Daalt waarde van een zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Daalt waarde van een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 09:53

Van een kennis van me die vanwege zijn leeftijd gestopt is met rijden heb ik een Kieffer Garmisch mt. 2 gekregen. Het zadel is nauwelijks gebruikt, en dus zo goed als nieuw, alleen wel ca. 7 jaar oud.

Aangezien ik zelf een ieniemienie muis ben is dat zadel voor mij veeeel te groot Haha!

Bovendien heb ik zelf al mijn good old stubben (Springen Siegfried) 15 jaar; niet meer zo mooi, maar mijn heilige huis. Zelfs op een kameel voel ik me gelukkig als ik maar op dat zadeltje zit.
En m'n Euroriding Diamant (dressuur); ben ik ook prima tevreden over. Ik verwacht niet dat dit zadel het zolang uithoud als m'n stuben. Maar voorlopig PRIMA *LOL*

Een nieuw zadel heb ik voorlopig dus niet nodig. In verschillende ruitersportzaken heb ik nagevraagd wat ik bij inruil zou krijgen voor de KIeffer, de meeste zaten tussen 545 en 600 Euro Tong uitsteken Tong uitsteken

Wat is nu verstandig? Als ik het thuis laat liggen (het eet niets) daalt het dan in waarde? Of moet ik het nu inruilen??



Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:36

Nou, bij niet gebruik moet je het wel goed onderhouden, want zo'n zadel kan wel uitdrogen als je er lang niet naar omkijkt, en dat is idd funest voor de waarde.
en naarmate de jaren voorttikken zal de waarde ietsjes dalen. Niet veel, maar wel wat.

dat zadel heeft 7 jaar geleden nieuw ongeveer 1500 gulden gekost. Ik denk dat een bod van 600 Euro, HELEMAAL niet slecht is. Ik zou verkopen, tenminste als ik daarna de kennis nog recht in de ogen kan aankijken na verkoop....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 10:37

Nee, die is al op de hoogte! Dus een nieuw zadel?! Want 600 Euro was de inruilwaarde...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:43

Je hebt toch geen ander zadel nodig?
als je wilt verkopen, kan je met die 600 euro vraagprijs adverteren, zijn vast mensen die zo'n zadel willen hebben, zeker een maat 2. Bedenk dat dat zadel in de winkel nu al een heel stuk duurder in aanschaf is, zit nu rond de 900 euro zeker. Denk dat je zadel wel te verkopen is...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:08

Als het echt een mooi zadel is wat mooi op je paard past en je denkt er binnen een niet al te lange tijd wel in te passen, dan zou ik het gewoon houden. Wel onderhouden natuurlijk! Als het echt nog jaren gaat duren voordat je erin past, dan zou ik hem verkopen.

600 euro vind ik helemaal geen slechte prijs, maar als een ruitersportzaak dat er al voor biedt, dan is hij dus nog meer waard op de particuliere markt.

Weet je echt zeker dat diegene waarvan je hem hebt gekregen het goed vind? Bied anders aan om een gedeelte van het geld aan hem/haar te geven. (Ik heb wel eens een brommer aan iemand gegeven die hem binnen no time doorverkocht. Daar ben ik nu nog pissig over.)

Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 12:43

Nou, eigenlijk hoop ik daar niet in te passen. Ben reeds 27, 1.65 groot, 50 kg zwaar.......er moeten wel hele rare dingen gebeuren wil ik ineens een giga achterwerk krijgen....
Nee, ik heb dat zadel gekregen om te verkopen, het was absoluut duidelijk dat ik het zelf niet ging gebruiken. Het past overigens wel prima op mijn paard.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 78 bezoekers