ziekte van Cushing.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

ziekte van Cushing.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 14:46

mijn shet heeft waarschijnlijk de ziekte van Cushing,nu weet ik wat deze ziekte inhoud,maar ben nieuwsgierig hoe de ziekte bij anderen pony's verlopen is.
dus heb of ken je een pony of paard die deze ziekte heeft of hieraan is overleden dan hoor ik graag hoe dit verlopen is.
alvast bedankt.


chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:35

Helaas hebben wij Blondie, de pony van mijn dochter, augustus 2001 in moeten laten slapen. Verdrietig
In eerste instantie kwam ze niet meer door haar vacht heen. Ging in de loop van de tijd steeds meer krullen. Ze was regelmatig hoefbevangen, door de aanmaak van te veel cortosteroïden. De tijd dat het wel goed ging werd steeds korter en de tijd dat ze weer hoefbevangen raakte kwam steeds sneller op elkaar. Ze dronk en plaste heel veel (een vorm van suiker). Haar buik kreeg in de loop van de tijd ook een raar model.
Wij wisten de laatst 1 1/2 jaar van haar leven dat ze cushing had. Ze had het naar alle waarschijnlijkheid al een poosje langer. Toen we het nog niet wisten hebben we haar laten dekken. Waarom ze niet drachtig werd, werd ook gelijk duidelijk na de diagnose van de cushing.
Het enige wat je kan doen is eigenlijk pijnstillers geven op de momenten dat het nodig is. Als tip: Maak er geen onnodige lijdensweg van, want er is niet echt wat aan te doen. Huilen STERKTE

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:37

Er is pas geleden nog een topic over de ziekte van Cushing geweest. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

MaiNat

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:17

Kijk onder: Informatie gezocht over de ziekte van CUSHING

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:31