

Spades schreef:
maar de kroeg en de bioscoop waar ik af en toe vertoef hebben ook gedragsregels. Ongeacht of ik dat leuk vind of niet


Ja tuurlijk zijn die er, maar je wordt er pas uitgegooid als je echt met iemand op de vuist gaat oid, niet gelijk bij een pittige discussie, zelfs niet als niet erg aardig wordt gereageerd. Dus ik snap je vergelijking niet Verward .



Citaat:
Het klinkt wellicht iets dramatischer dan ik het bedoel, maar de kern is dat iedereen hier inderdaad wel op eigen risico komt, maar ook voor zijn/haar lol. En schijnbaar is het nodig dat er bepaalde mensen 'geremd' worden in het bederven van de lol voor anderen. Ook dat vertoont overigens verdacht veel overeenkomsten met het welhaast mythische 'échte leven'

En vakantie is voor niemand slecht


Zie je wel, je KAN het wel kort houden

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:17

Spades schreef:
IMHO heeft Bart als beheerder van deze toko de plicht om zich te verplaatsen in de meest kwetsbare individuen die hier aanwezig zijn.
hallo van welke planeet kom jij?

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:32

Planeet Borg *startrek*


Sorry, maar vind dit zo'n gepaste die ik gewoon niet kan laten ...

Om even het nederlands te pakken ....

Verzet is nutteloos. Je leven zoals het nu is is over. Vanaf nu besta je om ons te dienen. *perfectie* Pling

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:35

spades is de borg-queen!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:37

*LOL*
beam me up scotty

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:41

Sp, leuk dat je je in de discussie mengt maar het zou leuk zijn als je iets meer zou willen melden dan alleen wat oneliners die bedoeld zijn om een eerdere post onderuit te trappen. Ik zie redelijk weinig beargumentatie van je Verward

Lis; idd, dat topic is op slot gegaan terwijl het best interessant was en de persoonlijk kwetsende berichten in de minderheid waren. Het is echter zo dat voor dat persoonlijk getrap, geschop en gesteek al uitgebreid op FZ gewaarschuwd is. Als een topic over Gribaldi gaat dan is het zeker niet de bedoeling dat je daar de persoonlijke situatie van deelnemers in dat topic daar bij gaat betrekken. Jou maakt dat misschien niets uit maar die opmerkingen waren dan ook niet tegen jou gericht. Persoonlijke vetes worden maar fjin buiten Bokt uitgevochten, it's that simple.

Verder komen deze discussies idd altijd op hetzelfde neer... De 'zender' moet opletten hoe hij/zij iets zegt en hoe de ander het op kan pakken, de 'ontvanger' moet ff goed nadenken wat de ander nou werkelijk schrijft en het bericht nog eens doorlezen als hij/zij denkt dat de ander je probeert te kwetsen...

Feit is echter dat dat allemaal niet zo simpel is, Bokt draait nu zo'n 2.5 jaar en nog steeds kan ik legio mensen aanwijzen die zich niet altijd aan die simpele 'regeltjes' houden (en ja, BartVB is daar 1 van Haha!).

Nee, je hoeft zeker geen ja en amen te knikken, nee, je hoeft het niet in kussentjes te pakken, ja je moet wel opletten hoe je iets zegt. Als jij het makkelijk/leuk vind om een opmerking er maar gewoon uit te gooien zoals deze in je opkomt, ongeacht de consequenties dan moet je er IMO niet raar van opkijken dat je dan na wat klachten een waarschuwing krijgt. Het is echt geen kunst om dat onbegrip/geruzie te voorkomen. Je hoeft je alleen maar een beetje in de ander te verplaatsen en 2 seconde meer tijd te nemen voor het bouwen van je reply... That's all.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:46

BartVB schreef:
Sp, leuk dat je je in de discussie mengt maar het zou leuk zijn als je iets meer zou willen melden dan alleen wat oneliners die bedoeld zijn om een eerdere post onderuit te trappen. Ik zie redelijk weinig beargumentatie van je Verward
ik denk dat ieder gezond denkend mens geen verdere beargumentatie voor zo'n bizzare uitspraak nodig heeft. zoals ik al eerder zei, als 'de gang van zaken vreemd is', kan je dit soort relativerende uitspraken verwachten.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 28-03-03 00:46, in het totaal 2 keer bewerkt

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:50

BartVB schreef:
Lis; idd, dat topic is op slot gegaan terwijl het best interessant was en de persoonlijk kwetsende berichten in de minderheid waren. Het is echter zo dat voor dat persoonlijk getrap, geschop en gesteek al uitgebreid op FZ gewaarschuwd is. Als een topic over Gribaldi gaat dan is het zeker niet de bedoeling dat je daar de persoonlijke situatie van deelnemers in dat topic daar bij gaat betrekken. Jou maakt dat misschien niets uit maar die opmerkingen waren dan ook niet tegen jou gericht. Persoonlijke vetes worden maar fjin buiten Bokt uitgevochten, it's that simple.



even alleen ingaand op wat je aan mij richt. Je schrijft dat het mij niets kan schelen... nou sterker nog; ik heb het niet eens in de gaten dat er 'ruzie' is. Tuurlijk zie ik wel een paar steken onder water, maar de discussie wordt er niet door verpest. Op zo'n moment denk ik, laat die discussie gewoon lopen, want die kleine steekjes vind ik minder belangrijk (en neem ik voor lief) dan een leuke discussie beeindigen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 01:06

Eeh, en dus mensen maar lekker bezig laten zijn met het geven van steken onder water, elkaar belachelijk maken en zorgen dat sommige mensen niet eens meer iets op FA plaatsen omdat ze verwachten dat ze ook dan wel weer een sneer zullen krijgen?
Tuurlijk kunnen we het topic door laten lopen maar op de langere termijn leek me dat niet verstandig.

Overigens was het topic waarschijnlijk gewoon open gebleven als het niet op FA had gestaan. Op FA is het een tijd lang zo ongeveer oorlog geweest tussen een aantal mensen/groepen. We hebben erg weinig zin in een herhaling van die situatie. Schijnbaar heeft het op slot zetten van dat topic indruk gemaakt (anders begon je er niet over) en hopelijk leren de mensen die die steken gaven dat dat niet de bedoeling is en dat ze daarmee ook voor hun zelf interessante topics verpesten.

Overigens, SP, ik beschouw Spades zeker wel als een weldenkend mens. Wat beargumentatie lijkt me dus wel leuk, ook bij je andere berichten in dit topic. 't is leuk dat je het ergens niet mee eens ben maar leg op z'n minst uit waarom dan niet, natuurlijk is dat voor jou zonneklaar maar voor de rest van de wereld zijn jouw redenen misschien niet zo vanzelfsprekend. Of ja, misschien ook wel maar dat moeten we dan zelf weer in gaan vullen en daar krijg je weer een hoop misverstanden door..

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 01:15

BartVB schreef:
Overigens was het topic waarschijnlijk gewoon open gebleven als het niet op FA had gestaan. Op FA is het een tijd lang zo ongeveer oorlog geweest tussen een aantal mensen/groepen. We hebben erg weinig zin in een herhaling van die situatie.
Schijnbaar heeft het op slot zetten van dat topic indruk gemaakt (anders begon je er niet over)
en hopelijk leren de mensen die die steken gaven dat dat niet de bedoeling is en dat ze daarmee ook voor hun zelf interessante topics verpesten.


Nouhou.. zo is het niet helemaal gegaan Clown Nav mijn opmerking van vanmiddag dat je misschien even afstand zou moeten nemen van bokt, ben ik even in je berichten gaan snuffelen Haha! Toen kwam ik deze tegen. Het was dus een willekeurig voorbeeld. Ik kom verder weinig op FA, dus dit topic heb ik vandaag pas voor het eerst gelezen, ik heb er verder niets van meegekregen, laat staan in gereageerd.

Verder zie jij het als 'ruzie' maken en elkaar belachelijk maken. Maar ik zie niet meer dan een misschien frustrerende discussie, die sommige mensen zich nogal aantrekken en daarom af en toe wat oververhit raakt.