Verzorgster voor een tweejarige?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Verzorgster voor een tweejarige?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 20:05



Ik wil eens kijken wat de meningen zijn.....

Een Vriendin van mij kwam er vandaag mee dat een collegaatje van haar een dochter heeft die een verzorgpaardje zoekt.
Ze is een jaar of 12......

Nu heb ik een bijna twee jarige hengst ( wordt binnenkort geruind), en zou ik het gerust niet erg vinden als iemand hem wil poetsen en in de bak wil zetten en wat wil knuffelen.(Als hij weer terug is uit de opfok (hij staat momenteel in Friesland) ga ik zelf ook iedere dag heen, dat ff tussendoor!) Meer kan ik iemand nu nog niet bieden, maar over een jaar of 2/3 mag ze gerust ook rijden, mits alles goed gaat....

Ik weet zelf hoe ik was op mijn 12 en nu wil ik weten, wat is jullie mening over zoiets en wat zijn evt. je ervaringen met een verzorg(st)er.....

Tong uitsteken Knipoog

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:15

Ik vond het zelf (toen ik nog geen pony had) al helemaal geweldig om te mogen poetsen en een beetje te knuffelen en als je er over een paar jaar misschien op mag rijden is dat helemaal geweldig.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:33

tegenwoordig willen ze allemaal rijden, dat is mijn ervaring....

Indies
Berichten: 694
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:38

Toen ik 12 was had ik ook een tweejarige verzorgpony, die stond dag en nacht in een weiland en aan het begin was het enige wat we deden ermee wandelen, beetje poetsen (niet te veel omdat ie dag en nacht buiten stond Tong uitsteken ) en later heb ik hem samen met de eigenaresse ingereden. Lachen
Ik vond het trouwens niet erg om niet te rijden.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:51

Ik ben zelf ook 12 maar mij gaat het niet om het rijden. Het is gewoon fantastisch om met een paard een goede band te hebben Lovers
Misschien moet je er is bij zijn als ze een stukje gaan wandelen ofzo Lachen
Het gaat erom wat het beste is voor het beessie !

fran
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:22

mij lijkt het wel leuk z'n paardje ook al kun je er niet op rijden

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:29

Twee vriendinnen van me hebben ook een 2 jarig verzorgpaard. Zij zijn iets ouder (15 en 18) maar vinden het helemaal niet erg dat ze niet kunnen rijden. Ze verzorgen trouwens ook nog een fokmerrie die niet meer bereden kan worden vanwege een blessure aan haar achterbenen en een 1-jarige Shet.
Ze kunnen dus op geen van allen rijden, maar rijden is ook niet alles! Natuurlijk is het leuk als je het kan, maar volgens mij zijn er heus wel mensen die niet perse hoeven te rijden.
Ik zou tegen dat meisje gewoon zeggen dat ze pas over 2/3 jaar kan rijden en dan zie je vanzelf wel hoe ze reageert.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 08:54

Ik ben 12, alleen ik heb geen 2 jarig verzorgpaard, maar 2 verzorgpony'tjes die best al oud zijn Tong uitsteken

Maar het ligt er een beetje aan, heeft ze al veel ervaring? Knipoog

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:20

stef schreef:
tegenwoordig willen ze allemaal rijden, dat is mijn ervaring....


yep. Scheve mond

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 10:51

Zelf zou ik wel tien keer nadenken voor ik ja zou zeggen. Zo'n jong paard is snel verpest en meisjes van 12 staan vaak nog niet zo stevig in hun schoenen.
Ik zou zelf heel bang zijn dat de opvoeding daardoor problemen gaat oplopen.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:46

stef schreef:
tegenwoordig willen ze allemaal rijden, dat is mijn ervaring....


Ik vind dat je nu een beetje generaliseerd. Ik ken hier in de buurt zat meiden en jongens die gewoon lekker met paarden bezig willen zijn, maar niet de middelen hebben voor een eigen, die graag een paardje willen verzorgen zonder dat ze hoeven te rijden.
Uiteraard ken ik er ook genoeg die alleen komen om te rijden, maar ik vind dat je dat allemaal best mag veranderen in de meeste.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:29

Nou toen ik zou oud was, vond ik het alleen al geweldig om een paardje te "hebben" die ik mocht poetsen en waar ik mee mocht wandelen.
Ze moet het paard natuurlijk wel aankunnen, daar zou ik eerst maar eens naar kijken.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:28

Mijn pony van toen 2 had ook 3 weken een verzorger, omdat ik op vakantie was. het was alleen wei uit halen, brokken geven en terug zetten.

Toch was toen ik terug kwam van vakantie Passion een etter geworden, om de haverklap steigeren, omduwen en hij had helemaal geen respect meer.
Degene die haar heeft verzorgt heeft zelf ook een paard, ze weet echt hoe ze ermee om moet gaan enzo maar is wat minder consequent.

Het heeft maanden geduurd voordat hij weer wat respect voor me had en ik kon wandelen met hem zonder te steigeren(1x ging het mis, sloeg op m'n rug en zwaar gekneust)
Het komt vast ook omdat ik Passion nog maar 2 maandjes had, hij was dus pas 2 maanden echt aan mensen gewent.

Gelukkig is alles nu na een half jaar weer goed(oke, hij is een beetje aan het puberen maar komt iig niet meer met z'n benen van de grond af etc).

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 19:15

Het is ook zeker de bedoeling om te kijken hoe ze is, en of ze Quest aankan. Ik moet wel zeggen, voordat ik hem in de opfok plaatste heb ik hem 10 maanden in handen gehad en het was een zacht gekookt ei toen. Inmiddels staat hij dus ruim een half jaar in de opfok en heb ik hem al een tijdje niet gezien....weet dus niet hoeveel hij veranderd is...
En dat is ook ff afwachten....
Tja en voor de rest, ze mag ( als ze geschikt zou zijn...) poetsen en knuffelen en misschien in de bak zetten, maar that's it!
Quest komt volpension te staan, dus te voeren en mesten hoeft ze ook niet....

Haha! *LOL* Cool Pling

Bedankt voor de reacties zover!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:29

Als ze hem gewoon aan kan en ze is consequent, dan lijkt het me alleen maar goed voor je paard. Hoe meer hij "onder de mensen" komt hoe beter!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:02

Ikeje"]
[quote="stef schreef:
tegenwoordig willen ze allemaal rijden, dat is mijn ervaring....


Ik vind dat je nu een beetje generaliseerd. .
[/quote]

Kijk voor de gein eens op marktplaats.... "ik zou er graag op rijden" bladiebla.
En als ze niet mogen rijden komen ze (hier) niet eens kijken

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:53

stef schreef:
Kijk voor de gein eens op marktplaats.... "ik zou er graag op rijden" bladiebla.
En als ze niet mogen rijden komen ze (hier) niet eens kijken


Ik zijn zat meisjes van die leeftijd die niet eens de kapsones hebben om een advertentie te zetten, laat staan om te eisen dat ze willen rijden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 12:13

Ik heb voor mijn toen 2 jarige ook verzorgsters gehad.. nooit horen klagen dat ze niet mochten rijden Lachen Maar nu speculeren we over wat dat meisje wil.. ik zou het haar gewoon vragen Lachen

Zou idd wel even nadenken of je je 2 jarige in handen van een 12 jarige geeft.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:21

Ik heb ook ooit een paardje verzorgd van een jaar of, gewoon een beetje tuttelen en poetsen enzo. Dat vond ik wel leuk, gewoon om met paarden bezig te zijn. Als je het paard met haar vertrouwd en andersom.. dan is het toch geen probleem als je duidelijk aangeeft wat ze wel of niet mag.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:03

stef"]
[quote="Ikeje"][quote="stef schreef:
tegenwoordig willen ze allemaal rijden, dat is mijn ervaring....


Ik vind dat je nu een beetje generaliseerd. .
[/quote]

Kijk voor de gein eens op marktplaats.... "ik zou er graag op rijden" bladiebla.
En als ze niet mogen rijden komen ze (hier) niet eens kijken
[/quote]

Ja tuurlijk, er zijn er velen waarbij het alleen maar om het rijden gaat, maar er zijn er minstens net zo veel die gewoon lekker met paarden bezig willen zijn. (hier in de buurt althans)

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 20:00

Ik spreek elke zondag met een vriendin af aan Lotte's weide.Ze weet dat ik daar om 1 uur al ben en pas tegen 6uur naar huis ga.ZIJ komt altijd tegen 2 uur,als ik klaar ben met poetsen en opzadelen.Rond 4 uur komen we terug aan,hoefjes krabben en even met de borstel erover laat ze ook aan mij over zij zal de pony wel eventjes vasthouden (hoewel ze uit zichzelf blijft staan) Soms wandel ik daarna zonder zadel nog eventjes door de weide,en daar is ze wel voor te vinden,maar als ik begin met uitmesten moet ze ineens heel dringend thuis zijn.Nou,voor mij hoeft ze niet meer te komen,hoor.

Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 01:00

Dat schiet iid niet op op die manier...Ik hou jullie op de hoogte van het hoe of wat! Voorlopig moet er eerst plek komen bij een stalling in de buurt!