prijzenindicatie paint horses (western)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

prijzenindicatie paint horses (western)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 00:42

Hallo allemaal,

ik wil mettertijd een eigen paard en ben een beetje aan het rondneuzen, sinds kort heb ik een paar westernpaarden als verzorgpaarden, ik vind dit geweldige dieren.

Nou wilde ik als eerste wat meer weten over westernrijden en de paarden, dus kennen jullie misschien wat sites waar ik meer info kan vinden?

En ik wilde ook graag weten hoeveel je ongeveer neer moet leggen voor een paint-horse.
Afhankelijk van hoe mijn ervaringen zijn de aankomende maanden met de al berijdbare paarden en de veulens, enters en twenters maak ik een keuze van welke leeftijd ik een paard wil hebben.
Maar desondanks wil ik weten hoeveel jullie betalen voor deze paarden.
Ik wil dan weten hoeveel er ongeveer voor een veulen, enter, twenter of al beleerd paard gevraagd wordt. Maakt niet uit of het een hengst merrie of ruin betreft (vermeld er wel even bij wat het is).
Vermeld er ook even bij (als dit kan) hoe het zit met de tekeningen van het paard, want dat kan ook nog veel uitmaken betreffende het bedrag dat er voor een paint gevraagd wordt

Groetjes Tessa.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:58

Een paard is waard wat ie schoon aan de haak bij de slager opbrengt, de rest is belofte. Hoeveel jij daaraan uit wilt geven moet je helemaal zelf bepalen.
Ik mag altijd graag kijken wat paarden moeten kosten en het valt mij op dat er zo wie zo weinig fatsoenlijke paarden van de andere kant van de grote plas komen en dat daar bovendien de hoofdprijs voor wordt gevraagt. Zeker nadat ik uitgevlooid had wat die paarden daar kosten.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 01:02

Ik begrijp dat ik zelf een beetje moet bepalen wat ik er aan uit moet geven, kan ook niet anders, ik kan geen paard van 10.000 euro betalen, maar ik ben me een beetje aan het orienteren, ik zit nog op school, ben 18, maar heb een bar goed salaris voor mijn leeftijd, en niet iedereen heeft dit, aangezien ik een leuk paard wil hebben maar me toch ook nog een beetje aan de prijs moet houden ben ik slechts een beetje aan het informeren wat andere mensen er aan uit geven. Je kan wel op internet rondneuzen maar dan weet je niet wat voor vlees je in de kuip hebt als je begrijpt wat ik bedoel. Kijk, stel, het blijkt na een tijdje dat ik (voor mezelf en voor het paard) beter geen veulen kan nemen maar een net ingereden paard, tsja, daar leg je toch even wat meer voor neer, maarja, kan ik dat dan betalen? that's the problem. en dat wil ik o.a. weten. Wat ligt er binnen mijn budget betreffende verschillende rassen en wat niet.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:04

Een Paint veulen of een Quarter veulen is net zo duur als een volwassen en ingereden paard van een ander ras...

Mijn vraagje is daarom: waarom een Paint? Als je een Paint neemt zonder de vlekken is hij minder duur dan een getekend paard...

En als je een Pinto neemt of een Paint zonder papieren, ben je een stuk goedkoper uit...

Je suis Charlie.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:10

Hhhmmm, tja, ik begrijp je overwegingen. Ik kom maar zelden een paint tegen voor <5000euro en zelfs die wil ik niet hebben. Zeker niet nadat ik uit welingelichte kringen heb vernomen dat voor rond 1500 dollar hele fatsoenlijke paarden te koop zijn aan de overkant, beter dan wat ik hier zie voor die 5000euro.
Geef jezelf vooral voldoende tijd, die spelt in een hooiberg is wel te vinden hoor.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 01:11

Nou, een paint vind ik er zelf erg mooi uit zien, vanaf mijn jongste jaren ben ik altijd het meest gefacineerd geweest door paint horses. Nou zal je misschien zeggen 'ja, maar je koopt een paard niet om zijn uiterlijk' nee, uiteraard, uiterlijk staat bij mij niet op de eerste plaats hoewel je wel binnen een bepaalde tekening of kleur zegmaar kan kijken en kijken of daar voor jou het ideale paard tussen zit. Zo niet? jammer. Palomino's vind ik ook prachtige paarden evenals vele andere soorten kleuren en ook rassen, maar toch geef ik de voorkeur aan een paint, ik vraag dus naar de paint omdat ik niet naar het karakter kan vragen, daar wordt geen prijs op vast gesteld. (ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 01:13

bedankt ikke Lachen dat soort tips kan ik goed gebruiken. Maar begrijp ik nou goed dat jij naar amerika reist om daar te gaan kijken voor een leuk paard? (het lijkt me namelijk niet dat je naar een plaatje kijkt en het paard besluit te kopen aan de informatie die je over internet kan krijgen)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:15



ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:18

Nee hoor, er zijn Bokkers vanaf de overkant en die zijn eens zo aardig geweest om mij te vertellen wat de paarden daar kosten en wat je dan zoal kunt verwachten.
Daarnaast heb ik familie in Canada en daar ben ik op een kleine fokkerij geweest van hun achterburen. De prijzen die zij voor gewone nette paarden vroegen lagen in dezelfde orde van grootte. Met enige handigheid kun je voor veel minder dan het geschetste prijsverschil een paard over laten komen, tel uit je winst *LOL*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 01:35

Lachen nou, ideaal dus! zou je mij misschien mettertijd eens in contact willen brengen met deze mensen? via mail ofzo? Moet niet hoor, maar zou wel fijn zijn Lachen

ps bedankt painthorselover, ik zal er gaan kijken.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:09

Mijn buurvrouw heeft een tijdschrift liggen met enkel paarden die te koop staan bij particulieren in Duitsland. Het zijn alle soorten, maten en kleuren en de prijzen liggen een stuk lager dan hier in NL.

Ik zal eens vragen welk blad dat precies is.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 09:47

hmm dat zou heel fijn zijn buitenzorg Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:10

lunatje schreef:
Nou, een paint vind ik er zelf erg mooi uit zien, vanaf mijn jongste jaren ben ik altijd het meest gefacineerd geweest door paint horses. Nou zal je misschien zeggen 'ja, maar je koopt een paard niet om zijn uiterlijk' nee, uiteraard, uiterlijk staat bij mij niet op de eerste plaats hoewel je wel binnen een bepaalde tekening of kleur zegmaar kan kijken en kijken of daar voor jou het ideale paard tussen zit. Zo niet? jammer. Palomino's vind ik ook prachtige paarden evenals vele andere soorten kleuren en ook rassen, maar toch geef ik de voorkeur aan een paint, ik vraag dus naar de paint omdat ik niet naar het karakter kan vragen, daar wordt geen prijs op vast gesteld. (ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben)


Weet je dat je ook Palomino Paints hebt Haha!
Kun je ras en kleur combineren. Het wordt er alleen niet goedkoper op Clown
Het bedoelde blad heet waarschijnlijk PferdeMarkt en iid daar staat heel veel in, maar zoek ook eens gewoon via Google.
BTW dit zou een aardig onderwerp voor Western zijn geweest Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:31

Buitenzorg en SM, bedoelen jullie dit tijdschrift?

http://www.pferdemarkt.de/

Paarden die daarin komen te staan zijn niet de goedkoopste. Maar als je je wilt orienteren wat zo'n paard in "worst case scenario" zou moeten kosten, is het een goede richtlijn.
Duitsland is alleen erg groot, mocht je beslissen een paar paarden te gaan bekijken....

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:52

Het is iig een blad waar je wel even zoet mee bent. Ik heb er zeer dure maar ook heel redelijk geprijsde paarden in zien staan.
Maar je hebt gelijk het is een eind rijden om even te gaan kijken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:13

Ikke, toch vraag ik me af waar jij je informatie vandaan haalt. Ik vind het onzin dat er maar weinig fatsoenlijke paarden uit de VS komen. Wij hebben meerdere importpaarden op stal en dat zijn goede, goed gefokte, gezonde paarden.

Overigens kan ik lunatje geen ongelijk geven Lachen Ik heb zelf een pracht van een Paint Horse (zie mijn profiel en [ITP] Actiefoto's van Buddy! (veel!)). Ik heb hem gekocht via mijn instructrice op stal. Zij kent namelijk een Paint fokker, wie inmiddels ook een bekende bij ons is. Als je eruit bent wat je ongeveer zoekt kan ik je eventueel wel helpen, misschien heeft de fokker van Bud nog wat te koop. Daarnaast kun je ook eigenaren van westernstallen bellen, velen van hen bemiddelen in verkoop in zowel binnenland als buitenland. Daarnaast is natuurlijk de Dutch Paint Horse Club (de link die painthorselover je gegeven heeft) een goede.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 00:03

hey, heel erg bedankt Lachen hier kom ik ver mee vooruit! en dan nog iets, bij sommige rassen zie je dat hensten duurder zijn dan merries of ruinen, bij andere rassen is dat presies andersom.... hoe zit het bij de paint horses?

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:07

Bij Paints zijn ook de hengsten vaak iets goedkoper (ligt er maar net aan wat de bloedlijnen zijn, hoe oud hij is en wat hij heeft gepresteerd). Maar veel zal het niet schelen. Ik heb de mijne als hengst gekocht en hij was net zo duur als een goed gefokte quarterruin van dezelfde leeftijd. En Bud heeft geen spectaculaire papieren op een paard of 3 na.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:12

XoNo schreef:
Ikke, toch vraag ik me af waar jij je informatie vandaan haalt. Ik vind het onzin dat er maar weinig fatsoenlijke paarden uit de VS komen. Wij hebben meerdere importpaarden op stal en dat zijn goede, goed gefokte, gezonde paarden.



Ben ik onduidelijk geweest dan? Ik hoef niet verder te kijken dan wat paarden aan de overkant kosten en wat ik daarvoor krijg. Datzelfde doe ik aan deze kant van de plas en dan valt het mij op dat die paarden hier wel erg duur zijn.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 00:16

Vergis je niet in het feit dat er op de prijs van de paarden die je daar koopt ook nog quarantaine kosten komen, en het transport. Bovendien hakt een verhuizing behoorlijk in de conditie van het paard...ze krijgen er allemaal toch wel een opdonder van...

En de kans is groot dat, als je een paard niet voor de overtocht laat keuren, compleet op de foto laat zetten (wat ook extra kosten met zich meebrengt) je hier met een paard met gebreken komt te zitten....en die niet aan je eisen voldoet en niet verkoopbaar blijkt te zijn.

Ik hoor zoveel mensen die denken met de import van paarden rijk te kunnen worden...En ook als is het maar een paardje voor jezelf: wil je er zelf heen om te kunnen kiezen, proef te rijden, en te kijken of het klikt, zul je ook die kosten bij de aanschaf van het paard moeten optellen. Want een paard dat je op grond van een video koopt en de verhalen van een ander: als het niet klikt ben je nog duur uit.

En dan kom je tot de conclusie dat het beslist niet zo goedkoop is, als menigeen denkt voor te kunnen rekenen...

Je suis Charlie.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 01:00

ik neem aan dat je het nu over paarden uit amerika hebt he? zolang een paard in europa gekocht wordt heb je toch geen quarantaine? of vergis ik me

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 01:19

Mijn reactie was een reactie op Ikke...was misschien niet helemaal duidelijk. Ik heb het inderdaad over paarden uit Amerika...Ikke beschreef het allemaal te rooskleurig...

Maar een feit blijft dat ze in Amerika nu eenmaal meer ruimte hebben om paarden te houden en te fokken, en dat de westernrassen daar nu eenmaal in aantal vaker vertegenwoordigd zijn dan de Europese rassen. Omgekeerd betaal je daar een fortuin voor een KWPN-er of een ander warmbloed, terwijl je die hier voor een schappelijk bedrag kunt krijgen...

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88603
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:14

Cassidy: paarden die wij hier bij de handelaren kopen, kunnen ook net gisteren van het vliegtuig gekomen zijn en dus dezelfde slopende tocht gehad hebben.
Verder is het toch echt zo dat wat in Amerika $2000 kost (en daar heb je in de juiste staat (Texas etc.) al een heel leuk paard voor), daar betaal je hier al snel Euro 8.000 voor. Dus voor dat verschil is het zelfimporteren het zeker waard. Wel zou ik er dan zelf heen gaan om er één uit te zoeken (ook nog een leuke vakantie Haha! ).
Anders moet je gewoon hier bij particulieren gaan kijken, daar liggen de prijzen vaak lager dan bij handelaren. Of zoek eens wat grotere fokkers in België/Duitsland, dan heb je ook meer keus.

Xyris

Berichten: 9444
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 19:39

ik ben zelf wat latig met een paard uitzoeken, mijn idee van een paard uit zoeken is als volgt, ik loop langs een rij paarden, ik bekijk ze, en als er 1 tussen zit waarvan ik gelijk, of vrijwel gelijk denk van 'nou dat klikt' dan ga ik het paard zelf wat beter bekijken (hoeven, beenstanden etc.) en dan de leeftijd en al die blabla. Ik ga dus niet echt op zoek naar een paard die al bepaalde kwaliteiten heeft, ik ga op zoek naar een paard waarvan ik zeker kan weten dat ik er een goede band mee krijg, zelfs al zou het bij wijze van een ezel zijn die ik uiteindelijk uitkies Haha!
Voor mij is het dus beter om bij de wat grotere handelaren te kijken.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers