gelpad op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

gelpad op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 21:54

Is dat toegestaan eigenlijk?
Dat vroeg ik me ineens af. Meestal haal ik hem eronder uit, maar het rijd ook voormezelf fijner met.

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:54

ja het mag wel, maar misschien is het slim om er een witte hoes overheen te doen, staat net wat netter.

Danijelle

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:47

Volgens mij wel hoor. Bij ons moeten sommige paardjes een gelpad, en wij gaan echt niet zonder rijden dan. Ook hebben sommige paarden een schuimrubberen ' dekje'. We doen hierover een dekje, en je ziet niet echt dat er zo'n lelijk ding onderzit. En het is beter voor het paard!

Karnat is er eindelijk!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:57

Nou hier zijn de meningen over verdeeld, ik heb al meerdere keren meegemaakt dat mensen, rubberen en bonte onderleggers moesten verwijderen, volgens deze juryleden mag er alleen iets onder het zadel wat minstens de vorm van het zadel heeft, een bonte dekje of schabrak zou dus wel mogen, een gellpad eigenlijk niet maar die zijn meestal zo dun en als je ze onder je dekje plaats eigenlijk niet zichtbaar. Ik heb bovenstaande proberen te vinden in het reglement maar helaas niets kunnen vinden.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:46

Ik vind die bontonderleggers trouwens ook geen gezicht bij een dressuurwedstrijd... Ik hou het maar bij een gelpad met witte hoes.

Toos paardloos

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:50

Heb ik ook, het is alleen wel weer raar dat als je in de dressuur iets wil doen ter bescherming van je paard dit niet toegestaan wordt, en dan kunnen ze zeggen zorg voor een goed passend zadel etc. maar als je paard nu gewoon even wat gevoeliger is op zijn rug (het zijn dieren en geen machines) dan mag je niet eens iets doen op dat te verzachten, vraag je dispensatie voor zoiets, dan krijg je die niet met als antwoord, nou dan rij toch gewoon even geen wedstrijden. Tja KNHS he.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:11

hey
volgens de nieuwe reglementen mag er alleen maar een dekje onder je zadel en geen gelpad ofzo. in Belgiƫ mag het wel.
Ik vind het zelf een domme regel eigenlijk, want als je paard een gevoelige rug heeft, moet je plots zonder gelpad of iets rijden Scheve mond
xxx

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:13

Kims, kun je me zeggen waar ik dit kan vinden, heb toevallig gisteren het nieuwe reglement binnen gekregen dan scheelt me weer zoeken.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:14

goh waar het ergens staat, weet ik niet. Maar ik heb het gelezen op clubs. Daar ben ik onder andere lid van een club van iemand die zelf jurylid is, en daar stond het. Ik zal anders even kijken of er een nummer ofzo bijstaat.
xxx

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:17

Nou als je dat zou willen doen heel graag. Alvast bedankt.....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:20

Dat lijkt me erg stug. Als je paard een gevoelige rug heeft, moet je daar toch een gelpad onder mogen leggen.

Toos paardloos

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:20

hey
het stond er niet bij Boos! Er stond gewoon "gelpad is neit meer toegelaten, zowel boven als onder het schabrak"
Ik kijk wel even op de site van de knhs of ik het daar vind
xxx

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:25

Als niemand het kan vinden, wil ik wel de KNHS bellen.

Toos paardloos

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:27

Een gelpad op de zitting van je zadel mag niet, ben je daar niet toevallig mee in de war?
En anders koop je een sjabrak waar je een gelpad in kunt schuiven, geen hond die het ziet.

Nulla tenaci invia est via

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:31

Inderdaad een dekje of gelpad over het zadel mag niet dat staat duidelijk in de oude en nieuwe reglementen. het gaat er mij eigenlijk om mag het nu wel of niet, want als het niet mag en je heb een gelpad in je dekje en de jury komt controleren dan ben je fout en dat wil ik voorkomen, plus ik wil graag onze leden die met dit soort vragen komen het juiste antwoord kunnen geven, ik heb al eens contact gehad met de KNHS met de vraag of iets wel of niet reglementair was toegestaan, het antwoord was "duidelijk" als het niet vermeld staat dat het verboden is wil nog niet zeggen dat het is toegestaan. Nou daar kun je dus wat mee .....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:32

nee, er stond echt "een gelpad wordt niet meer toegelaten, zowel onder als boven het sjabrak" Scheve mond
Op de site van de knhs vind ik het ook niet, omdat daar die nieuwe regeling vanaf 1 april nog niet opstaat.
Ik vind het ook een domme regeling, en een sjabrak waar je je gelpad in kan schuiven, is idd een goede oplossing. Als ze er iets van zeggen: hij ligt niet onder je dekje en er ook niet boven Haha!
xxx


marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:33

Dus een gelpad onder je zadel mag niet? ik rij er wel altjd mee op wedstrijden enz..

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:36

Inderdaad Margreet *LOL* Dan moet je hooguit op een kampioenschap een keer zonder rijden als ze uitgebreid gaan inspecteren Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:37

Kims,
De reglementswijzigingen dressuur staan er wel op maar daar kan ik het niet gevonden krijgen, waar zou het dan wel moeten staan...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:40

Ik denk dat KimS ergens de klok heeft horen luiden, maar de klepel een beetje kwijt is...

Nulla tenaci invia est via

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:44

he, ik heb dat wel van een officieel jurylid he!
Ik weet zeker dat dat in de nieuwe regeling staat vanaf 1 april, maar dat staat idd nog niet op de site van de knhs. Dat staat er toch ook geschreven, dat ze dat online zetten als het beschikbaar is.
Ik zal het nummer van dat artikel wel even vragen aan dat jurylid
xxx

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:48

Doe dat maar, ben wel benieuwd. (Rij met een gelpad namelijk).

Nulla tenaci invia est via

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:49

Ook ik zal als me de tijd gegund wordt vanavond in het reglement duiken wellicht dat ik het tegen kom..

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:53

In het oude reglement staat niets over sjabrakken e.d. (een wit sjabrak is bv. ook niet verplicht). Daar staat alleen in dat er geen bontje o.i.d. over het zadel mag.
www.hippix.nl

Nulla tenaci invia est via

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:56

hey
ik heb een berichtje nagelaten op haar club, dus zodra ze gereageerd heeft, zet ik het hier neer...
Ik ben er toch wel echt zeker van, omdat ik zelf nog gereageerd had met de vraag waarom ze zo'n domme regel gingen invoeren. ik rij zelf namelijk ook met gelpad (en soms zo'n schapenvachtje) Mijn paard had vroeger rugproblemen en hij is niet gevoelig meer ofzo, maar ik wil toch zijn rug zoveel mogelijk beschermen...
xxx


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers